Már a használt autók között is több a dízel, mint a benzines
Történelmi fordulat a használtautó-piacon: többségben a dízeles kínálat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy a dízelmotorral rendelkező autók kínálata meghaladja a benzinesekét.
Gázolajat tölteni autónkba egyetlen okból öröm, mert ritkán kell
![A hirdetett használt autók körében először idén októberben nőtte túl a gázolajos autók száma a benzineseket](http://navigator.medija.hu/files/265/dizelbenzin_arany1.png)
Németországból az emissziós plakett, számos másik országból a differenciált adó szorítja kifelé a koros dízeleket. Hozzánk jönnek kormolni
„A használt dízelautók népszerűsége több okra is visszavezethető” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. – „Egyrészt sokat lehet az üzemeltetésük során spórolni, mivel a dízelmotorok azonos teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint benzines társaik. Bár az új autók körében a dízeles példányok jellemzően 10-20 százalékkal drágábbak, ez a különbség az autók néhány éves korára már jórészt eltűnik. A másik ok, hogy az emissziós normák nyugat-európai szigorításával párhuzamosan a régi, Euro2-es és Euro3-as előírásoknak megfelelő dízelmotorral működő autók ára az átlagosnál nagyobb mértékben esett, így kedvelt célpontjaivá váltak azoknak, akik külföldön vásárolnak gépkocsit.” Gondoljunk csak a németországi emissziós plakettre. Logikus, hogy külföldön értéktelenné válnak azok a gázolajos autók, amelyekkel nem lehet már behajtani a belvárosokba. A külföldön vásárlók így szívesen választják őket kedvező áruk miatt, majd kisebb vagy nagyobb idő után a hazai használtautó-piacon is megjelennek. A vezető autós hirdetési portálon nem csupán a kínálat, hanem a kereslet alakulása is nyomon követhető. Az adatok szerint az érdeklődők közel kétharmada, 64 százaléka dízelautót keres, 33 százaléknyian benzinüzemű motorra szűrnek, miközben a hibrid és egyéb meghajtással továbbra is csak az érdeklődők 3 százaléka foglalkozik. (Az utóbbi adatok értékelésénél vegyük figyelembe azt is, hogy az autót keresőknek a harmada állít csupán be ilyen szűrőt, vagyis az autókeresés során az üzemanyagfajta messze nem kizárólagos szempont.) Pedig az kellene legyen, mert nem minden vásárlónál igaz az, hogy "takarékosabb", olcsóbban üzemeltethető egy dízel. A zömében rövid távokat autózók számára nem lesz az. Csak a bajok jönnek majd csőstül. A részecskeszűrővel, a befecskendező-rendszerrel, az optimális kenést sosem kapó turbóval, stb. Hogy még egy varázsszót említsünk, a modern dízelekben ott a kettős tömegű lendkerék is (ami ma már amúgy számos benzinesben is megtalálható), összességében tehát elmondható, hogy egy mai turbódízelnél sokkal több hibalehetőséggel, s potenciális javítási költségekkel lehet számolni, mint a hagyományos benzineseknél. Igaz ugyanakkor az is, hogy a legújabb benzinesek hasonló rizikót jelentenek már, mint a dízelek. Esetükben is közvetlen a befecskendezés, megvan a turbó, s a már említett kettős tömegű lendkerék is. Akkor miért ne legyen dízel? A vevők zöme jól láthatóan az olcsóbban tankolhatóságra szavaz.
![A vevők harmada kifejezetten dízel autót keres. Hiába nőtte túl a hirdetettek körében a benzinesek számát a gázolajos kínálat, a teljes állománynak nem egész negyede dízel](http://navigator.medija.hu/files/266/dizelbenzin_arany2.png)
Kivéve neked, mert te új autót vásároltál 6 millióért, mint tudjuk. Csodálunk érte.