Michelisz győzni akar a BMW-vel

Hurrá, hurrá! Megvan Michelisz BMW-je!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több futamot akar nyerni az idén Michelisz Norbert a túraautó világbajnokságon, aki immáron hivatalosan is az igencsak ütőképes BMW-re váltott.

Hónapok óta benne volt a levegőben, hogy Michelisz Norbert BMW 320 TC-re vált a túraautó világbajnokságon, de akárhányszor kerestük őt türelmetlenül, mindig csak annyit tudott mondani, jól állnak a dolgok, de még nem dőlt el semmi. Tegnap délután viszont megérkezett a hivatalos közlemény: Michelisz BMW-vel versenyez az idén. Természetesen az első dolgunk volt, hogy Norbit megkeressük.
„Hú, nagyon boldog vagyok!” – kezdte a beszélgetést, még mielőtt bármilyen formális kérdést feltehettünk volna neki. „Alig várom már az első versenyt. A tavaly év végi győzelem nagyon nagy önbizalmat adott, most már minden versenyre úgy készülök, hogy tudom, megnyerhetem. A BMW pedig sokkal ütőképesebb lesz, mint amilyen a SEAT lett volna az idén. Szeretnék több futamot is megnyerni, és az év végén az első ötben végezni. Azért is vagyok annyira boldog, mert ezzel az autóval szerintem erre reális esélyem is van.”
Némi üröm az örömben, hogy Norbi a szezonnyitó curitibai futamot kihagyja Brazíliában, és csak Zolderban kapcsolódhat be a versenybe, de ez még akár az előnyére is válhat.

„Az autónk még épül a belga műhelyben, három-négy hét alatt készül el, ezért az első versenyt ki kell hagynunk. Szeretnénk helyette tesztelni egy-két napot. Sokat nem tudunk menni az autóval, mert egyrészről sokba kerül a tesztelés is, másrészről pedig az idén két motorral kell végigversenyezni a szezont. Amikor megkapom az autót, akkor már benne lesz az első féléves motorunk. Nyilván az lett volna a legjobb forgatókönyv, hogy már az első versenyen rajthoz állunk és tesztelünk előtte, de szerintem így sem veszítünk semmit.”
Amíg Norbi lélegzetet vesz, gyorsan mondjuk el, hogy az idén új szabályok léptek életbe a túraautó vb-n, ahol a rali vb-hez hasonlóan bevezették az 1,6 turbómotorokat, amelyek 300 lóerő körül teljesítenek, tehát sokkal erősebbek, mint elődeik, a kétliteres szívó, vagy turbódízelek voltak. Egyelőre a gyári Chevrolet-k és a BMW-k rendelkeznek ilyen motorral. A SEAT és a Volvo az év közepére ígéri, náluk valamivel korábban kaphatják meg a privát Chevrolet Lacetti versenyzők is. Bár a tesztek alapján a gyári Chevrolet-k tűnnek a leggyorsabbnak, Michelisz szerint a BMW-k is ütőképesek lesznek.
„A BMW-k tavaly lóerő hátrányban voltak, amit szerintem az új motorral ledolgoztak. Lehet, hogy a Chevrolet előrébb jár, de mivel az 1,6 turbók sokkal erősebbek, mint a tavalyi motorok voltak, az elsőkerékhajtású autók hamarabb fogják elkoptatni az első gumijaikat. A BMW már tavaly is előnyben volt a hátsókerékhajtással, ez az idén még jobban kijön. Ezért gondolom, hogy nagyon ütőképes autóval fogok versenyezni.”
Azonban Norbinak és minden szurkolójának egy kicsit még várnia kell. A túraautó világbajnokság első két versenyét ugyan március 20-án rendezik Curitibában, de ezen Michelisz még nem vesz részt, viszont április 24-én a belgiumi Zolderban már szurkolhatunk a magyar versenyzőért.
Hát én már alig bírom kivárni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?