Megint lesz Toyota Yaris TS?

Izom-Yarison dolgozik a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Yaris WRC után annak közúti változatának elkészítésére is kedvet kapott a Toyota, így utódot kaphat a hajdani Yaris TS, csak más néven.

Egészen biztosan nem tér vissza a Toyota Yaris TS, hiszen manapság mást jelent a TS, mint az első Yaris idején. A TS ugyanis már nem a Toyota Sport, hanem a Touring Sports, vagyis a kombi kivitelekre utal az Auris kombi megjelenése óta, ilyesmi pedig Yarisból aligha készül. Egy minden eddiginél erősebb sorozatgyártású Yaris viszont nagyon is várható a Toyotától, de azt még nem tudni, hogy milyen néven.
Hirdetés
Részleteket egyelőre nem árult el a Toyota az új izom-Yarisról, a WRC-változaton viszont már láthatók a megújuló Yaris módosításai. Ugyanakkor a korábbi Yaris TS nem a teljesítményével hódított, hanem - kategóriája legkisebbjeként - könnyű tömege és rövid fokozatai jóvoltából tudott 9 másodperc alatt százra sprintelni 1,5 literes, 105 lóerős motorjával. Japánban 152 lóerős turbómotoros változata is kapható jelenleg a Yarisnak, talán ez érkezik Európába.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Azért vagyunk itt, hogy kicseréljük véleményünket, ami akár hasznos is lehet.
    Nem két autóról beszéltem, hanem korábbi autós újságcikkek teszteredményeire hivatkoztam, ahol a végeredmény ugyanaz volt, mint az enyém + egyéb ismeretségi körből is hozhattam volna még fel további példákat a Muránón kívül is stb. Saját részemre a próbát csak az említett, mondjuk úgy a sztereotípia miatt csináltam meg, vajon konkrétan a nálam lévő autókra érvényes e? Az volt. A japánnak volt keményebb a rugózása a 185-ös gumikkal megtoldva, mégis az volt a labilisabb. Sok mindentől függ persze a stabilitás, gumi minőségétől is. A rugózás keménysége egymagában nem garancia a stabilitás növelésére. Az annál sokkal több összetevőjű. A futómű megalkotása, annak fizikája, azáltal a kocsiszerkezet viselkedése az úton, nagyságrendekkel összetettebb, bonyolultabb, mint sokan hiszik. Nem véletlenül létezik olyan definíció is, hogy egy jó autó szerkezeti egységeinek rangsora: Első a futómű, második a karosszéria, és csak 3-ik a motor. Van benne valami.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Azért mert két típust összehasonlítottál az nem azt jelenti hogy az összesre ez igaz az adott márkán belül.
    A Muranot nem ismerem, de érdekesen hangzik amit mondasz.
    Nekem is van hasonló tapasztalatom pont fordítva, de mégse hiszem hogy ezért ez ezeknek a márkáknak minden típusára igaz.
    A nagy összahasonlítóteszted attól is függ milyen modelleket hasonlítottál össze. Családi budget kisautót, vagy sedán, esteleg valami sportosabbat, súlyeloszlásról nem is beszélve. Ez így nem releváns csak a saját nézőpontod bebetonozása egy felszínes teszt alapján.
    Volt japán autóm és soha nem a fara akart kitörni, inkább alulkormányozott volt, minnél gyorsabban toltam neki kanyarban. Persze az enyém hátul többlengőkaros volt, nem csatolt, amiből manapság jókat csinálnak de régebben elég gyatrákat. És akkor még a gumik típusa is rengeteget számít. Én is mentem felfelé a gumi szélességével 165-ről 185-re. Rengeteg stabilitást adott, kanyarban kisebb dőlést, kevesebb sodródást.

    Én belemerültem a futóműbe is és feszesebbre csináltam meg. Az adott tipús sport modelljéből vastagabb stabilizátor rudakat építettem be, szinterezés után, kemény szilentekkel. Kapott progresszív sportugókat az autó és toronymerevítőt előre, fentre és alúlra is! Ezt mind a gyári sportmodellből beszerzett alkatrészekkel amiket csak fel kellett csavarozni. Érezhetően javított a toronymerevítő az elején kanyarban, a progreszív rugó is jó volt mivel volt benne sűrűbb és ritkább tekercselés, így nem volt kő merev. + a 185ös gumi. -rengeteget adott hozzá, ahhoz ami alapjában sem volt rossz, csak nekem túl puha volt kanyarban, mivel imádok kanyarodni. 🙂
    A te tapasztalataid pont a homlokegyenest az ellenkezője az enyémnek, ezért nem tudom osztani a véleményed.
    Ennyi.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Az elmúlt 14 évben fokozatosan japán jármű fan lettem. Ennek ellenére a tárgyilagosság jegyében hangsúlyozom, érdemes számba venni, hogy a leggyengébb pontjuk a futómű, azaz a stabilitásban keresendők. Korábban a nyomtatott autós újságokban voltak erről cikkek, összehasonlító tesztek, napjainkra ez teljesen kihalt. Még olyannál is előjön ez, mint a Nissan Murano. Elég egy kis nedvesség az úton, máris ficánkol a hátulja, orr nehéz 3,5L V6 motorral, városi tempónál is! (Új, márkás gumival jobb lett). 14 éve használok párhuzamosan japán vs. nyugati márkát. Állandóan azt érzem, mintha a nyugati kerekei jobban fognák a talajt, főleg nehezebb körülmények között. Na mondom, csinálok magamnak egy összehasonlítást, hátha érzéki csalódás az egész. Kora nyári gyönyörű időben kinéztem egy kétsávos, kitűnő burkolatú kihalt körforgalmat. Adva volt két azonos súlyú autó, a francia 165-ös szélességű gumival, a japán meg 185-össel. Első körben gondoltam a belső sávot igénybe véve belemegyek 70 km/h – val, nézzük mit csinálnak? Ha nincs különbség, fokozom a tempót a következő körben. Nem kellett, már 70-el is kiütközött a különbség. A francia tartotta a nyomvonalat a 165-ös gumival is, a japán a két mérettel szélesebb 185-össel sodródott. Nem ragozom tovább.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Biztosan van sok más ennél jobban kifogásolható autó. Csak kérdezted mit gondolok a Yarisról. Egyébként biztosan egy jó autó, főleg egy kanyargós pályán lehet jó móka. Ott én is el tudnám képzelni minden probléma nélkül.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Egyet értek, a mai autók túlmotorizáltak. Efelől nincs kétség. De ahogy lentebb is írtam ezt a teljesítményt könnyen hozzák középkategóriás modellek, vagy ezek sport verziói.
    A Yaris és Corolla TS eddig sem volt egy utcaképet meghatározó valami, azok vették akik tudták mit akarnak és megengedhetik maguknak. Nem egy tömeg modell egyik sem. A Corolla Ts-el kb pariban vannak a modern 2 literes TDI-k. Akkor? És ezek a managerek, meg akárkik szoktak szágúldozni igazán a forgalomban hogy odaérjenek a megbeszéléseikre.
    Szóval nem hiszem hogy egy réteg modellel lenne túl nagy gond, hisz nincs belőle sok, nem szennyez illegálisan, nem megy túl nagyot sem. Miért ez a modell lenne a gond? Van sok más egyéb sokkal nagyobb probléma is amit meg kéne oldani.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    És nem azt mondom, hogy ne legyenek erős autók, mert legyenek. Csak ott, ahova tervezték őket, meg annak aki ésszel fel tudja fogni, hogy mit vezet.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Ezzel a véleményemmel megint nem fogok tetszést aratni, de szerintem meglehetősen túlmotorizált ma a legtöbb autó. 130km/h-s maximális sebességkorlátozás van ma Európa legtöbb országában, ahhoz meg teljesen felesleges ilyen erős autókat gyártani. A környezetvédelemnek valahol pontosan itt kellene kezdődnie. Ez az egész nem szól másról, csak egy fegyverkezési versenyről az autógyártók közt (amit nyilván az emberek telhetetlensége mozgat), viszont semmi értelme nincs. Régen 60-70 lóerős autókkal is ugyanígy el lehetett közlekedni úgy, hogy a korlátozások azóta nem sokat változtak. Persze ma már nehezebbek az autók stb stb de a 150-200 lóerőt semmi nem indokolja. 30 éve ilyen teljesítményű autókkal rally VB-t nyertek. Persze azt is lehet mondani, hogy nem kell ahhoz 200 lóerő, hogy valaki hülye legyen az utakon és ez így is van, de azért csak más a helyzet most mint volt régebben.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Lehet, hogy egy kicsit nyersen fogalmaztam, de sajnos így gondolom.
    A TS Yarisnak semmi gondja az egyenes futásával. Az a gond, hogy a kanyarokban tolt 240 lovas BMW-st a hosszú egyenesben nem tudom leelőzni. A TS Corollával ez nem gond. A balfékek egyenesben tudnak menni, de kanyarban nem.
    A hivatásos sofőrt meg hagyjuk, mert nem akarom megbántani. 🙂

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Talán, de ma már mindennel lehet száguldozni, egy Passat Tdi-vel is.
    Az régi Yaris TS-ből sincs olyan sok és a 105 lóval nincs nagyobb száguldozás mint bármi mással.
    A régire legalább nem volt sok a biztosítás, ha lesz új 200+ lóval arra már több lesz a bizti, ez már nem lesz olyan spórolós kis TS mint a régi, persze aki megveszi az gondolom tisztában van ezzel.
    De még 1x mennyi nyomatékot csinálhat ez a motor, kb 300Nm, annyit kiizzad szinte bármelyik mai 1.6 Tdi is, ez annyiban lesz más hogy élvezet vezetni meg kanyarodni vele és lesz egy kis mokány kinézete.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Hát ez egy ilyen nap…. Mit mondjak az autóról? Biztosan jó, mint általában minden Toyota. Főleg akkor ha aki megveszi ott használja ahol kell. Közútra értelmetlennek tartom mert szerintem itthon sok ember nem tudja helyén kezelni a dolgot és csak azért fogja megvenni, hogy a forgalomban száguldozzon nem pedig azért, hogy pályanapokra járkáljon vele.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Nem tartom magam fanatikusnak, de nem is látok rózsaszín ködben.
    Hányan vezetnek úgy hogy kisegítí őket az elektronika és észre sem veszik? Majdnem mindenki, sorolom: ABS, EBD, stb, kipörgésgátló, főleg télen csúszós utakon, ezekből mennyit érzékel az átlagos júzer?
    Hamar hozzászokik ám az ember az ilyen kényeztető extrákhoz, aztán mikor átül egy olyan autóba ahol a dugóban neked kell fékezgetned, mert nem segít a masina akkor ott hirtelen kell szokást változtatni, na ez az amihez mi emberek nem vagyunk annyira hozzászokva.
    Ha személyi sofőr is letekert nap 1000km-t és a saját Yarisával állt fejre akkor télleg elég érdekes a sztori, nem gondolod? Eddig még nem hallottam hogy a Yaris fejre állós lenne nagy átlagban, pláne nem úgy hogy állítólag profi sofőr alatt produkálja ezt.
    Értem én hogy kínos ez egy személyi sofőrnek, de ha ennyire gyilkos autó a Yaris akkor miért nem perel?
    Ugye?
    Nem hiszem hogy az autó hibájából került tetőre, ennyi.
    Ez egy vicces sztori, de komolyan venni? Pláne terjeszteni, nincs április 1.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Igen ennek ez a neve kamion stop.
    Vagy elterelés.
    De ha le van fagyva az út akkor nem a kamionokat szokták megállanítasni hanem a elterelnek mindenki.
    Szóval akkor mit is akartál mondani? Ezt nem értem.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Kitilthatták volna öket, honnan? A bolygóról?
    A kamionos időre megy, de ezt tudják sok helyen, most már talán te is.
    HA esetleg lezárják az a pályát, mert szétfagy, akkor megy a forgalom a kis utakra.
    Mindenki!
    Kitiltani…

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Én nem akarok vitázni, csupán leírom a tapasztalataimat, amik messze nem összeegyeztethetőek az általad leírtakkal.
    Van egy olyan mítosz is hogy a japán autók futóműve rázósabb, keményebb, pláne régebbi autóknál. Ha azt nézzük Japánban tükörsima utak vannak, oda nem kell segédkeretes futómű dupla szilentezéssel, hogy a rossz utakon is csöndesen lehessen suhanni. Szóval általában keménynek mondják a japán autók futóművét. Mondom a közhiedelem. De valóban kicsit feszesebbek, leginkább úgy jellemezném hogy kevésbé lobógóssak mint az ejrópai autók. Volt mindkeő.
    Persze vannak puha futóművű japán autók is, de azok sem lobogósak egy szlalom után, persze nem 190-nél.
    Szóval nem tudom mit értesz az alatt hogy nem állják meg a helyüket stabilitásuk alapján?

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Kizárólagosan az 1,5-ről beszéltem, aminek a végsebessége 190.
    Nem kell annyira rózsaszín ködben látni a világot Yaris ügyben.
    Mi az, hogy “nagyautó vezetési segédeihez volt hozzászokva hogy az majd kisegítí” ?
    Megette a fene, ha valaki úgy vezet, hogy majd az elektronika kisegíti… Na ne má’.
    Azért említettem a személyi sofőrt, meg a napi 800-1000 km-t, mint szélsőséges példát, mert éveken keresztül ilyen feladatot teljesíteni nem akármi, rutin, tapasztalat, jártasság, stb. és akárki nem kaphat ilyen feladatot.
    Szeretem, és értékelem a japán autókat, van kettő, mindkettő japán gyártású, ragaszkodom ehhez.
    Azért ne legyünk fanatikusak. Kitűnő autók, gazdaságosak, megbízhatóak, de aki tárgyilagosan tekint rájuk, az tudja, és fel tudja mérni, ha valamiben támadhatók, és amiben a legkevésbé állják meg a helyüket, az éppen a stabilitásuk!!! Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Erről tovább nem vitatkozom.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Neked igen komoly szövegértési problémáid vannak. Hol olvastál te ilyet? Azt írtam, hogy takarítsák el vonatra ahol lehet, illetve azt, hogy hétvégén amikor tudják, hogy rohadt nagy forgalom lesz akkor legyen kamionstop. Nem tudom ezt az ökörséget amit írtál honnan a francból vetted….. Ami a személyeskedést illeti, igen most én is pontosan azt csináltam amit ti is szoktatok. Csak nem zavar?!???!?

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    A kamionokat bekülted már a falvakba?
    elhiszem hogy tudod a Kreszt kívölről, de a józan paraszti ész hol marad?
    Inkább ne személyeskedj, eddig azt hangoztattad hogy te ezt nem csinálod.
    Kellemes ünnepeket!

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Nem fogok személyeskedni, Csalfának teljesen igaza van. 🙂
    A Yaris futóműve 190Km/h-nél nemképes helytállni? Ezt hogy érted?
    Ez egy városi kisautó, ezres, egyhármas, a sport verziója egyötös motorrral, feszesebb futóművel. Az ezres el sem éri a 190-et, az egy hármas talán, de az lenne a vége és még ott is lehet vele menni, persze ne akarj vele szlalomozni 190-nél, de ez igaz másra is. Mint mondtam az én egyhármas rizsrakétámmal én mentem 185-öt a Németeknél, teljesen helytállt, egy Saxoval kergetőztem, ha jól emlékszem, pedig az enyém 1992-es kiadású, de egy méret a Yarissal. :)))
    A személyis sofőrős példádra meg csak annyit hogy a szomszéd aszony is fejreállt télen az útón a 40es táblánál mert le volt fagyva az út. 🙂
    Isemertem egy futárt, az anyja Yarisával pernahajderkedett, szó szerint, nem dicsekvésből mondom, mert nem szép amiket műveltek, de a Yaris mindent kibírt, nem kímélték és egyszer sem álltak fejre.
    Lehet a személyi sofőr úr a nagyautó vezetési segédeihez volt hozzászokva hogy az majd kisegítí egy olyan autóban amiben ilyen nincs? Persze a Yaris a hibás, nem sofőr:) Nekem pont ilyennek tűnik a sztroid. Képzeld el ha mondjuk, a kokainos orrú Hamilton beül az utcai Smartjába és akkorát akarna vele kanyarodni mint az F1-es autójával! Mindent úgy kell vezetni, hogy a helyén kezeljük.
    Az egyenesfutási fantáziádat pedig nagyon halványra sikeredett, értem hogy Menőmanónak akartál beszólni, de inkább ne gyárts történeteket.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Kössz az észrevételt: 🙂 Nem kívánok személyeskedni senkivel sem. Nem “püfölési” céllal nyilvánulok meg, legfeljebb elmondom véleményem, lehetőleg érvekkel is alátámasztva, igyekezve szem előtt tartani az olvasói fórum terjedelmi korlátait. Úgy tekintem, hogy egymás hozzászólásai, az esetleges vitáik, még akár hasznos (szakmai) információkkal is bírhatnak. 🙂
    A mocskolódásokat elítélem. Akik így cselekszenek, azon túl hogy magukat lejáratják, bomlasztanak, és mindent egybevéve a magyar embert is demoralizálják a világhálón.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Vidi és Menőmanó kolléga, nem akarok a vitátokba beleszólni, de már nem először látom, hogy a honlap talán két legintelligensebb(Edy is itt van, ő is közéjük tartozik) hozzászólója keményen “püföli egymást”. Nem jó ezt látni, és nem ér ennyit az egész, srácok. Legalább az a néhány fős kemény mag tartson össze, akit a jóisten megáldott aggyal:)

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Ne hasonlítsuk a Minit az l-es Yarishoz! Ég és Föld! A Mini alapvetően más elvek szerint épül, úgy a karosszéria, mint a futómű terén. Nem csak a motor súlyáról van szó, mint ahogyan említetted!

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Az autóhoz, autózáshoz kapcsolódó fizikai alapelvekről beszéltem. Azért, mert az autósok legalább 90%-a, ha vannak is ismeretei, nem kapcsolja, vagy nem tudja hozzákapcsolni a mindennapokat érintő autózáshoz, tehát mint figyelem felkeltés.
    Amiben támadható lenne a konkrét hozzászólásom, amire ezt a förmedvényt írtad, mint egy agymenést, mindenféle technikai és fél betűnyi érveket is mellőzve, csak annyi lehet, hogy elmentem “más irányba”, azaz fel sem tételeztem a több generációval korábbi öreg Yarisról, hogy pl. 190km/h-nál a futóműve képes helytállni. Most sem teszem, és ezután sem fogom tenni. A Yarisnak az első generációjának 1999-2005 stabilitása csapni való volt. Nem áll ettől messze a TS sem, ugyanaz a platform, ha egy hangyányit esetleg kozmetikáztak is a futóművén. Ez a véleményem arról a generációról, és ezt nem is fogom megváltoztatni!
    Csak egy példa, lenne több is: Az egyik ismerősöm, aki Lázár személyi sofőrje volt, egyben persze a polg. mesteri hivatalé is, napi vezetési adagja úgy 800-1000 km volt, beleértve sokszor a szombatokat, és vasárnapokat is. Jó kocsikkal persze. A privát Yarisával úgy fejre állt, ahogy csak kellett…

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Erre szokták mondani: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
    Látszik, hogy nagyon dilettáns vagy a témában.
    Nem értem, ha valaki ennyire nem ért valamihez, akkor minek akarja az észt osztani? Szánalmas!

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Ültem Yarisban TS-ben. A 105 ló kicsit soknak tűnhet az autó méretéhez, viszont pályán az egyenesekben nem elég és valóban jókat lehet vele kanyarodni. Aki tud vezetni az ki tudja autózni belőle, de amúgy sem egy megbosszulós fajta hogyha hibázik a sofőr, bombajó futőművel!
    Az én régi 90 lovas rizsrakétám is kivitte a 185-öt Gps-el mérve, Németországban. Ez nemigazán szempont, szerintem, ma már egy 50 lóerős autóval is meg lehet szegni az összes sebesség határt. A sok lóerő az egyenesekben jön jól.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    A nagy motor, kis könnyű karosszéria, és a [b]240 LE[/b]-n van a hangsúly!
    [i]“Az egyenes beli korlátja a Yarisnak az volt hogy gyenge, ezért nem elég gyors.”[/i]
    Ahhoz a karosszériához a 105 LE nem gyenge. Azzal a motorral megfutja a 190km/h-t. Tehát semmiképpen sem gyenge. Sőt inkább még túlmotorizáltnak is nevezhető.
    Következésképpen, azaz kizárásos alapon csak az egyenesfutás jöhetett szóba.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Nem szeretnék kötözködni, de szerintem félre értetted.
    Az egyenes beli korlátja a Yarisnak az volt hogy gyenge, ezért nem elég gyors. Nincs az egyenesfutásával semmi baj. 🙂
    Erre gondolohatott Menőmanó.
    Másik: A Ford-nak ott a Fiestája, nem a legújabb modell, hanem régebbi, abban is 2 literes szívó van. Itt is van róla cikk olvasd el. Kis autó nagy motor.
    Peace.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Neked egy 26 lóerős Trabant sem való, főleg nem egy 240 lóerős autó, hogy szlalomozz a városi forgalomba. Én meg azt csípném nagyon, ha lenne pszichológiai teszt amikor jogosítványt adnak……

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    [i]“A kis TS-nek sajnos megvannak a korlátai a hosszú egyenesekben, de kanyarogni nagyon komolyakat lehet vele”. [/i]

    Ez így nagyon nem stimmel, mert ha egy autónak az egyenesfutással problémái vannak, az a kanyarokban hatványozottan kijön!
    Másik: Egy kicsi és könnyű “kaszniba” belerakni egy nehéz 2000-es 240 lovas motort, necces dolog. Csak akkor lehet létjogosultsága, de az is csak mértékkel, ha a menettulajdonságait semlegesre tudják hozni, azaz a tengelyeken a súlyeloszlás fifty-fifty, máskülönben úgy elszáll, hogy na.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Olvastam róla korábban. Ott azt írták, hogy a 2,0-es 240 lovas motort tennék bele.
    Azt nagyon csípném, nekem való autó lenne.
    A kis TS-nek sajnos megvannak a korlátai a hosszú egyenesekben, de kanyarogni nagyon komolyakat lehet vele.

  • 2017.10.27. at 23:16
    Permalink

    Menőmanó kolléga számára jó kis évzáró hír érkezett:) Persze nyilván én is örülök neki. Szívderítő ezt olvasni a cikkben, hogy “izom-Yaris”:)

Vélemény, hozzászólás?