Milyen új vagy újszerű autót kapunk 1,5 millióért?

Piaci körkép: 1,5 millióért újat vagy használtat?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét kapható új autó 1,5 millió forint alatt. A vásárlók azonban rendszerint felteszik a kérdést, az ominózus Dacia helyett nem lenne jobb egy kicsit használt bármi más?

Ismét van új autó 1,5 millió forint alatt! Igaz, finanszírozással, kalkulált és végül kamatokkal többnek adódó vételárral. Igaz, Dacia, Sandero, mindössze egyetlen, vezetőoldali légzsákkal, klímát, de még szervokormányt vagy audiorendszert is mellőző alapellátmánnyal, de 5 év/100 000 km garanciával és 5 év/50 000 kilométerig élő (a motorolaj költségét leszámítva) ingyenes karbantartással és nullkilométeresen, törésmentesen, rejtett hibák, eladói félreinformálások, megvezetések nélkül.
Motorja teljesen elegendő, 1,2 literes, 75 lóerős benzines, 100 km/órára 13 másodperc alatt gyorsít, akár 161 km/órás végsebességet adhat, és 5,9 l/100 km vegyes fogyasztása sem rossz. A 4 méter hosszú karosszéria puritán kivitelű utasteret ad, 320 literes csomagtere viszont tágas. Kívánhat még bármi mást ennyiért az ember? Nemigen, mégis megteszi - másik emblémát szeretnének a vásárlók, ugyanis Magyarországon a Dacia nevéhez túl sok rossz emlék kötődik. Ezért aztán annak ellenére, hogy a Használtautó.hu statisztikája szerint a legtöbb vásárló ilyen árban keres autót, kevesen választják az ennyiért gyárból, újonnan megkapható Sanderót.
Karosszéria-méretek
Modell Hosszúság x szélesség x magasság Tengelytáv Csomagtér
Dacia Sandero 4020 x 1746 x 1534 mm 2588 mm 320-1200 l
Suzuki Splash 3740 x 1680 x 1590 mm 2350 mm 225-1080 l
Chevrolet Spark 3495 x 1495 x 1500 mm 2340 mm 170-845 l
Hyundai Getz 3825 x 1665 x 1490 mm 2455 mm 255-975 l
Citroën C1 / Peugeot 107 3435 x 1630 x 1465 mm 2340 mm 140-710 l
Chevrolet Aveo 3920 x 1680 x 1505 mm 2400 mm 220-980 l
Chevrolet Aveo Sedan 4310 x 1710 x 1505 mm 2480 mm 400 l
Hyundai i10 3565 x 1595 x 1540 mm 2380 mm 225 l
Fiat Panda 3540 x 1590 x 1540 mm 2300 mm 206-860 l
Peugeot 206 3872 x 1650 x 1446 mm 2445 mm 245-1130 l
Renault Thalia 4260 x 1750 x 1440 mm 2470 mm 505 l
Renault Twingo 3600 x 1660 x 1470 mm 2370 mm 165-960 l
Suzuki Swift 3760 x 1690 x 1500 mm 2380 mm 201 l

Vajon mi egyebet találnak, ha még viszonylag józanul, 3 évnél nem idősebb példányt keresnek? E kérdést feltéve állítottuk be a keresést, és bizony még így sem dúskálhattunk az ajánlatok között. Hiába engedünk akár 3 évvel ezelőtti gyártási évet, a Sanderónál csakis kisebb modellek, ráadásul a szintén alacsonyabbra értékelt márkáktól választhatók. 3 éves kor alatt legolcsóbban Suzuki Splash kapható 1,2 literes nem is rossz, 86 lóerős motorral, klímával, 2 légzsákkal, elektromos extrákkal 1 050 000 forintért, fotó nélkül, sürgősen.
Itt gyakorlatilag meg is állhatnánk, ugyanis drágábban sincs jobb ajánlat, alulmotorizáltabb, parányibb Chevrolet Spark, kilométerállást nem jelölő Hyundai Getz dízel, picit nagyobb, de rosszabbul felszerelt Chevrolet Aveo vagy még kisebb Hyundai i10 és Fiat Panda kínálkozik - és máris 1 450 000 forintnál tartunk. Ennyiért Peugeot 206 vagy a Sanderóval egyező motorral szerelt, szűkebb utasterű, de lépcsős farával nagyobb csomagterű Renault Thalia is választható.
Hirdetés
A keresési kritériumoknak megfelelő modellek listája

Modell Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Dacia Sandero 1.2 Access 2012 (új) 0 1 490 000 Ft
Suzuki Splash 1.2 GLX CD 2009 32 540 1 050 000 Ft
Chevrolet Spark 0.8 Plus 2009 7930 1 199 000 Ft
Chevrolet Spark 1.0 Plus AC 2009 47000 1 249 000 Ft
Hyundai Getz 1.5 CRDi 2009 nincs adat 1 290 000 Ft
Peugeot 107 1.0 Treny 2009 27500 1 299 000 Ft
Chevrolet Aveo 1.2 16V Base 2009 49800 1 305 000 Ft
Chevrolet Aveo 1.2 16V Base 2009 23000 1 380 000 Ft
Chevrolet Aveo 1.4 16V Base AC 2009 78900 1 499 000 Ft
Hyundai i10 1.1 Comfort AC 2009 38000 1 399 950 Ft
Fiat Panda 1.1 Actual 2010 9200 1 450 000 Ft
Peugeot 206 1.4 Trendy 2009 9500 1 450 000 Ft
Renault Thalia 1.2 Authentique 2009 42000 1 450 000 Ft
Renault Twingo 1.2 16V Trend 2009 18700 1 490 000 Ft
Hyundai Getz 1.5 CRDi Classic 2009 nincs adat 1 490 000 Ft
Peugeot 107 1.0 Treny 2009 57000 1 490 000 Ft
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC 2009 nincs adat 1 495 000 Ft
Citroën C1 1.0 Comfort 2009 26950 1 499 000 Ft
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC 2009 42000 1 499 000 Ft

Aki feltétlenül ki kíván fizetni 1,5 millió forintot egy autóra (bár így közvetetten mindenképp drágább lesz az előbbi összegnél az autóbeszerzés - persze üzembe helyezéssel, drága átírással a Sandero is jóval drágább lenne), az 1,49 millió forinttól egy újabb, szintén kilométerállás nélkül hirdetett Hyundai Getz dízelt, klímás Renault Twingo és Peugeot 107 miniautót választhat. Utóbbi Citroën testvére hajszálnyit drágábban szintén megkapható, s van Suzuki Swift, lépcsőshátú vagy 1,4-es Chevrolet Aveo is. Mivel azonban Swiftből csakis háromajtós van 3 év és 1,5 millió forint alatt, a befutó, ha már nem Sandero, elviekben a Splash lehetne - amennyiben valaki számára megéri beáldozni némi teret a plusz felszereltségért és a Dacia emblémát az új autó zamatáért és jellemzőiért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    Suzuki Splash?Höh..mikor megjelent pont valami nyílt nap volt Suzukiéknál Veszprémben, és a Teccsónál reklámozták.Megállt mellettem én meg pont egy takarítógépet vettem.Kinyitottema csomitartómat, és elnyelte a takarítógépet dobozostól.Erről eszembe jutott a volt bnőmék 3 ajtós régi Stiftje amibe egy prszívó sem fért be a csomitartóba dobozostól, csak ha az ülést előre hajtottad.
    Akkor gondolj bele ha egy ilyen autóval 4-5 személlyel akarsz közlekedni, vagy akár nyaralni.Gondolom nem mindenki engedheti meg magának hogy tart egy nagy kocsit ha sokan menek valahová, és egy kicsit ha csak ketten mennek…
    Szóval ha kis kategória akkor nem Spash, hanem Corsa, Meriva, Aveo, Thalia.A Splash az olyan “Kispolski” stílus.Pont mint a Spark..

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    Meg 2011-ben kis hazánkban a legtöbb eladott új autó is Opeléktől származott… Emellett tényleg olcsón fenntartható a legtöbb típus. (Corsa, Astra kategória)

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    Mäsfel milläert ha olcson fenntartharo autot akarsz akkor hozol nemetböl egy audi a4 avant 1.9 tdi AFN 110 lovast vagy egy passatot ugyanezzel a motorral ennyiböl 200000 km körülit megkapsz 98, 99, 2000 res evjärattal normälis felszereltseggel, ha szerencsed van elsö tulajost servicekönyvest, galvanizält kasztnival, es a masfelben a beregeles költsegei is benne foglaltatnak.
    Vezerles: 25 ezer
    Olajcsere 10-15 ezer
    Munkadij ebben nincs benne, ezeket ugye csereljük azonnal.
    Ha pedig benzinesbe gondolkodik az ember akkor en valami avensist neznek, 2003 tehät az ujabb kasztnisbol 1.8 motorral, azt mär otthon erdemes keresni, fenntartäsa hasonlo az elöbbiekhez, igaz drägaäk az alkatreszek de ritkän kell cserelni.
    Hasonlo kategoria a mazda6, honda accord.

    Ezeket a kocsikat kizärolag a jozan eszre hallgatva, penztärcät, megbizhatosägo, minöseget szem elött tartva emlitem.
    Ha pedig nincs hova bedugni a cerkät, vagy feltünesi viszketegseged netän kissebbrendüsegi komplexusod van es azert nezel autot, akkor nyilvän ugyanezert a penzert rengeteg mäs tipus szobajöhet, csak az elobbi szempontokat igy mär nem lehet figyelembe venni.

    Ezt a sandero baromsägot meg kalapos öreguraknak ajänlom mert nekik az a fontos, hogy uj legyen es minel kissebb felszereltsegü.
    Az mär nem szämit, hogy ket ev mulva 2 kilot se fog erni.

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    1.5 millióért újonnan nem szabad kocsit venni. Ennyiért csak használtat! A Sandero jó választás de csak az “Artic” szinttől 2,5 Millióért. Ott már minden benne van ami kell a jó komfortérzethez. Mellesleg a kidolgozása se gáz, az I-es megan szintjét (anyagminőségben) simán hozza. Ár-érték-méret arányban még így is korrekt!

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    1.5 millióért csodálatos családi autót lehet venni használtan, hibátlan minőségben. Ennyiért új autót nem szabad venni, mert sokkal rosszabb minősége, felszereltsége, élettartama.

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    Mivel a Dacia lényegében Renault alkatrészekből áll össze, a minősége nem lehet olyan silány mint amilyennel a Dacia márkanevet azonosítják. Kidolgozásra tényleg nem felemelő, de kis pénzből nem is lehet ugrálni. Azonban én is inkább a Suzuki Splash-t választanám…:-)

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    Engem érdekelne,hogy mivel kizárólag gyári finanszírozással 1.5Mft a Dacia,mire ténylegesen ki van fizetve mennyibe van végösszegileg?Esetleg ez olyan mint a Renault Thalia II volt 1750000ft-ért,bementél a Renaulthoz,de ott csak 2.3mft-os Thaliáról tudtak?Vagy a legjobb volt mikor a VW szalon sarkánál óriásplakáton reklámozták a Polót 1999999ft-ért 5 légzsákkal,de ők nem is tudtak róla,sőt a reklámot sem látták a 20m-re lévő táblán!Nekem a Splash kellene,mert szerintem a dákó nem áll meg 2-2.5milla alatt.Meg amúgy is.

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    GYakorlatilag a spash ennyi km-rel uj auto,klimával stb,legjobb választás és marad fél millánk tankolásra.tényleg nem kell mindig uj autoba gondolkodni,sőt.gondolat ébresztésnek is jó a cikk.

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    laci szerint egy újszerű turbóbenzines vagy turbódiesel opel-ba, minden alkatrész – beleértve a befecskendő rendszert, az abs elektronikai rendszert, a jeladókat minden fillérekbe kerül 🙂 lacika nem mindenki rothadó, rozsdfáló F-es astrat akar 😀

  • 2017.10.31. at 05:20
    Permalink

    Semmiféle szűrés sincs a cikkben, azon autók szerepelnek, amelyek 3 év és 1,5 millió forint alatt elérhetők. Opelt, a cikk írásakor ilyen paraméterekkel nem találtunk.

Vélemény, hozzászólás?