Majdnem az új Ford Mondeót vezettük

Próbán a Ford Fusion Hybrid, azaz 70%-ban az új Mondeo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még két évet várnunk kell az új Ford Mondeóra, hibridjére hármat is, ám a most vezetett Fusion Hybrid a gyári információk szerint 70 százalékban már az új Mondeo.


Egy évvel ezelőtt még úgy tudtuk, hogy hibridként, és akár mostanra itt lehet a Ford Mondeo negyedik generációja, majd idén nyáron már az a hír járta, hogy az Év Motorjának választott, háromhengeres, 1,0 literes (általunk a Fiestában vezetett) EcoBoost turbómotorral is érkező új Mondeo jövőre futhat be. Mindezekkel szemben most azonban úgy tűnik, hogy a kereskedőkhöz csak 2015-ben fog elérni az új Mondeo, hibridje pedig 2016-ben lehet majd kapható. Az új széria kevéssé okoz majd meglepetést, ugyanis 70 százalékban az Egyesült Államokban már tavaly óta kínált Fusion szériával azonos lesz.
Hirdetés

A hibrid esetén a hajtáslánc például egyezőnek mondott, s a Ford frankfurti e-autó-seregszemléjén a Fusion Hybridet vezethettük is. Így kvázi 70 százalékban az új Mondeo hibridjét vezettük. Hajtáslánca a C-MAX Energiből ismert: 88 kW-os (120 lóerős) villanymotor és 141 lóerős 2,0 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor hajtja e-CVT váltón keresztül az első kerekeket. A rendszerteljesítmény 190 lóerő, ami pedig fontosabb: 9,1 másodperc alatt 100 km/órára érhet a 4,87 méteres hosszával a mostani Mondeo limuzinnál 3 cm-rel nagyobb, változatlanul 2,85 méteres tengelytávra épülő limuzin. Az Egyesült Államokban a Fusion csakis limuzin, Európában bezzeg a tervek szerint megmarad majd a kombi, s jó eséllyel a népszerű és egyben praktikus ötajtós is.
Méretek (Ford Fusion Hybrid)
Hosszúság [mm]4872
Szélesség [mm]1852
Magasság [mm]1473
Tengelytáv [mm]2850
Nyomtáv elöl/hátul [mm]1582/1575
Csomagtér [l]382

Formájával amúgy a vezetett szedán is egészen lejtős hátú, utasterével pedig tágas, négy felnőttnek nagyon komfortos, ugyanakkor jól érezhető, hogy az Egyesült Államokban összkerékhajtással is rendelhető: a kardánalagút magas. A műszerfalon leginkább az látható, hogy a Ford nem véletlenül hangoztatja azt, hogy az európai verzió minőségibb belteret kap. Szükség lesz rá, de nem kell aggódni, a 30 százalékos eltérésbe gond nélkül belefér a komplett első blokk lecserélése, s biztosan sokra lesz képes a Ford, amely Vignale néven e modellel kíván majd prémiumautós ügyfeleket nyerni.
És erre egyébként minden esélye meg is van, az elöl MacPherson, hátul multilink futóművel szerelt Fusion Hybrid ugyanis nagyon kellemes utazóautó. Akár 136 km/órás tempóval is mehet villanymotorral, persze nem sokáig, ugyanis csak egy 1,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor van benne, de arra például tökéletes a rendszer, hogy a fékezésnél visszatáplált energiával tudja egy kicsit gurítani az autót benzinégetés nélkül. Amennyiben arra is szükség van, a motor beindulása szinte észrevétlen, padlógáznál persze lehet hallani a benzines hangját. Messze nem zavaróan, a Fusion Hybrid is csendes utazóautó, 4,5 l/100 km ígért vegyes fogyasztási értékkel és persze sok extrával. Akár távolásgtartós tempomattal, Európában majd nyilván holttér-figyelmeztetéssel, kulcs nélküli nyitással/indítással és mindazzal, ami az elődben megtalálható. Jó autó lesz ez, csak jöjjön már meg, és legyen 10 millió forint alatt az ára, úgy lehet esélye a piacon!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?