Megőrjít! – BMW M2

Ezután semmit sem lehet őszintén élvezni - BMW M2 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy pillanatig sem fogtam vissza magam, míg nálam járt. Hogy miért? Minden vele töltött perc garantált őrület, főleg egy autómániás számára. Az öncélú benzinégetés legszebb formája.

A vezetés maximális öröme. Szinte láttam a szemeim előtt, ahogy az apró benzincseppek őrjöngve, sikítozva és vigyorogva vetik bele magukat a hengerekbe, hogy ott robbanás és hangorkán közepette vágódjanak ki a kipufogón keresztül és vígan szennyezzék a levegőt további életükben. A hátsó gumik sírva kenődtek fel az aszfaltra, süvített nekem a turbó, hogy pörgessem izzásig, mert forrón szeretni. Ez nem színház, a BMW M2 kinézete nem csak ijesztgetésre van, pontosan arra képes, amit már az első találkozáskor leszűr róla az ember. Bekebelez, felfal a pénztárcáddal együtt, de kéjes vigyorgással tankolod, mert tudod, hogy ugyan csak 300 kilométerre lesz elég a teli tank, az olyan 300 kilométer lesz, amit soha, semmilyen körülmények között nem felejtesz el.
370 lóerő és hátsókerék-hajtás. Már a hungaroringi tesztkör is elég beszédes volt, ott kiderült, pályára való igazán a BMW M2. Ennek ellenére közúton is legalább annyira megállja a helyét, a kompromisszum is csak annyi, hogy fájdalmasan sokszor kell visszafogni magunkat vele. Ha viszont nem sajnáljuk a benzint, amiből nehéz jobb lábbal akár 15 litert is kérhet 100 kilométerre, minden nulláról 50-re gyorsítás pazar élmény. 3 literes soros hathengeres motorját egy jókora turbóval lélegezteti, minden egyes indításnál felordít, végre szabad lehet az a 370 kőkemény lóerő, amit képes magából kipréselni. És ehhez képest egyébként takarékosnak is mondható!
4,3 másodperc alatt százra repít. Nyomatéka parádés, 465 Nm-t ad le (pár másodpercig - túltöltéssel - még 500-at is) ráadásul 1400-as fordulatszámtól egészen 5560-ig. Ez annyit tesz, hogy közel az első pillanattól az utolsóig olyan szinten tol, hogy ha nem figyelünk, kapunk egy tockost a fejtámlától. Közben meg olyan hangok hagyják el a kipufogót, mintha az ég akarna leszakadni. Már az alapjárati muzsikája is élvezhető, ráadásul hangos is, aztán szépen egyenletesen hangosodik. Végül tiltás közelében kiad magából minden bennrekedt hangot és őrült módjára beremegteti az egész karosszériát, meg ami a százméteres körzetében van.

Jó testvéri viszony. A technika jó része a nagy tesóktól, az M3/M4 párostól érkezik, beleértve a hatfokozatú kézi, és a tesztautóban is dolgozó 7 fokozatú duplakuplungos M DCT automatát, valamint az első és hátsó felfüggesztést, ezért a brutális szélesítések. A motort viszont nem, az a korábbi fejlesztésű 35i felhúzott verziója, de ide bőven elég. Jobban örültem volna, ha kézi váltóval kapjuk, mondjuk, így is volt mire figyelni, aki viszont igazán szeretné élvezni, gondolja át, szüksége van-e az automatára. Csak két tizeddel gyorsabb vele a nulla-száz, viszont így semmi kapcsolatunk nincs a szerkezettel. Annyi lehetőségünk legalább van, hogy a kormány mögül fülekkel is kapcsolgathatjuk, de tökéletes választás lehet hozzá a pőre kézi szerkezet.
Három állásban kapcsolható a menetdinamika: Comfort, Sport és Sport+, utóbbi részlegesen kikapcsolja a kipörgésgátlót, épp csak annyira, hogy meg lehessen csúsztatni a hátulját, aztán összeszedi helyettünk. Ha már összebarátkoztunk a szörnyeteggel, akkor talán kikapcsolhatjuk a DSC-t teljesen, ehhez azért kell egy akkora placc, ahol van elég helyünk, mert hamar el tudja dobni a hátulját Három állásban kapcsolható a menetdinamika: Comfort, Sport és Sport+, utóbbi részlegesen kikapcsolja a kipörgésgátlót, épp csak annyira, hogy meg lehessen csúsztatni a hátulját, aztán összeszedi helyettünk. Ha már összebarátkoztunk a szörnyeteggel, akkor talán kikapcsolhatjuk a DSC-t teljesen, ehhez azért kell egy akkora placc, ahol van elég helyünk, mert hamar el tudja dobni a hátulját
Hirdetés
Vérbeli M-es BMW. Sokan ekézték már az M2-t azért, hogy nem igazi M-es BMW, mégpedig azért, mert túl egyszerű. Ez a jelenlegi legolcsóbb M-es, és nincs is túl sok lehetőségünk, hogy felsrófoljuk az árát. 17,4 milliónál kezdődik és lényegében minden benne van, ami szükséges. Az automata felára közel 1,3 millió forint, még úgy is bőven 19 millió forint alatt van. Csak négyféle fényezéssel, egyféle, fekete bőr belsővel és egyféle felnivel érhető el, továbbá az egyéb külön kérhető extrák sora sem túl hosszú, ami kell, az alapból benne van. Elektromos ülésállítást, automata klímát, ülésfűtést, tolatókamerát kérhetünk csak hozzá, meg üvegtetőt, kulcs nélküli bejutást, csupán kényelmi dolgokat. Parkolóradar, ráfutásgátló, tempomat, automata kanyarkövetős fényszórók, meg egy csomó minden, amit más modellnél külön kell pipálgatni, benne van alapáron.
Alapáron a legjobb. 17,4-ért tökéletes M2-est lehet venni, ezt garantálom. Hogy miért említettem, hogy egyszerű? Először is az M2-n nincsenek karbon karosszériaelemek, könnyített alkatrészek, valamint az M-es modelleknél megszokott menetdinamikát állítható kapcsolók sincsenek. Nem tudjuk külön szabályozni a kormányzás és a lengéscsillapítók keménységét, a gázreakciót és a váltó gyorsaságát sem. Összesen három előreprogramozott beállítása van, Comfort, Sport és Sport+, szerencsére az Ecót kihagyták, azon jót röhögtem volna. Valamint a kipörgésgátló deaktiválásához van egy külön gomb, és ennyi. Bőven elég! Egyetlen gombot hiányoltam csak, a parkolóradarét, nagyon furcsa, hogy kihagyták, pedig minden BMW-ben van, és jól is jön, ha nem akarom, hogy sípoljon, mikor már rátolattam a kapura, akkor hadd ne kelljen hallgatnom.
Ennél jobb nem kell. Nincsenek különleges sportülések sem, ezek ugyanúgy rendelhetők a sima 2-eshez is, bent amúgy is csak a különleges váltógomb és a valódinak tűnő domború karbon elemek az egyedik. Minden, mint egy sima 2-esben, ami egyébként akár négy felnőttnek is kiváló helyet kínál, és még a csomagtartója is hatalmas. Futóműve kemény, de messze nem kényelmetlen, persze nem kell várni tőle, hogy majd észrevétlenül suhan át az úthibákon, mindent érezni a gerincünkön, de csodásan kimozogja őket.

Ennél töményebb BMW élményt ma egyik modelljük sem tud nyújtani,

persze, ha 100-ra gyorsulás a téma, akkor nyilván gyorsabb egy M4, ami szinte kilóra azonos az M2-vel - köszönhetően a könnyített alkatrészeknek. Két óriási és megbocsájthatatlan probléma van csak az M2-vel. Az egyik, hogy a forgalmijában nem az én nevem áll, és félek, ez után semmilyen autót nem tudok majd őszintén élvezni.
Értékelés
Pozitív
Brutálisan erős motor, gyors gázreakció, feszes futómű és rendkívül közvetlen kormányzás, valamint kiváló helykínálat és fantasztikus vezetési élmény
Negatív
A többi M-es modelltől eltérően egyénileg nem konfigurálható a kormányzás és a futómű keménysége, valamint a váltó és a gázreakció gyorsasága
Árak
Tesztmodell alapára
17 400 000 Ft (2016.09.19.)
Tesztautó ára
20 385 300 Ft (2016.09.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2979 cm3
Teljesítmény:
274 kW (373 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
465 Nm 1400-5560 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,3 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4468 mm
Szélesség:
1854 mm
Magasság:
1410 mm
Saját tömeg:
1520 kg
Össztömeg:
2010 kg
Terhelhetőség:
490 kg
Tengelytáv:
2693 mm
Karosszéria-kivitel:
kétajtós kupé
Csomagtér:
390 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
930-990 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-590 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
450 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2979 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
Duplakuplungos automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
465 Nm 1400-5560 1/min-nél
Teljesítmény:
274 kW (373 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,3 s
CO2-kibocsátás:
185 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
74 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    “A legnagyobb kreténség, hogy még egy M2-ben is van Start-Stop rendszer, ” T. Szerkesztőség! Hogy lehet hogy ilyen hangnemben írogat a firkászuk a médiába tele szemetelve az olvasót??? Kreténség. ..elfelejtett magyarul írni …? Mi ez a stílus(talanság), csak nem megirigyelték Winkler Róbertet, Ő lesz itt is az új fazon stílus????

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Az öt ajtó tényleg praktikusabb, de a coupe forma miatt áldozni kell valamiből. A sima hátsó kerék hajtást meg inkább előnynek mondanám egy ilyen kis méregzsáknál: keresztbe a kanyarban – kilinccsel előre! Kis sorhatos duruzsolással…
    Valszeg aki ilyet vesz nem ez az egyetlen autója, szóval a praktikum hiányát, meg a rakoncátlanabb viselkedést (összkerék hiányát) csak elviseli valahogy.
    Amúgy az említett autók nem azért összkerekesek mert azok alapban elsőkerekes platformra épülnek, oda meg már a 200 ló is sok?
    Nem az RS Focus volt véletlenül az amit magyar újságírók motorikusan kifingattak ?

  • 2017.10.28. at 02:02
    Permalink

    Klassz kis autó és a tudásához képest még az ára sincs elszállva.
    Tudtommal hasonló áron van a kis AMG Merci is, de az gyorsabb és összkerekes, sőt 5 ajtós, így hasznosabb is. Igaz, csak 2,0l-es agyonhúzott motorja van a 3,0l-rel ellentétben.
    Minden esetre nehéz lenne a választás és még az A3 RS-ről és a jóval olcsóbb Focus RS-ről, amelyek szintén összkerekesek a BMW-vel ellentétben még szó sem volt . 🙂

Vélemény, hozzászólás?