Menetpróbán az Opel legújabb dízelmotorjai

Elsők között próbáltuk ki az Opel két új dízelét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban már beszámoltunk arról, hogy idén érkeznek az Opel új dízelmotorjai, most pedig a valóságban is próbára tettük őket.

Az Insignia új dízelét elsők között vezethettük az Írországban megtartott sajtóbemutatón. Az új motor már az első kilométerek után érezhetően jól mozgatta az autót

Tavaly ősz óta vártunk erre a pillanatra, ugyanis múlt évben a Frankfurti Autószalonon mutatta be az Opel a vadonatúj 2.0 CDTI dízelmotorját, amely 170 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít. Természetesen nem csak erősebb és nyomatékosabb lett, számos technikai fejlesztést is végeztek a mérnökök. Az Euro 6-os normákat teljesítő blokk környezetbarátabb, csendesebb és még simább járású lett. Hogy mindezt a valóságban is elsők között tapasztalhassam meg, egyenesen Európa zöld szigetére, Írországba repültünk. Az Insignia mellett a Zafira Tourerben is elérhető az új kétliteres erőforrás. A menetpróbán előbbi modellt teszteltük.

Az Insignia csúcsdízele ezentúl az egyturbós 2.0 CDTI, 170 lóerővel. Aggodalomra nincs ok, az autó a korábbi csúcs, 195 lóerős gázolajos nyomatékát hozza, az első próbán pedig mindössze 5,5 litert fogyasztott 100 km-en

Az Insignia eddigi csúcsdízele, a 2.0 CDTI 195 lóerős változata hamarosan megszűnik és "csak" a 170 lóerős lesz elérhető. Igen, idézőjelben, mert az újdonsült gázolajos ugyanis nagyon rendben van ebben az autóban. A 400 newtonméternyi nyomaték 1750-2500 1/perc fordulatszám tartományban érhető el, hatsebességes kézi váltóval vezetve már 1500-as fordulattól érezhetően húz az Opel zászlóshajója. Bármelyik fokozatban a gázpedálra lépve érezni, hogy itt bizony mindig van kellő mennyiségű tartalék. A másfél napos túra során többször is nullázva a fogyasztást, 5,5 l/100 km körüli vegyes átlag adódott, ami parádés egy ekkora autótól és motortól. Néhol egy picit komolyabban is léptünk neki, de ekkor is csupán 1-2 decivel ment 6 liter fölé az átlag.

A Meriva, az Astra és a Zafira Tourer után a Mokka is megkapta a szentgotthárdi 1.6 CDTI gázolajost

Természetesen nem csak ezt az újdonságot hozta el nekünk a német gyártó. A Merivában és a Zafira Tourerben már korábban próbált, 1.7 CDTI-t váltó, Szentgotthárdon készülő új 1.6 CDTI-t is kipróbálhattuk a Mokkában. A magyar gyártású 136 lóerős, 320 Nm nyomatékot teljesítő dízelt házon belül csak "suttogó dízel" fedőnévvel emlegetik. Erről most saját fülünkkel is meggyőződhettünk, az itthon készülő motor valóban csendesebb és kulturáltabb járású, mint az elődje.

Hirdetés

Az Insginia után a Mokkába átülve nyilván gyengének érződött a 170 lóerő utáni 136. Panaszra azonban nincs ok, kellően jól mozog a kis SUV az 1.6-os dízellel. Akárcsak a nagyobb testvére, 1500-as fordulattól már megfelelően húz, magasabb fordulaton viszont már megjön a dízeles hang. Nagyon forgatni egyébként fölösleges, dinamikusabban vezetve is azt vettem észre, hogy 3000-res fordulatnál már váltottam. A fogyasztás viszont az Insigniához képest meglepő volt. Annak ellenére, hogy 400 köbcentivel kisebb a blokk, átlagban 5,6-5,8 l/100 km adódott, ami a 2.0 CDTI szintjén mozog. Egy rövidebb tesztkör alapján azért még ne ítéljünk elsőre, várhatóan sokkal reálisabb képet fog majd mutatni az itthoni, lényegesen hosszabb tesztünk.

A Mokkában az 1.7 CDTI motort váltja az 1.6 CDTI amely lényegesen csendesebb és kulturáltabb járású, mint elődje. A 136 lóerő és a 320 Nm nyomaték meggyőzően mozgatja a kis Opel SUV-ot

Összességében jobb, erősebb, csendesebb, jobb emissziójú és hatásfokú motorokat hozott össze az Opel. Azok, akik az új 2.0 CDTI-vel rendelik meg az Insigniát, biztos, hogy nem fognak csalódni és minden bizonnyal a 1.6 CDTI Mokka tulajai is elégedettek lesznek autójukkal.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:28
    Permalink

    Te melyiket olvastad Okoska? Es ni az, hogy erre hoztak letre a WM Motorit? Gondolom azzal tisztaban vagy, hogy a WM Motori kozel 70 eves? Masreszt Fiat tulajdon.
    Ha elolvastad a cikket, akkor lathatod, hogy az alapja az 1.9 JTD. Micsoda veletlen, hogy kobcentire, loketre es furatra megeyezik a 2.0 JTD-vel. Masreszt amirol beszelsz CDTI az 1910 cm3.

  • 2017.10.28. at 21:28
    Permalink

    A 2.0CDTi sosem volt tisztán FIAT fejlesztés Okoska! De ez le van írva az általad linkelt wikis cikkekben is, csak értelmezni kellene amit olvasol!
    A kollégának igaza van, a 2.0 motor már közös fejlesztése volt a FIAT – nak és a GM -nek, erre hozták létre a VM Motori -t.
    Csak az 1929ccm dízelek, tehát az 1.9CDTi volt tisztán FIAT alapú motor. A vezérlés azon is Opel volt, csak a blokkot vették a FIAT-tól.

    Félelmetes, hogy néhányan milyen vakmerő bátorsággal ontják a pontatlan okosságokat, sajnos időnként még az újságírók sem veszik a fáradtságot, hogy tájékozódjanak cikkírás előtt! 🙂

  • 2017.10.28. at 21:28
    Permalink

    Nem!
    Fiat eredetű ez is! Ha nekem nem hiszel keress rá bátran, nem is kell messze menni, itt az Autonavigátor 2009-es Insignia tesztjében is le van írva, illetve az összes tesztben ahol ezzel a motorral szereltet vizsgálják.

    [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia[/url]

    [url]http://www.autonavigator.hu/teszt/opel_insignia_2_0_cdti_ecotec_cosmo_aut-1077[/url]

    [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/22/reped_az_opel_turbocsove/[/url]

    [url]http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine[/url]

Vélemény, hozzászólás?