Leültették és levették a tetejét – Mercedes E Cabriolet

Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szedán, a kombi, a kupé és a terepkombi után a kabrió E-osztály is megérkezett. Vászonteteje három színben kérhető, szürke nem lehet.


E héten tartotta nemzetközi menetpróbáját az aktuális Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet változata, Svájcba repültünk, hogy aztán még Olaszország és Franciaország útjain is kipróbálhassuk az elődjénél nagyobb, de a limuzin és kombi E-nél azért valamivel rövidebb vászontetőst. Azt a vászontetőst, aminek teteje semmiképp sem lehet szürke: sötétbarna, sötétkék és mély bordó színekben választható az S-osztály kabrióból alkalmazott rendszerekkel extra hő- és zajvédelmet adó harmonikarendszer, ami 50 km/órás tempó alatt - 20 másodperces szintidővel - menet közben is nyitható, zárható.
Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet, 2017 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4826186014362873385/310*

Bár az E-osztályos a C és az S között a Mercedes középső kabriója, ez is valódi négyüléses. Olyan szinten, hogy hátul tényleg el lehet férni. Oké, kicsit rövid az ülőlap, legalábbis a fenomenálisan kényelmes első ülésekhez képest, meg aztán hiába az Aircap fantázianevű, a szélvédő tetejéből - naná, hogy elektromosan - nyitható légterelőből és a hátsó ülések mögül kiemelkedő szélfogóból álló légterelő-rendszer, hátul városi tempó felett már jelentős a turbulencia. Elöl viszont valóban igen magas tempóig, akár szitáló esőben is élvezhetjük a kabriózást. Ha esetleg fáznánk, háromfokozatú ülésfűtés elöl-hátul kapcsolható, elöl pedig a fejtámasz aljából érkező meleg levegő, azaz az Airscarf is. Az E Cabriolet tudása összhangban van megjelenésével, márpedig az nem szerény. A gyémántos hűtőmaszk, a gépháztető domborulatai és az összes részlet, meg persze a forma egésze is igencsak meggyőző, ahogyan a sajtóanyag írja „minden porcikájából sugárzik a prémium luxus”. Erősnek tűnik a kijelentés, pedig megállja a helyét. Említhetők még olyan részletek, hogy a LED fényszóró és a LED-es hátsó lámpa fényjátékkal üdvözli a sofőrt, de ez igazából ugyanúgy a többi E-ből ismert, ahogyan a műszerfalon a közös borítóüveg alá rakott két darab 12,3 colos kijelző, ami valóban szélesvásznú és változtatható megjelenítésű műszerblokkot ad. A kárpitválaszték lenyűgöző: nem csupán egyedi színeket kapunk a kabrióhoz, mindegyik bőrkárpit hővisszaverő, az árnyalatok pedig a lehető legfinomabbak. Mogyoróbarna, kék/macchiato bézs árnyalat egyaránt elérhető, ahogyan yachtokat idéző fabetétek is. A beltéri fények (a külsőkhöz hasonlóan) mind LED-esek, a hangulatvilágítás 64 színből választható.
Hirdetés

Motorból is van kínálat, 5 különböző egység kérhető, az alapverziók 2,0, a csúcsok 3,0 literesek. Utóbbiak már V6-osok, míg az E 220 d, az E 200 és az E 300 négyhengeres. A bemutatón az alap dízelt, a középső (E 300) és a csúcs benzinest lehetett kipróbálni. Utóbbi 245 lóerejével és 480 Nm nyomatékával brutálisan mozgatja a több mint 1,8 tonnás autót, de az E 220 d-re sem lehet rossz szavunk. Főként, hogy olyan csendes, hogy valójában nem lehet felismerni gázolajosságát. Az E 300 is finom gép, de az E 400 valóban tud annyival többet, hogy vágyautó egyértelműen azzal lesz az E Cabriolet. A 9 fokozatú automata váltó mindegyik motorhoz szériatartozék. Brutális, hogy 120-nál autózva még csak hetedikben járunk, van két további fokozat. Bár hangolható lengéscsillapítás és akár többkamrás légrugózás is kérhető felárért, abban mindegyik E kabrió egyezik, hogy 15 milliméterrel ültetett és persze némileg keményített futóművet kap - ennek megfelelően élményautósan vezethető. De talán ugyanennyire fontos, hogy az E Cabriolet az araszolófunkciós, 210 km/órás tempóig használható távolságtartós tempomattal, valamint az aktív sávtartóval egészen jól elvezeti önmagát is (megfelelő útfelfestés esetén). Ha magunk vezetnénk, a sávváltásban segít a holttérfigyelő, a gyorshajtási bírságok elkerülésében az aktív, a táblafelismerő jelein alapuló, az autót annak megfelelően lassító, gyorsító tempomat. További biztonságot fokozó tényező a csúcsmotorokhoz alapáron adott 4Matic összkerékhajtás is, ha viszont a hátul kaparásra voksolnánk, bizony meg kell elégedni valamelyik négyhengeressel.
Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet, 2017 - adatok
[cellacella igazitas="kozep" o_egyesites="5"]automata/9[/cella]
E 200E 300E 400 4MaticE 220 dE 350 d
Emissziós normaEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]1991299619502987
Hengerek/szelepek száma4/166/244/166/24
Váltófajta/-fokozat
Teljesítmény [LE (1/min)]184 (5500)245 (5500)333 (5200-6000)194 (3800)258 (3400)
Nyomaték [Nm (1/min)]300 (1200-4000)370 (1400-4000)480 (1600-4000)400 (1600-2800)620 (1600-2400)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,16,65,57,76,1
Végsebesség [km/h]234250250237250
Fogyasztás - vegyes [l/100 km]6,26,88,34,36,5
CO2-kibocsátás [g/km]142154187113170
Saját tömeg [kg]17551780193518301975
Megengedett össztömeg [kg]22502275241523352455
Alapár [Ft]16 392 74018 086 92021 310 55016 874 87020 212 890

Aki most gyorsan rendel, őszre már meg is kapja új E Cabriolet modelljét, hogy az indiánnyarat már abban élvezhesse. Az alapárakat táblázatunkba írtuk, de az extrákkal természetesen alaposan elszaladhat a végösszeg. Mivel az első E Cabrio, a W 124-esre épülve A 124 kódnévvel épp 25 éve, 1992-ben jelent meg, most egy “25th Anniversary Edition” is választható - 20 colos alufelnikkel, vörös vagy ezüst metálfényezésekkel, bézs/vörös bőrkárpitozással, meg persze “25th Anniversary Edition” plakettel. Én kihagynám, ugyanis pezsgőmetál fényezéssel tűnik leginkább ütősnek a vászontetős E - legalábbis nekem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?