Megérkezett Európába a legújabb Omoda! Magyarországon is kapható lesz!

Újabb részletek derültek ki a hamarosan hazánkba is érkező Omoda 7-esről

A már kapható 5-ös és 9-es közé érkező 7-esről eddig nem sokat lehetett tudni, ám most újabb részleteket árult el a márka.

Még idén áprilisban mutatta be az Omoda a Sanghaji Autószalonon a 7-est, ám akkor alig árultak el róla néhány részletet. Azóta a magyarországi importőr megerősítette, hogy hamarosan hazánkban is elérhető lesz a típus, a briteknél pedig már nyilvánosságra is hozták a részletes specifikációkat. Fontos leszögezni, az "itthoni" 7-es ettől eltérhet majd, de a korábbi tapasztalatok alapján nem várható túl nagy differencia a két verzió között. Dimenzióiban - nem meglepő módon - az 5-ös és a 9-es között helyezkedik el. 4,66 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,67 méter magas, míg a tengelytávja 2,72 méter. Túl nagy meglepetés az utastérben sincs. A kétküllős, multifunkciós kormány mögött 8,88 colos digitális műszeregység található, míg középen egy 15,6 colos tablet. Alatta adott a vezeték nélküli telefontöltő, valamint néhány fizikai gombot is tettek ide. Motorfronton kétféle opció áll majd a (brit) vásárlók rendelkezésére. A legolcsóbb 7-es orrában 1,6 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik 145 lóerős teljesítménnyel és 275 newtonméteres nyomatékkal, amelyhez egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltó társul. A drágább verzió az Omoda nevezéktanában SHS-ként (Super Hybrid System) hivatkozott konnektoros hibrid hajtásláncot kapja. A 201 lóerő összteljesítményű rendszer alapját 1,5 literes, szintén négyhengeres benzines erőforrás adja, amely a villanymotorokkal kiegészülve 365 newtonméteres nyomatékot képes az aszfaltra szabadítani. Az Omoda állítása szerint a PHEV 91 kilométert képes tisztán villanyos üzemmódban közlekedni, de a 61 literes üzemanyagtanknak és a 18,3 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetően akár 1127 kilométeres kombinált hatótáv is összehozható a 7-essel. Nagy-Britanniában januártól lesz elérhető az Omoda 7-es, amelynek benzines verziója forintba átszámolva 13 millióról indul, míg a PHEV szűk 14 milliótól konfigurálható. Arról egyelőre nincs pontos információ, hogy itthon mikortól, illetve mennyiért lehet majd hozzájutni, de az biztos, hogy hazánkban is elérhető lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?