A 8 döntős közül Kyra Cleeton munkája nyert
Akkora sikert aratott a Claudia De Sabe tetováló művész által „szétvarrt” Lexus UX, hogy a márka pályázatot írt ki egy újabb autó tetoválására. A beérkezett pályaművek közül Kyra Cleeton munkája lett a befutó. Cleeton maga is grafikus, és az elkészült autót életnagyságban látva úgy vélte, hogy „az UX karosszériája életre kelti a munkáját.”
Cleeton saját bevallása szerint sokat fejlődött grafikusként. Igazi kihívás volt a Lexus UX-re tervezni egy grafikai alkotást, ugyanis tele van ívekkel és törésekkel a kasztni
Az amerikai indián őslakosok törzsi jelrendszere ihlette a tetkóját, a döntőben pedig hét másik önjelölt művész alkotásával kellett megmérkőznie, ahol a szavazást egyenes kieséses rendszerben, a Facebookon és az Instagramon tartották. A 19 éves Kyra művét természetesen élőben is megkapta a kasztnijára egy UX. A mintát egy speciális fóliára vitték fel, majd rásimították az autóra. Természetesen az indián motívumok nem csupán véletlenszerűen szerepelnek az alkotáson, mindnek jelentése van. Az álomrabló például olyan talizmán, amely az indián hitvilág szerint megóv a rossz álmoktól.
Indián törzsi motívumok díszítik a UX-et
A nyilak többféle üzenetet is hordozhatnak attól függően, hogy merre mutat a hegyük. Ha balra, akkor a gonoszt hivatottak elijeszteni, amikor pedig jobbra, akkor a védelmet jelentik. A lefelé mutató nyílvessző a békét szimbolizálja. A fejdísz a bátorságot és az erőt testesíti meg. Népszerű elem a farkas is, amely az indián őslakosok számára az erős vezetői hajlamot és a spirituális állatvilágot jelképezi.
„Kyra munkája megérdemelten lett győztes, hiszen a Lexus UX fémkarosszériáján remekül valósította meg a hagyományos testfestő művészet trükkjeit” – mondta el Scott Brownlee, a Lexus PR és közösségi média igazgatója.
A versenyt a közösségi médiában is nagy figyelem övezte