Még 10 évig biztosan maradnak az AMG V8-as motorjai

Az elektromos autó a jövő... de azért a V8-as is gyártásban marad az AMG-nél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedes nagyratörő tervekkel készül a villanyautó korszakra, de ez nem jelenti azt, hogy az AMG részleg teljesen lemond a dörgő hangú V8-as motorokról.

Philipp Scheimer, az AMG jelenlegi vezetője elárulta, hogy a duplaturbós, négyliteres V8-asokban még bőven látnak fantáziát. A Road & Track magazinnak nyilatkozva szó szerint azt mondta, hogy szerinte az elkövetkezendő 10 évben még biztosan velünk maradnak ezek a nyolchengeres motorok, illetve az a vásárlóközönség, akik megveszik. Hiszen még mindig óriási a kereslet. Bár az is igaz, hogy új generációs V8-ast már nem fejleszt a cég, de a meglévőt még lehet fejleszteni, sőt, át lehet alakítani úgy, hogy egy konnektoros hibrid rendszer része legyen, ahogy azt a négyajtós GT 63 S E-Performance példája is mutatja. Annak benzinmotorja egy villanymotorral karöltve 831 lóerőnyi rendszerteljesítményt biztosít, 1400 Nm forgatónyomaték mellett.
Hirdetés
A V8 rajongók számára tehát megnyugtatóan hangozhattak Schemier szavai, ám valószínűleg csak néhány AMG modellben maradnak meg ezek a szerkezetek. Hiszen azt már bejelentették, hogy a következő generációs C 63-ban villamosított négyhengeres dolgozik majd, ugyanígy a GLC 63-ban is. Állítólag az E 63 is veszít néhány hengert, szóval csak a „csúcsragadozókban” marad a V8.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?