Lesz megint nagy Citroën, csak DS néven
DS8 néven jöhet a Citroën C6 utódja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden egybevág ahhoz, hogy az anyacégről leválasztott, már önálló DS márka valódi konkurenst próbáljon teremteni a német prémiumautóknak.
Tavaly még Citroën Divine DS névvel mutatták be a Párizsi Autószalonon ezt a tanulmányt, de pár év múlva már az önálló DS prémiummárka termékeként várható
Tavaly bemutatta a Citroën az akkor még almárkaként kezelt DS nagyautó koncepcióját. A Divine DS-ben minden benne van, amit a PSA konszern részeként tevékenykedő brand jövőjéről el szeretnének mondani a készítői. Azóta a DS önálló márkanév lett, így nem meglepő, hogy az új nagyautójukat már nem Citroën néven fogják árulni. A legutolsó ilyen, a C6 2005-től 2012-ig készült, de csak alig 23 ezer példány kelt el belőle. Hiába az extravagáns forma, ha nincs olyan neve, mint a német konkurenseknek.[BANNER type="1"]
Bár konkurensei, mint az Audi A6, a BMW 5-ös vagy a Mercedes E-osztály mind "rendes" lépcsőshátúak, a Citroën talán megint megpróbálja lenyomni a vásárlók torkán az ebben a mértben még ma is kerülendő, ötajtós ferdehátú kialakítást
A DS almárkából önálló márkává fejlesztése is ezt a nemes célt szolgálja. A DS8 néven emlegetett kocsi a konszern új fejlesztetésű EMP2 platformjára fog épülni, amin a Peugeot 308 is fut. A francia szaklap, az Auto-Moto szerint a DS8 hossza meg fogja közelíteni az öt métert, de nagy konkurenseivel szemben sajnos csak négyhengeres motorok kerülhetnek az orrába. Lesz viszont plug-in hibrid változat is, ami több motorral mindkét tengelyen hajt, így ezzel kiváltják a hagyományos összkerékhajtást is. A DS8 legendás elődjeihez hasonlóan finom rugózást és eddig francia autóban nem látott minőségű anyagokat kell kapjon, hogy tényleg labdába rúghasson. A jelenlegi tervek szerint nemcsak Kínában, hanem Európában is fogalmazni fogják, és legkorábban 2020-ban jelenhet meg.







