Mi lesz veled zöld rendszám? – használt plug-in hybrid körkép

Körbenéztünk a használt autók piacán konnektoros hibridek után kutatva

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Óriási tempóban árasztják el a piacot a mindenféle elektrifikált járművek, köztük a konnektorról is tölthető hibridek. Legtöbbjüket nagyon drágán adják újonnan, de mi a helyzet a használtakkal?

Sok a kérdőjel a plug-in hybridek zöld rendszámával kapcsolatban
Sajnos a címben feltett kérdésre nem tudok egyelőre pontos választ adni. Lóg a levegőben, hogy mi lesz a zöld rendszám jövője a plug-in hybridek esetében. Természetesen a tisztán villanyhajtású modellek mindenképp kiérdemlik, így a fenti kérdésből azonnal adódik egy másik. Megéri-e beruházni egy konnektoros hibridbe a tisztán villanyhajtású helyett? Érdemes-e olyan autót választani, amiben kétféle motor üzemel egyetlen fajta helyett? Most még csak a pletykák röpködnek arról, hogy a tömegük alapján kaphatnak-e zöld rendszámot a PHEV modellek, esetleg más szempontokat fognak-e figyelembe venni. Az biztos, hogy a jelenlegi adókedvezményekkel érdemes még gondolkodni bennük, de kizárólag akkor, ha valóban adott a töltés lehetősége. Akár napjában többször, amennyiben szükséges, hogy valóban csak a villanymotort használva tudjon városban közlekedni az autó. Persze napjainkban a kedvezmények közül ugrott az ingyen parkolás, hiszen mindenki megteheti, de remélhetőleg ez a helyzet már nem tart sokáig. Van viszont (egyelőre) cégautó-adó mentesség, ami mindenképp mellettük szól. Betűrendben haladva az Audi A3 e-tron modellek az első szembeötlő plug-in hybridek, amelyből több tucat vár új gazdára, de minimum 6 millió forintot elkérnek értük. Ebben az árkategóriában már 150 ezres futásteljesítmény felett járunk és 5 éves korban, de akadnak 24 ezer kilométer futásteljesítmény körüli 2018-as példányok is 15 millió forintért. Papíron 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígér, akksija 8,8 kilowattórás, AC töltésereje 3,7 kW, a teljes felöltése (AC) 2 óra 15 perc szintén papírforma szerint.
Hirdetés
Természetesen már bővült a PHEV paletta az Audinál, de a többiek még annyira frissek, hogy nem lehet használtként tekinteni rájuk
A BMW-nél már jóval tovább kell kutakodni, mire felbukkan az első igazán használt PHEV, amit az X5-ösök között kell keresni. Közel 200 ezer km-rel, 2016-os évjárattal is elkérnek érte egy forint híján tízmilliót. Tisztán elektromos hajtással 60 kilométert ígér, akkupakkja 12 kilowattórás, 3,7 kW a töltésereje, így 3 óra 20 perc alatt szívja magát fullra. Elvétve akadnak még az 5-ös sorozatból is 50 ezer kilométeres futásteljesítményt közelítve, ezek jellemzően 2-3 évesek, 11 millió forint felett. Elektromos hatótávban 39 kilométert ígér, akksija 9,2 kilowattórás, töltésereje 3,7 kW, töltési ideje 2 óra és 45 perc. A Ford kínálatában akadtam rá egy igazi érdekességre. A Mondeo modellek között található zöld rendszámos, bár ezt inkább Fusion néven kellene említenem. Ugyanis Európában nem forgalmazták hivatalosan ezzel a hajtáslánccal a Mondeót. Minimum 5 millió forintot kell félretenni rá, bár tény, hogy egyik sem futott sokat, amelyeket a Használtautó.hu felületén kínálnak. 35 000 kilométer az idősebb futásteljesítménye és 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígér. Akksiból 9 kilowattórást kapott, amelynek töltési ideje 2 óra és 20 perc, 3,3 kilowattal.
Hirdetés
Elég szép számmal akad Hyundai Ioniq a használtpiacon, ám plug-in hbyrid változatból nincs sok köztük. Az a néhány példány, amelyre rá lehet akadni 2-3 éves, kis futásteljesítményű, jellemzően 7 millió forint környékén mozog az áruk. A testvérmárkánál hasonló a helyzet, az Optima PHEV ritka, néhány 2-3 éves horogra akadhat 8 millió forint közelében. A következő „játékos” a Land Rover, pontosabban Range Rover, ahol már akad PHEV 75 ezer kilométerrel, 2019-es évjárattal, 28 millió forint felett. És ez az alsó határ, fölötte már csak néhány ezer kilométert futott még fiatalabb példányokat kínálnak. A P400e akksija 12,4 kilowattórás, ezzel 29 km a tisztán elektromos hatótávja. Töltési ideje pedig 2 óra, és tudja a 7,4 kilowattos töltési erősséget. Széles viszont a kínálat, vagy inkább úgy mondom, aránylag széles Mercedes-Benz fronton, mert a hibridek között itt sem a konnektorosak dominálnak, de azért több akad belőlük, mint az eddig tárgyalt márkáknál. Főleg C-osztályból, ahol 5,4 millió forintról indulnak a PHEV modellek. Ennyiért ötéves, 180 ezer kilométert futott példányt lehet hazavinni, a kisebb futásteljesítményű változatok már bőven 6 millió forint felett járnak.
Hirdetés
E-osztályból 2018-as a legidősebb, kicsivel 110 ezer km felett, épp csak 12 millió forint alatt. Akad egy-két GLE is 16 millió forint környékén 50 ezer kilométerrel, és az S-osztályból is 100 ezer km felett, minimum 16,9 millió forintért. A C 350e modellben 6,2 kilowattórás akkupakk szolgál, WLTP szerint 27 kilométerre elegendő energiával, 1 óra 45 perces töltésidővel, 3,7 kW-os töltéserővel. Az E 350e szinte ugyanezt tudja, de szerényebb, 24 kilométeres hatótávval. A GLE 500e pedig 8,8 kilowattórás akkucsomagot kap, 3,7 kW töltéserővel 2 óra 30 perces töltési idővel, de csak 28 kilométeres tisztán elektromos hatótávval. A Mini is jónéhány éve elkezdte már a konnektorosítást a Countryman Cooper SE képében, akad is belőle egy tucat eladó példány. Igaz, mindegyik 10 millió forint felett indul, de a legtöbbet futottban is csak 60 ezer kilométer van. Ennek 31 kilométer a tisztán elektromos hatótávja, 7,6 kilowattórás az akksija, amit 2 óra 15 perc alatt lehet feltölteni 3,7 kW-os töltési erővel. A Mitsubishi az első a listán, amelynél már józanabb árakkal is találkozunk, igaz nagyobb futásteljesítménnyel is. Az Outlander PHEV-ből már rábukkanhatunk 4 millió forint alatti példányra is 200 ezer km feletti futásteljesítménnyel. 4-8 millió forint között pedig óriási a kínálat belőle az eddig felsorolt modellekhez képest. A 2015-ig gyártott változatban 12 kilowattórás akkupakk található, amellyel 41 kilométer az elektromos hatótáv. Töltési ideje 4 óra, 3,7 kW erősséggel, a modell különlegessége azonban, hogy CHAdeMO csatlakozóval DC villámtöltést is fogad 22 kW-tal. Elérkeztünk a híres neves Opel Amperához, amiből szintén elfogadható áron lehet hozzájutni, amennyiben a 3 millió forint feletti ár a 200 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel párban annak nevezhető. A lista többi tagját nézve: igen. Az Ampera akksija 16 kilowattórás, hatótávban pedig 65 kilométert ígér tisztán villannyal a WLTP ciklus. Feltöltéséhez 3 óra és 10 perc szükséges 3,7 kW erősséggel.
Hirdetés
Francia vonalon még szintén annyira frissek a PSA és a Renault konnektoros hibridjei, hogy használtként csupán szalonautókat vagy épp tesztautókat kínálnak szinte az új árában. Ugyanez a helyzet a Skodánál, ugyanakkor a hibrid nagymester, a Toyota palettáján is csak Priusból létezik PHEV. Ezekből akad 300 ezer km feletti futásteljesítményű, 6-8 éves példány is, ám ezeknek is bőven 3 millió forint feletti az áruk. Az 5 éves, 100 ezer kilométer környékén futottak pedig 5 millió forint felett járnak. A konnektoros Prius hatótávja 20 km villanyhajtással, akksija 4,4 kilowattórás, töltése 1 óra 15 perc papírforma szerint 3,7 kW erősséggel. Volkswagen fronton a Golfból és a Passatból lehet válogatni. Előbbiből minimum 5 éves modellekre kell számítani, amelyek 200 ezer km körüli futásteljesítménnyel 4,5 millió forintnál kezdődnek. Aztán a megtett kilométerek számának csökkenésével szépen emelkedik az ár 5 millió forint fölé, 6 millió forint közelébe. A Passatok pedig 5,8 millió forint környékén kezdődnek, szintén 200 ezer km körüli futásteljesítménnyel. A Golf GTE-ben egyébként 8,7 kilowattórás akkupakk szolgál 37 kilométernyi energiával. Ez 2 óra 15 perc alatt feltölthető 3,7 kW erősséggel. A Passat GTE ugyanennyit tud megtenni, de 9,9 kilowattórás az akksija és 2 óra 45 perc a töltési ideje. A Volvo is azok közé tartozik, akik korábban elkezdték a PHEV modellek forgalmazását, így akadnak 5 éves darabok is, például a V60-ból. Esetében 5,2 millió forintról indulunk és közel 180 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Javarészt V60-asokból áll a használt PHEV kínálat a Volvónál, utána XC90-ből akad a legtöbb, de itt már minimum 15 millió forintos árcéduláról beszélhetünk, igaz fiatalabbak és jóval kevesebbet futottak ezek a példányok. Jellemzően 2016-os évjárattól kezdődik a kínálat, és még a legtöbbet futott példányok is alig lépték át a 100 ezer kilométert. Elvétve akadnak XC60 és S90 PHEV modellek, de ezek csupán 1-2 éves példányok, 20 millió forint környékén. A V60 D6 PHEV 48 kilométeres villany hatótávot tud, 11,2 kilowattórás akksival, 2 óra 40 perces töltéssel és 3,7 kW-os erővel. Az XC 90 esetében 35 kilométerről beszélhetünk 10,4 kilowattórás akksival, 4 órás töltéssel 3,7 kW-os erővel. Ha bármit hiányolsz még a listáról, nyugodtan jöhetnek a kommentek között!
Plug-in hybridek használtan
Modell Évjárat Vételár Elektromos hatótáv (WLTP)
Audi A3 Sportback e-tron 2015-től 4 699 990 Ft-tó 40 km
BMW X5 xDrive40e 2016-tól 8 999 999 Ft-tól 24 km
BMW 530e 2017-től 11 790 000 Ft-tól 39 km
Ford Mondeo/Fusion Energi 2014-től 4 999 000 Ft-tól 38 km
Hyundai Ioniq 2017-től 4 890 000 Ft-tól 48 km
Kia Optima PHEV 2017-től 7 890 000 Ft-tól 38 km
Mercedes-Benz C 350e 2015-től 5 390 000 Ft-tól 27 km
Mercedes-Benz E 350e 2016-tól 11 990 000 Ft-tól 24 km
Mercedes-Benz GLE 500e 2016-tól 14 990 000 Ft-tól 18 km
Mini Countryman Cooper SE 2017-től 10 675 000 Ft-tól 31 km
Mitsubishi Outlander 2013-tól 3 998 000 Ft-tól 41 km
Opel Ampera 2012-től 2 999 999 Ft-tól 65 km
Toyota Prius PHEV 2014-től 4 990 000 Ft-tól 20 km
Volskwagen Golf GTE 2014-től 4 690 000 Ft-tól 37 km
Volskwagen Passat GTE 2015-től 5 299 000 Ft-tól 37 km
Volvo V60 D6 PHEV 2013-től 4 490 000 Ft-tól 48 km
Volvo XC90 T8 2016-től 12 990 000 Ft-tól 30 km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.01. at 18:48
    Permalink

    De még mennyire hiányolom: az egyik legélhetőbb és legészszerűbb – persze ha jó forrásból van az autó – ez pedig a KIA Optima kombi (SW) PHEV. Sima szívó benzinmotor+villanymotor gyakorlatban is 40 km-s villany menet ( őszinte leszek nem tudom mennyi WLPT szabvány szerint és akksi pakk mérete sincsen meg ), e mellett normális óriási raktér és hosszú gari. Mondom persze ha ez normális forrásból szervizelt előélettel. Szerintem kiváló autó, de nem olcsó ez sem.
    Ja és a reklám helye: nálunk saját cégből most kerül egy a hahu-ra 🙂

  • 2020.12.01. at 20:27
    Permalink

    “Az Ampera akksija 16 kilowattórás, hatótávban pedig 65 kilométert ígér tisztán villannyal a WLTP ciklus. Feltöltéséhez 3 óra és 10 perc szükséges 3,7 kW erősséggel.”

    A kW a teljesítmény mértékegysége, nem az erősségé, meg az erőé. 3 óra és 10 perc alatt pedig legfeljebb 11,72 kWh tölthető be, de a töltési veszteség miatt annyi sem.

    “Elég szép számmal akad Hyundai Ioniq a használtpiacon, ám plug-in hbyrid változat nincs köztük sajnos.”

    Hahu-n mai állapot szerint 6 darab is van, ott nem kereste a szerző?

  • 2020.12.02. at 09:30
    Permalink

    Javasolnám használtauto.hu-nak kiegészíteni a szűrőt a PHEV modellekkel, mert akkor aki olyat keres nem kell végignézni a rengeteg öntöltő és mild hibrid hírdetését. Továbbá szerintem az ilyen autóknál az is érdekes lehetne egy összehasonlító cikkben, hogy melyikben milyen motor szerepel és annak milyen a híre szervizelés és megbízhatóság szempontjából. Szerintem aki ilyenben gondolkodik az spórolni szeretne, de ha egy rossz típust választ amit utána méregdrágán kell állandóan szervizbe hordani akkor azzal nem tud spórolni. Pl. úgy tudom a Volkswagen PHEV modellekbe a legendásan rossz hírű 1.4 TSI motor van amit még tovább bonyolítottak egy elektromos rendszerrel, annak vajon milyen a megbízhatósága. A Miniben vajon a PHEV változat is a legendásan sz@r prince motorral kjészült? A Mitshubshi Outlender sima szívó benzinese elvileg nagyon megbízható és olcsó karban tartható illetve javítható tehát lehet, hogy az jobban megéri 200+ ezer kilóméterrel mint valami amiben egy ilyen szempontból rossz hírű motor van. Én ilyen információkat vártam ettől a cikktől, de ez helyett annyit kaptam amit magam is ki tudtam volna szűrni a hahuról. Az jó, hogy a WLTP hatótávok vannak megadva, de ezt is lehetne azért árnyalni, egyrészt egy sokat futott autónál közel sem biztos, hogy még tudja a gyári értéket, ráadásul a WLTP sem mondja meg pontosan, hogy mire lehet számítani a valóságban. Pl. télen a kemény mínuszokban simán lehet, hogy csak a felét tudja az autó míg ideális használat mellett lehet, hogy akár még többet is elmegy.
    Szeretem az ilyen összehasonlító cikkeket, de sokkal több olyan érdemi információt várnék minnt amit egy egyszerű használtautós kereséssel elő lehet keresni. Javaslom, hogy a következő ilyen cikkhez végezzenek kicsit több kutatómunkát, hogy ténylegesn hasznos információkkal tudjanak szolgálni azoknak akik valóban a vásárlást tervezgetik, mint például jellemző típushibák, várható fenntartási költségek stb. A kommentemet építő jelleggel írtam, nem becsmérelni akartam a cikket vagy épp megbántani a cikk íróját.

  • 2020.12.02. at 20:08
    Permalink

    A cikk folyamatosan az e-tron technológiára hivatkozik, de a képeken a g-tron járművek jelennek meg, ami a benzin-földgáz kéttüzelőanyagú kivitele az Audinak.

  • 2020.12.04. at 10:46
    Permalink

    Akinek a családban van PHEV autója úgy számolt, hogy ha elveszik a zöld rendszámot, akkor az legkorábban a következő műszaki vizsgán lehet. Ez egy új autó esetében 4 év. Úgy gondolkodott, hogy ha 4 év alatt az ő autózási szokásaival a parkolási díjon, cégautó adón, ÁFA visszaigénylésen be tudja hozni az árkülönbözetet, akkor megveszi, mert így megéri. Amivel előre nem számolt, az az, hogy a drágább autónak jelentősen drágább a kötelezője és a cascoja.
    Tehát mindig a következő műszakiig érdemes tervezni, használtnál ez csak 2 év.

  • 2020.12.12. at 11:40
    Permalink

    Néhány adalék saját tapasztalatból:

    Mondeo: Toyota licensz hajtáslánc, tehát valószínűsíthetően elég megbízható. Viszont bármilyen nagy az autó, a csomagtere értelmezhetetlenül kicsi és használhatatlan formájú. Akkor már talán jobb választás a Prius Plug-in.

    Prius Plug-in: Beltere meglepően nagy (2.7m tengelytáv) és bőven élhető méretű a csomagtere is. Városban nagyon kellemes társ, de pályán is nagyon jól használható. Sokan mondják, hogy a CVT miatt búg, de ez baromira fel van fújva. Maximum padlógázon hallható és akkor is nagyon rövid ideig. Akkor sem hiszem, hogy ez túl zavaró lenne. Persze, ha valaki S merciről vált erre, az biztos észre fogja venni.
    A Prius tud olyat, amit a többi PHEV nem nagyon: ha nem töltik, akkor is borzasztóan keveset fogyaszt (értsd 3-3.5 liter nagyon kis odafigyeléssel tartható). Ez már szinte felveti a kérdést, hogy van-e értelme tölteni. Ráadásul nagyon olcsón üzemben tartható. Plusz érv mellette a 10 éves koráig érvényesíthető hibridgarancia.

    Outlander PHEV: Hatalmas autó és egyelőre elég kevés a gond velük. Ami fontos adalék, hogy a motor direktben csak 120km/h környékén kezdi el direktben hajtani az autót, addig csak áramot fejleszt. A legtöbb Outlanderben a motor jóval kevesebbet és alacsonyabb terheléssel ment, mint amit a bennük lévő kilométer alapján az ember gondolna. 8 év vagy 160 ezer km garancia van az akkura. Akkor cserélik, ha 63% alá esik az akkupakk teljesítménye. Nagyon elenyésző számban került erre eddig sor.

    A zöld rendszám elvételéről azóta szó van, amióta bevezették.

Vélemény, hozzászólás?