Milyen a 23 éves autó első tulajtól? Opel Kadett E használtteszt

Opel Kadett E 1.7 D GL, 1990 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mesés autót próbáltunk. Mesés az állapota miatt is, de a modell történelme, s a példány sajátos életútja egyaránt históriás és persze egyedi.

Mindenki ilyen, mesébe illő autóra vágyik! Ha nem kollégánk egykori főnökének és egyben régi barátjának családjából származna, nem is hinnénk az épp eladó Kadett történetét, amelynek hitelességét - az autó mellett hallgatva - nem csak a régi kapcsolat, hanem a látott, vezetett négykerekű is adja. Kezdődjön tehát a mese, melynél szebbet autós ember számára kitalálni sem lehet.
Honnan is kezdjük? Legyen talán 1984, a Kadett E megjelenése. A csepp alakú karosszéria forradalmár volt formájával és rekorder alaktényezőjével. Sláger lett még akkor is, ha alapjait a korábbi, amúgy első fronthajtású Kadett, azaz a Kadett D adta, sikereihez nyilván segített az 1985-ös Év Autója cím is, de az is, hogy kortársaihoz képest - leginkább alakjával - tényleg szinte űrhajó volt. Az évek során persze temérdek újdonság is érkezett hozzá: ABS, 16 szelepes motorok - minden volt, de a csepp-Kadett alapváltozatával is a jólét szimbólumának számított nálunk. Hiszen ismerhettük már a nyolcvanas években is, míg mi a Gorenje-turizmus idején Trabantokkal, Wartburgokkal, legjobb esetben Ladákkal és persze a kivihető valutakeret érdekében bérelhető nagymamákkal zarándokoltunk Ausztriába az említett hűtőszekrényekért, az osztrákok már javában E Kadettekkel (is) jártak. Így aztán nem meglepő, hogy a Kadett E még a kilencvenes évek elején, az autópiac és a magánimport éledezésének idején is felettébb exkluzív és sokak által vágyott autónak számított.
Hirdetés
Cikkünk főszereplőjét egyetemi professzor első és egyetlen gazdája a külkereskedelemben dolgozó neje segítségével összespórolt valutából, s az osztrákokkal munkakapcsolatban álló veje segítségével vette. 1991-ben hozták meg az elhatározást, hogy autót vásárolnak, hol máshol, mint Bécsben, hiszen akkoriban kávéért, mosogatószerért és sok egyébért is oda járt, aki tehette. Megnézték a szóba jöhető kereskedéseket, majd szomorúan konstatálták, hogy új és vágyott japán autót nem tudnak venni. Hazafelé azonban útba esett egy olyan kereskedés, amely munkagépeket is forgalmazott (innen volt a kapcsolat), illetve Opeleket és Isuzukat is árult. „Rudikám, nincs egy olcsó autód, ami jó lehet az apósomnak?” - hangzott a kérdés, s jött is a válasz: „De, van itt egy tavalyi Kadett szedán, amit bemutatóautóként használtunk, 2000 kilométerrel elvihetitek. Ezt még az ősi, feltöltő nélküli dízel hajtja, a világból is kimehettek vele!”. Első körben persze csak egy próbakörre vitték el, szokatlan is volt, hogy a kereskedő nem tart velük, volt bizalom. Természetesen bele is szerettek az autóba, s azonnal meg is vették az 1990-es szedánt.
A világból pedig továbbra sem mentek ki vele. A Kadett csodának számított 1991-ben, így az após hamar eldöntötte, hogy csakis nyáron fogja használni, s a kíméletes üzem jegyében - hiába budapesti lakos - a fővárosban nem hajtja. Így tehát novembertől márciusig garázsban állt, tavasztól őszig pedig leginkább a Budapest-Alsóörs távolságot tette meg, illetve a Balaton északi partján vitte rövidebb távokra nyugdíjas tulajdonosait. Így tehát nem megrázó, hogy szmogriadó esetén nem hajthat a főváros útjaira, amúgy sem sokat koptatta azokat.
Műszerfala jelenleg alig több mint 6000 kilométeres futást mutat, ami persze nem igaz, egyszer azért átfordult a 23 év alatt az öt karakteres mechanikus kilométer-számláló. Látszik és érződik, hogy nem többször, s az is, hogy ezt az autót valóban nagyon kíméletesen használták. A váltógomb szinte újszerű, hiszen autópályán nem kell sokat kapcsolgatni. A kormány kopása minimális, az üléseké pedig zéró, hiszen azokon újkoruk óta huzat található, azokat levéve gyári kárpitokban gyönyörködhetünk. Némi koszolódást a sofőroldali - textil - ajtókárpiton és a csomagtérszőnyegen láthatunk, ám egy kárpittisztítás bizonyára ezen csorbákat is orvosolni tudná.
Időutazásként hat az állapot, hiszen valóban egy, a kilencvenes évek legelejéről való, műszakiságával pedig mintegy 30 éves, ám újszerű autóban ülhetünk. A Kadett, azaz az Astra elődje ugyebár alsó-középkategóriásnak számít, a helykínálat a mai (már nagyra nőtt) modellekhez képest azonban legfeljebb kisautósnak mondható. Elöl még egészen jól el lehet férni, hátul azonban csekélyke a lábhely. A hátsó tér azonban a vézna, 1,66 méteres szélesség ellenére is egészen tágas, az ülőlap sík, tehát széltében akár hárman is el lehet lenni. Fejtámasz senkinek sincs hátul, a középső utast pedig – a kor sztenderdje szerint – csak csípőöv várja.
A kívülről gombbal is nyitható puttonyos csomagtér kellően nagy, 501 literes, egészen nagy nyíláson keresztül pakolható, s még olyan finomság is akad benne, mint a kacattartó háló a küszöbnél. Ahogyan azt bő 20 éve mi még kevéssé ismertük, 2/1 osztással dönthető ülésekkel bővíthető is, ráadásul az utastéri átjáró is tágasnak számít a szedánok körében. Ez praktikus, értékelhető és akár érv is lehet egy Kadett megvásárlásához, mosolyt azonban mással csal az arcunkra.
Magától értetődő, hogy a 100 ezer kilométeres futásával szinte még csak bejáratottnak tekinthető dízel pöccre indul, az viszont már valóban elismerésre és csodálatra méltó, hogy járása egészen csendes és egyenletes. Jól hallhatóan, de nem bántóan dízeles. Turbó nincs, ami azt jelenti, hogy az 1,7 literes, természetesen még hagyományos adagolós, valóban örök életű gázolajos csak komótosan mozgatja a 930 kilogrammos szedánt, a vezetési élmény mégis különleges és egyedi. A motor mai szemmel szerény, mégis elegendő 104 newtonméteres nyomatéka 2400, 57 lóereje 4600 1/percnél jön meg. Induláshoz is kell némi fordulatszám és az óvatos kuplungkezelés sem árt. Utóbbi, azaz a kuplung természetes, hogy gyári, hiszen miért is kopott volna el. Gyáriak a fékek is, nem csak a tárcsák, hanem a betétek is (elöl), s a hátsó dobokhoz sem kellett még hozzányúlni. Ezzel az autóval ugyanis nyilván nem „padlógáz, padlófék” stílusban közlekedtek, hanem egyenletes tempóban. Ha ugyanis eléri – álló helyzetből 18 másodperc alatt – a 100 km /órás sebességet, akkor érdemes is azt megtartani. Utóbbinál a fogyasztás biztosan 5 l/100 km alatti. Autópályán az ötsebességes, átlagos kapcsolhatóságú váltóval az utazótempó magasabb, így az étvágy is kevéssel 5 l feletti, de 6 literest még sosem produkált a Kadett, melynek gyári átlaga is 5,5 l/100 km.
A kormány nem szervós, de nem is kotyogós, s a futómű is kopásmentesnek tűnik ebben az autóban. A fék pedig nem csak gyári, egészen jól adagolható, s hatásával sincs gond, persze azért nem teljesen mai szintű. Nem mai szintű, sokkal kényelmesebb a futómű is, a 175/70 R13-as abroncsokkal lágyan ringató. Az abroncsok amúgy pont 10 évesek, szinte félidőben (valójában kicsit később) lettek cserélve, profilmélységük még bőven van, hiszen nem egész 50 000 kilométert futottak. Mivel nyári abroncsok, koruk nem probléma. Télit, ahogyan telet, sosem látott még ez a Kadett, dísztárcsái pedig az összes többi eleméhez hasonlóan még a gyáriak. Sőt, rendszámtáblakeretei is még az osztrák kereskedőtől valók, s hátsó szélvédőjén is ott látható az Opel Eisner bő 20 évvel ezelőtti matricája. Törve ugyanis sosem volt, ablakai is mind eredetiek. Ha a tulaj nem mondja, nem látszik, de nem titkolja, látómezőn kívül az első szélvédőn van egy kőfelverődés. Ha szúrós szemmel nézzük, látható, hogy a jobboldali sárvédők nem gyári, de nem csúnya fényűek: garázsban, illetve tetőcsomagtartóról le-fel pakoláskor adódott egy-egy apró sérülés, hasonló miatt a jobb hátsó lámpabura széle is törött. Ennyi hiba említhető, más nemigen, ez a Kadett amúgy teljesen eredeti. Hihetetlen, de igaz. 23 évével igazi youngtimer, 7 év múlva a veteránvizsgát is könnyedén teljesítő oldtimer lehet.
Opel-fanatikusok számára érdekes darab, hiszen a már 80 éven túl járó tulajdonosa eladja, mivel szeme miatt már nem kap jogosítványt. Családjában senki sem harapott rá az egyedi ajánlatra, pedig ez a Kadett egykor talán még tényleg értékes lesz. És persze értékes most is, hiszen használati értéke nagy csomagterével, szerény fogyasztásával és biztosan hibamentes motorjával jelentős. 450 000 forintos hirdetési árával kortársaihoz mérten drága, ám fontos tudni és értékelni azt, hogy legtöbb kortársából még ennyit rájuk költve sem lesz ilyen autó. Ez bizony egy egyedi és hiteles, nem is csak mesével, hanem egyedi és hiteles történettel rendelkező autó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Most nem az kérdés mit is tud ma ez a Kadet.Gondoltatok már ara az emberekre,akinek nincs elég pénzük egy fiatalabb járgányra.Ha öreg autót veszel akkor az állapot a lényeg,sokan fikázzák az öreg verdiket.Kedves vidi500 nagyon igazad van.Rep napról jöttem haza Kecskemétről Makóra 90Km/h a meg engedett, előttem egy öreg Opel Kadet szedte a kerekeit és nem panaszkodom.Tolta neki én meg sem előztem hiszen felesleges,ezeken a szr!utakon Pedig 108 lovas Xsaram van.Soha nem nézem le kisebbeket.Sőt segítem őket én is kis autóval kezdtem,nem szeretem én sem? a lóerő patkányokat azokkal csak a baj van szép napot kívánok és örömmel olvastam a cikket amit írtál.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    [i]“Városban kín-szenvedés lehet.”[/i]
    Szerintem városban az a kínszenvedés, amikor egy kamion elsőként áll egy közlekedési lámpánál. Zöldre váltáskor a hátulja már pirosban teszi meg az utat a lámpa fölött. A mögötte várakozó személyautósor meg ott maradt. Ha elöl egy sokéves szívódiesel van, attól a sor még vígan átmegy.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Egy jó dolog van ezekben a kocsikban: igénytelenek, és ezért jók 🙂
    Fateromnak 1985-ös 1.6D-je volt 5 ajtós verzióban, megvételkor egy adagoló felújítás volt az extra költség, és azután kemény 4.8-5.2-őt fogyasztott..
    Keresztapámnak 1.6D 4 ajtós verziója van még most is, nála izzítógyertya gond volt a kötelező szervizeken kívül..
    Egy bajuk van, hogy irtózatosan hamar átrohad a fémfelületük…Nem úgy értve hogy 20-30 éves példányok szét vannak rohadva,hanem ha egyszer megjelenik a rozsda, nagyon gyorsan megeszi a kocsi azon részét ahol megjelent (hátsó ívek, küszöbök, hátsó felfüggesztés tartóelemei stb..)

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Nekem is tetszett a cikk, de így, hogy eladó lett az autó, olyan, mint ha a keresletet szeretné növelni vele az író, aki ugye kollégája ismerettségi köréből származó autóról ír. 🙂
    Ez a cikk hitelességét rontja szerintem.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Tisztelt Hozzászólók,sajnos kénytelen leszek ünneprontó lenni ugyanis az említettel teljesen megegyező autót birtokoltam, a rendszám is AXE 887 volt csak a színe volt fehér.Első tulajos volt ,1999-ben vettem 2003-ig használtam ekkor jöttem rá milyen is lehet egy “négykerekű rémálom” röviden, felettsd el a fűtést,válts bérletet a a karosszériáshoz,nagy kiterjedésű tárgyat ne szállíts mert hiába 500 l a csomagtartó de szűk a nyílás.Viszont az alkatrészkereskedő már előre köszön mint ahogy azt egy törzsvásárlónak illik . Remélem azóta máraz utolsó alkatrészét is újrahasznosították !!!

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Nekem tetszik ez az autó,de nem szabad figyelmen kívül hagyni,hogy 23 év alatt megváltozott a közlekedési morál.Nagy forgalmú kereszteződésből alárendelt útról főútra véget nem érő kocsisorba egy szösszenetnyi helyre kilőni míg a másik oda nem ér…ismerős a szitu,ugye?Ez hosszú utakra,autópályára való.Városban kín-szenvedés lehet.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás !

    Most akkor Isuzu, vagy sem: a képaláírás szerint még nem, viszont a szövegben lentebb meg pöccre
    induló Isuzu-dízel.

    Köszönettel: Ádám Attila
    Kiskunfélegyháza

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Egyetlen dolgot irigylek az ilyen autótulajoktól mint a cikkben írtban, hogy ilyen jól megtudják őrizni ezeknek a járműveknek az állapotát.Bár aki ilyen keveset megy annak nemcsoda , hogy ilyen szép állapotban megmarad az autója. Én is próbálom megóvni az autóm épségét de amennyit megyek azáltal nem lehet. km-km hátán napi szinten több helyre megyek így sokkal több mindennek van kitéve a kocsi.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Jó cikk!
    Az öregapámnak is volt 1 annó kocka ladája mikor eladta volt benne 27000km ha jól emlékszem.Vadonat újonnan vette annó krém színű volt. Az azt vallotta amikor a fecskék távoznak az országból akkor bevitte a fűtött garázsba az autót és akkor vette ki amikor a fecskék visszatértek tavasszal.De jó is volt az az időszak akkor lehettem kb 7-8 éves imádtam mikor mentünk le vele a balatonra. Utána jött az első magyarországon gyártott swift GLX a családba ismét öregapámnak. Azzal is ugyanúgy bánt mint a ladával, ősszel be a garázsban tavasszal meg ki. 10 évesen adta el a swiftet 20000km-el aznap ahogy bevitte a suzuki kereskedésbe elvitték 1 millióért ha jól emlékszem!! A mai napig látom néha a régi swiftjét tatabányán FBB-616 al. Azóta van neki 1 wagonR-je az is eléri lassan a 10. évét de abba még 10000km sincs de már nem lesz következő autója azt mondta túl öreg már ehhez, kiszolgálja amíg él.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Hát én tuti nem kullogok kamionok, meg hasonló dolgok mögött.

    Mert a fogyasztásnak az tesz jót, ha állandó sebességgel haladunk, nem pedig gyorsítunk lassítunk pl. egy kamion mögött.

    Egyébként meg ha valaki 70-80-al megy lakott területen kívül, azonnal megelőzöm ahogy lehet, ugyanis az vagy öreg, vagy női sofőr, vagy hypermiler, vagy valami bizonytalankodó. Tehát arra vannak predesztinálva, hogy biciklist, kamiont, traktort, akármit képtelenek normálisan megelőzni, vagy kanyar lassítás 60-ig (minden kanyarban), aztán gyorsítás. Ez sem a fogyasztásomnak, sem a fékeknek, és legfőképp az idegrendszeremnek sem tesz jót.

    Egyébként meg városban én is “szeretem”, amikor full forgalom van, és a picsámba mászva gurulunk a piroshoz (ugyanis ő nyélgázon közelítené meg a piros lámpát)

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    “[b][u]Előzz országúton egy 80-nal haladó kamiont[/u][/b]”
    Egy ideje nem nagyon bír felzaklatni, a dolog hogy néhány Km-t követnem kell egy 80-nal kocogó “turistát” Addigis élvezem az utazást. Kivételt képez ez alól, ha egy szocializmut még mindig építő Kamaz-t kell követnem. Van annak egyfajta orrfacsaró szaga, amitől berasztásodik a szemöldököm is…
    A tépőzárként rámtapadó hülyegyerek annál inkább irritálnak, de ez nem tartozik ide.
    Ha látom, hogy van helyem, – aminek nem kell sokkal többnek lenni, mint amennyi kellett az előző 1.4 8v Thalia-mnak – és nem zavarom az épp felszálláshoz készülődő kollégákat, simán kipakolom az irányjelzőt, visszahelyezem a lekvárkeverőt 4-be és kicsit kikormolom a kéményt…

    Szegény jó kis Thalia… Ha voltam olyan bátor és bekapcsoltam a klímát szépen bekanalazta a 10-12l-t, városban még klíma nélkül is elment 8-9l. Vegyesben elvolt 6-7-tel, de túlnyomórészt városban kergettem. 30l 95-ös ~300-330Km-re szokott elég lenni és nem vagyok versenyző típus. Télen mire belehelte az utasteret hazaértem.
    Ez a vén csataló – a linken az van – 30l gázolajjal elketyeg 500-550 Km-t, a fűtése meg olyan, hogy ~5Km után meg ég a képem.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    300lovas verda haha tartsd fent tankolj bele 100-on 20at minimum es jaszkarizz
    Ha netan elem kerul egy 80al cammogo teherauto hat maradok mogotte nem igazan van az
    hogy egyfele megyunk 10-20km-et addig elszivok 1cigit.De ha megis egyfele mennenk
    idovel van az a kifuto ahol ki tudom elozni.
    Engem nem hoz lazba hogy 10 alatt gyorsuljon jo a 18is
    Es nekem megerne egy ilyen autoval utazni hisz Focus 1.6 benzines varosban 9l
    Haver ex205ose dizel max5l.Otthoni Mondeo dizel max5,5l
    De mikor Egerbe mentunk vele palyan 120al picivel5alatt jott ki,3fo 4napi hidegelelem…
    Vagy irjam, mashogy 60l 1100km-1200km vagy 50l 550km-570km.Nekem a 60l-es
    verzio kene de itt kint nem talalok ilyet csak ujabb dizelt amitol tartok…

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Haveromnak volt egy ugyanilyen sedan Kadettje, csak 1.3-mas benzines volt, és metalbordó. 1993-ban nagy királyok voltunk vele a Balatonon, meg mindenhol máshol is. 87-es évjárat volt, haveromnak nekiadta az apja, mert ő vett egy akkor 2 éves Omegát. Haverom 2003-ig tartotta meg, akkor cserélte egy Astrara, sok jó kis kaland kötődött a kocsihoz.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Most komolyan azt magyarázod, hogy egy min. 25 éves kontrukciójú szivódízel nem megfelelő? Ne a mostaniakhoz hasonlítsd, hanem az akkori kocsikhoz. Persze, akkor is volt 530i meg hasonlóak, de a 90es évek elején még ez volt egy normális kocsi. Mai szemmel, ilyen állapotban meg egy kincs. Volt nálam pár éve kadett kombi 1,7d. Ment az, kellett kicsit forgatni.
    Az tulaj meg, mint a cikkből kiderült, felmegy a pályára és lemegy Balcsira autópályán, nagyon sok mindenkit nem akadályoz. Biztos megvan a romantikája ennek a kocsinak.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Valóba jók ezek a a cikkek,csak az a baj hogy néhány lóerő buzi le fikázza ezt szép állapotú autót pedig csumisűvegel és csattogós falepkével rohangáltál kölyök.91-es szép kor igazán meg kímélt és meg érte az árát nem zsiguli amit mindig szerelni kell.Hát ige van aki így is tud vigyázni az autójára,szívesen találkoznák a tulajával, szép példány nem úgy mint múltkori Golf!!!!!! Sok egészséget kívánok az autó volt gazdijának.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Először is, nekem is egy 95-ös átlag Mitsubishim van, másodszor pedig a sebességhatárok nem szabnak gátat az erős autóknak. Előzz országúton egy 80-nal haladó kamiont ezzel meg egy 300 lóerős géppel. Na, ugye, hogy van értelme az erősebb autóknak és még nem is kell hozzá szabályokat szegni, ez pedig csak egy példa volt a sok közül.

    Ezeknek a régi szívó dízeleknek az 1-2 liter fogyi különbség kivételével semmi, de semmi értelmük nincs. A motor nehezebb, lomhább, nyomatékban még szegényebb is, mint a benzines.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Gratulálok a cikkhez!
    Higgyék el, sokkal többen elolvassák, sokkal több embernek okoz örömöt egy ilyen autóról szóló cikk, mintha az ilyen-olyan 10 milliós kocsikról íródott volna!

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Így van. Ami kerek 1700 ccm, az GM, ami 1686 ccm, az Isuzu.
    Mondjuk már az feltűnt, hogy a hengerfej kivételével nyúlszar olyan, mint az Astra-m X17DTL-je. 🙂

    Ennyit, arról, hogy csak az Isuzu a jó és a GM egy kalap erjedő lótrágyát sem ér. 😀
    OK, a GM vérszegényebb, ez igaz, de nem megbízhatatlanabb. Egy botlábú, vagy nemtörődöm tulajdonos meg képes kinyírni a kockakövet is.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Beleláttál, belelátunk a kisöreg lelkébe, hogy anno miért ezt vette? Nem. Lehet, hogy azért, mert csak, vagy mert ez volt. A dízel motor meg nem is érdekelte.

    Hidd el nincs az ilyenek mögött semmiféle sor. Ez az [url]http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/opel/astra_f/astra_1_7_dtl_gl-40090[/url] unokaöccs sem sokkal fiatalabb. Idén 16 éves és bár nem egy erőművész, a 69 megvénült lovával sort még nem tartott fel.
    Ja, hogy mindig akad néhány barom, akinek nehezére esik felfogni, hogy nem a monor előtt ül, arról nem biztos, hogy ezek a vén jószágok tehetnek.
    Számtalanszor tapasztalom, hogy normális tempóban lendületesen, de a sebességhatárt betartva, autózva a kis faszmarci szinte ráül a lökhárítómon. Tol, de nem megy vele semmire, mert rá nem jön, hogy a két szép szeme kedvéért nem fogok gyorsabban menni, ha megzöldül se! Kivág mögülem, legyorsul, majd:
    a., bevág elém és felveszi azt a tempót, amit én. -> kérdés: Nooormáális???
    b., kanyaron, záróvonalon, árkon-bokron át , de akkoris megelőz, ha kamion konvoj jön szembe, minő véletlen 10s mulva megállok mögötte a pirosnál. Ahonnan csikorgó kerekekkel lő ki, és minő furcsaság, a következő pirosnál pár másodperc mulva megint utolérem. :S

    Mint gondolom, ha vezetsz, TE is tudod:
    -lakott terület általában 30-70Km/h
    -lakott területen kívül általában 70-110 Km/h
    -autópálya: 130 Km/h
    a megengedett maximális sebességek. Tehát ennyivel [b]lehet[/b] menni. Lehet, és nem [b]muszály[/b]!
    Nos ezeket a sebességeket még ezek a vén traktorok is röhögve tartják, akár Km-ek százain át, csak bírja valaki seggel. Azért meg talán nem ezek a jószágok a hibásak, ha néhány autóstársam az alfahím/alfnőstény titulusra vágyik.

    Nap nap után tele vannak a hírek a gyorshajtás, a figyelmetlenség okozta balesetek néha erősen sokkoló híreivel. Hova a Jóistenbe rohanunk???

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    A hirdetésben messze nem olyan szép, mint ebben a cikkben. Egy kicsit túlzás a hibátlan állapot.
    Amúgy egy ilyen autót normális képekkel kéne árulni.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Nálam is áll a garázsban egy ugyan ilyen Kadett, csak talán még újszerűbb állapotban, mindössze 89.000km-rel!!! 84 éves első tulajdonostól sikerült megvásárolnom ismeretsségi körből. Magyarországon 1989-ben az első Opel kereskedésben lett vásárolva még 2 betű, négy számos rendszámmal, 14.500DM-ért. (akkoriban még csak valutára lehetett nyugati autót vásárolni) Újkorától vezetett szervizkönyves, összes vásárlási és javítási számláival együtt. 100% gyári rubint piros fényezéssel, újszerű kopásmentes szürke szövet kárpitokkal. Újkora óta fűtött garázsban volt tárolva, esőt, havat soha nem látott. Az idős mérnök úr extraként 5 sebességes váltót és jobbos tükröt rendelt az autóhoz és korhű Videoton rádiósmagnó és hangszórókat vásárolt bele. Ezek garancia papírjai is megvannak. Kopásmentes ülések, kormány, váltógomb és index kapcsoló árulkodik a hihetetlen kevés km futásról az autó szinte szalon állapot. Akit érdekel az autó, megvásárolhatja 450.000Ft-ért, sajnos a hosszú távú tárolást nem tudom megoldani más veteránok miatt. Gyűjtők vagy Opel fanatikusok jelentkezését várom. 5 év múlva ebben az állapotában mehet OT és FIVA minősítésre.
    Az autót itt tudjátok megtekinteni: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/kadett_e/opel_kadett_e_1.4_ls_1._tulaj._89ekm._szalon_allapo-7077767

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Szerintem nem garaskodasbol vettek ezt hanem ez volt,minthogy unokatesomeknak
    csak az ovek 1.6D 4es valtoval…es kozel se ilyen allapot
    Es 18mp ide vagy oda a hatarokon belul lehet vele ugy kozlekedni hogy ne tartsak fel
    a tobbi kozlekedot,es nem is budosit kormol ha rendben van minthogy haver ex205ose
    gyari erteken volt meg mindig es egy mai dizel gyorsitaskor jobban kormol mint az
    jo tudom nem gyorsult 10alatt 100ra de ment mintahogy ez a Kadett is
    Barmilyen autoval fel lehet tartani a tobbieket ha nem tud vezetni az emberke.
    Nagyon szep Kadett en is szeretem ezeket az irasokat johet meg sok ilyen!

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Ilyen minimális futásteljesitmény mellett, szerintem is sokkal kellemesebb társ lett volna az 1.6i. Nem irták, hogy a prof. eleve olajkályhát keresett, vagy ez volt útközben a jó vétel, és slussz …:)

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Azért rendesen garasoskodó professzorról van szó, fogyasztás kivételével semmi nem szól az ilyen lomha traktorok mellett. Szép sor szokott is lenni az ilyenek után országúton, 18 másodperc 100-ra, nyomaték nulla, vette volna inkább az 1.6-os benzinest a professzor úr, az is ugyanúgy kimegy a világból és kevésbé büdösít a mögötte autózóknak.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Jól néz ki ez a kocsi,így kell megóvni egy autót(nem úgy mint azt a múltkori Golf kombit,még mindig ráz a hideg ha ránézek).Gratulálok a tulajdonosnak!

    Ha valaki a hasonlóra bukik,még lehet kapni Daewoo Racert,vagy Nexiát amiknek a belseje egy az egyben ugyanez de javarészt a technika is.Fellelhetők még elfogadható állapotban úgy 200-400 ezer között és 94-98 évjáratban.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Bocsánat, ez még valóban nem az Isuzu. Az 1700 ccm-es még valóban Opel, a Kadettbe még ez került. Rosszul szólt a legenda a tulaj emlékezetéből. Az viszont biztos, hogy hiba így sem volt még vele.

  • 2017.10.30. at 01:04
    Permalink

    Ja, jók ezek a cikkek, ahol a tesztelt példány tényleges előéletét, vásárlásának körölményeit is meg lehet ismerni. Amugy ez biztos, hogy isuzu? Leht, hogy nem jol tudom, de mintha a szivó 1.7 (kereken 1700cm-el) az opel sajat motorja, és az 1686 ccm-es td, az az isuzu. (na, meg persze az 1488 ccm szivó+td). Simán megéri szerintem egy megkimélt példány ezt az összeget, persze az ütközésbiztonsága egy régi swift szintjén áll, de városban vagy pályán ez nem olyan veszélyes. (szerintem) Vagy akár hobbiautónak is elmegy egy uj mellé, mert ezekben már megvan a retro feeling… 🙂

Vélemény, hozzászólás?