Megérkezett a legjobban várt Ford Ranger

A Ford legmenőbb kisteherének mintájára elkészült a Ranger Raptor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs vagányabb pickup a Ford F-150 Raptornál. Az emelt futómű, a szélesített kerékjáratok és a bivalyerős motor sportautós dinamikát ad neki terepen. Kisebb tesója sem lesz kevesebb móka.


A Ford Rangerből globális modell lett, megjelent az amerikai piacon is, némi ráncfelvarrással egybekötve, valamint a motortérbe is megérkezett a 2,3-as EcoBoost benzines. Ez a megjelenés már joggal következtetett ara, hogy az amerikaiak kedvenc puckupjának számító F-150 mintájára érkezhet a Ranger Raptor kivitele is. Arra viszont nem számítottunk, hogy a Ranger Raptort az ausztrál fejlesztőközpont készíti el, az amerikai Raptor csapat csak segített nekik.
Hirdetés

A Ranger Raptor sajnos nem V8-ast kap, viszont egy új fejlesztésű kétliteres duplaturbós dízelmotort találunk az orrában. 210 lóerőt és 500 Nm nyomatékot teljesít, ami éppen csak egy picivel több az európai piacon 3,2 literes öthengeres motorral kapható Wildtracknél. 17 colos felnijeire bütykös, négyévszakos BF Goodrich gumikat húznak, terepképességei is elég jók. Első terepszöge az emelt futóművel 32,5 fok, átlépőszöge és hátsó terepszöge egyaránt 24. A Ranger Raptor is megkapja az F-150-ből ismert Baja vezetési módot, ami a gázreakciót, a váltó reakcióját, a zárható összkerékhajtást úgy utasítja, hogy a legdurvább terepen, nyakig érő homokban is gond nélkül haladhasson. A Ranger Raptor első körben az ausztrál piacon jelenik meg, de állításuk szerint globálisan elérhető lesz a Thaiföldön készülő modell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?