Londoni taxikat fognak itthon forgalmazni

A Gablini cégcsoport forgalmazhatja itthon az LEVC modelljeit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bővíti európai hálózatát a London Electric Vehicle Company (LEVC), amely a jellegzetes londoni taxikat gyártja. Így már itthon is hivatalos márkakereskedésben lehet majd megvásárolni a modelljeiket.

A héten jelentették be, hogy a magyar piacon is megjelenik a jellegzetes londoni taxikat gyártó LEVC. A márkakereskedő a hazai Gablini cégcsoport lesz, amely az értékesítés mellett szerviztámogatást biztosít az LEVC TX taxi és TX Shuttle, valamint 2021 tavaszától a márka új, elektromos VN5 haszongépjármű modellek számára.
Az LEVC székhelye az Egyesült Királyságban, azon belül Coventry városában található, ahol a hivatalos londoni fekete taxik már több mint 100 éve készülnek. A matuzsálemi korú járműveket persze már újraálmodták, így 2018-ban megjelentek a tisztán villanyhajtással is elérhető TX modellek. A premier óta már több mint 4500 példányt értékesítettek világszerte a modellből, amelyek azóta több mint 36 000 tonna szén-dioxidtól mentesítették a légkört és több mint 21 millió liter üzemanyagot takarítottak meg a korábbi, belső égésű motorral felszerelt típusokhoz képest. [BANNER type="1"] A TX Shuttle hajtáslánca 510 kilométeres hatótávval és 101 kilométeres tisztán elektromos hatótávval ruházza fel az autót. Az LEVC modellek lényegben csak hatótávnövelő, háromhengeres benzinmotort kapnak, amely nem száll be a hajtásba, csupán áramot termel, amelyet a 33 kilowattórás akkucsomag tárol. A Shuttle modellek akár hat ülést, kerekesszékes hozzáférést, az utasteret a vezetőtértől leválasztó falat, érintésmentes hátsó fizetési lehetőséget, könnyen tisztítható felületeket és egy speciális kommunikációs rendszert is kínálnak, amely lehetővé teszi az utasok és a sofőr könnyű kommunikációját.
Az új elektromos haszongépjármű, a VN5 európai forgalmazása 2021 tavaszán kezdődik Az egytonnás teherbírású kategóriában induló VN5 a TX dobozos változata. 5,5 köbméteres rakterében elfér akár két Euro raklap is, összesen 830 kilogrammos terheléssel. Tisztán elektromos hatótávja 98 kilométer, teljes hatótávja pedig 489 kilométer. [BANNER type="2"] Magyarország egyértelmű e-mobilitási vízióval rendelkezik, melynek keretében számos támogatás ösztönzi a flottaüzemeltetőket arra, hogy zéró emissziós járművekre váltsanak. A Gablini cégcsoporttal együttműködve izgatottan várjuk márkánk és termékeink bevezetését erre a progresszív piacra” - nyilatkozta Joerg Hofmann, az LEVC vezetője. A Gablini cégcsoport örömmel mutatja be az LEVC márkát és termékeit Magyarországon. Az LEVC már széles körben ismert prémium minőségű elektromos autóiról, az innováció és a fenntartható jövő pedig már régóta a Gablini cégcsoport egyik alapkövét adja. Mi voltunk az első vállalkozás Magyarországon, amely modern elektromos járműveket értékesített már 2013-ban. Úgy gondoljuk, hogy igény van nálunk olyan hatótávnövelővel ellátott haszongépjárművekre és taxikra, amelyeknél a belső tér prémium kialakítással rendelkezik. Éppen ezért szerintünk az LEVC új, innovatív termékei tökéletesen illeszkednek portfóliónkba” – tette hozzá Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport vezetője és tulajdonosa. Az LEVC globális hálózata egyébként 2021 végéig 21 piacra bővül, Európában pedig ekkorra már több mint 30 értékesítési és szervizpartner áll majd az ügyfelek rendelkezésére. [BANNER type="3"]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Londoni taxikat fognak itthon forgalmazni

  • 2020.12.22. at 12:40
    Permalink

    Azért Gablini bácsinak vannak néha ötletei – 15-20 milliós, meglehetősen visszafogott technikai paraméterekkel rendelkező kínai furgonok forgalmazása nem tűnik valami nyerő üzleti ötletnek. Persze kívánom, hogy jöjjön be neki, – örömteli a változatosság a piacon – de ez tipikusan az olyan esetek listáját gyarapítja, amiben valamiért csak ő lát potenciált.

    • 2020.12.22. at 16:48
      Permalink

      Esetleg piacképesebb cuccot is lehetne árulni ha már kínai, PL: Hongguang MINI EV ami a mi közlekedésünk 80%-át megoldaná. De aki ilyeneket talál ki annak nem ugyanazok a problémái mint az autót vásárolni szándékozók 90%-ának. Ő szakítani akar, nem volument eladni. Vagy JAC ES-2.

Vélemény, hozzászólás?