Milyen új vagy újszerű autót kapunk 1,5 millióért?
Piaci körkép: 1,5 millióért újat vagy használtat?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét kapható új autó 1,5 millió forint alatt. A vásárlók azonban rendszerint felteszik a kérdést, az ominózus Dacia helyett nem lenne jobb egy kicsit használt bármi más?
Motorja teljesen elegendő, 1,2 literes, 75 lóerős benzines, 100 km/órára 13 másodperc alatt gyorsít, akár 161 km/órás végsebességet adhat, és 5,9 l/100 km vegyes fogyasztása sem rossz. A 4 méter hosszú karosszéria puritán kivitelű utasteret ad, 320 literes csomagtere viszont tágas. Kívánhat még bármi mást ennyiért az ember? Nemigen, mégis megteszi - másik emblémát szeretnének a vásárlók, ugyanis Magyarországon a Dacia nevéhez túl sok rossz emlék kötődik. Ezért aztán annak ellenére, hogy a Használtautó.hu statisztikája szerint a legtöbb vásárló ilyen árban keres autót, kevesen választják az ennyiért gyárból, újonnan megkapható Sanderót.
Karosszéria-méretek
Modell | Hosszúság x szélesség x magasság | Tengelytáv | Csomagtér |
Dacia Sandero | 4020 x 1746 x 1534 mm | 2588 mm | 320-1200 l |
Suzuki Splash | 3740 x 1680 x 1590 mm | 2350 mm | 225-1080 l |
Chevrolet Spark | 3495 x 1495 x 1500 mm | 2340 mm | 170-845 l |
Hyundai Getz | 3825 x 1665 x 1490 mm | 2455 mm | 255-975 l |
Citroën C1 / Peugeot 107 | 3435 x 1630 x 1465 mm | 2340 mm | 140-710 l |
Chevrolet Aveo | 3920 x 1680 x 1505 mm | 2400 mm | 220-980 l |
Chevrolet Aveo Sedan | 4310 x 1710 x 1505 mm | 2480 mm | 400 l |
Hyundai i10 | 3565 x 1595 x 1540 mm | 2380 mm | 225 l |
Fiat Panda | 3540 x 1590 x 1540 mm | 2300 mm | 206-860 l |
Peugeot 206 | 3872 x 1650 x 1446 mm | 2445 mm | 245-1130 l |
Renault Thalia | 4260 x 1750 x 1440 mm | 2470 mm | 505 l |
Renault Twingo | 3600 x 1660 x 1470 mm | 2370 mm | 165-960 l |
Suzuki Swift | 3760 x 1690 x 1500 mm | 2380 mm | 201 l |
Itt gyakorlatilag meg is állhatnánk, ugyanis drágábban sincs jobb ajánlat, alulmotorizáltabb, parányibb Chevrolet Spark, kilométerállást nem jelölő Hyundai Getz dízel, picit nagyobb, de rosszabbul felszerelt Chevrolet Aveo vagy még kisebb Hyundai i10 és Fiat Panda kínálkozik - és máris 1 450 000 forintnál tartunk. Ennyiért Peugeot 206 vagy a Sanderóval egyező motorral szerelt, szűkebb utasterű, de lépcsős farával nagyobb csomagterű Renault Thalia is választható.
A keresési kritériumoknak megfelelő modellek listája
Modell | Évjárat | Futott km | Vételár (Ft) |
Dacia Sandero 1.2 Access | 2012 (új) | 0 | 1 490 000 Ft |
Suzuki Splash 1.2 GLX CD | 2009 | 32 540 | 1 050 000 Ft |
Chevrolet Spark 0.8 Plus | 2009 | 7930 | 1 199 000 Ft |
Chevrolet Spark 1.0 Plus AC | 2009 | 47000 | 1 249 000 Ft |
Hyundai Getz 1.5 CRDi | 2009 | nincs adat | 1 290 000 Ft |
Peugeot 107 1.0 Treny | 2009 | 27500 | 1 299 000 Ft |
Chevrolet Aveo 1.2 16V Base | 2009 | 49800 | 1 305 000 Ft |
Chevrolet Aveo 1.2 16V Base | 2009 | 23000 | 1 380 000 Ft |
Chevrolet Aveo 1.4 16V Base AC | 2009 | 78900 | 1 499 000 Ft |
Hyundai i10 1.1 Comfort AC | 2009 | 38000 | 1 399 950 Ft |
Fiat Panda 1.1 Actual | 2010 | 9200 | 1 450 000 Ft |
Peugeot 206 1.4 Trendy | 2009 | 9500 | 1 450 000 Ft |
Renault Thalia 1.2 Authentique | 2009 | 42000 | 1 450 000 Ft |
Renault Twingo 1.2 16V Trend | 2009 | 18700 | 1 490 000 Ft |
Hyundai Getz 1.5 CRDi Classic | 2009 | nincs adat | 1 490 000 Ft |
Peugeot 107 1.0 Treny | 2009 | 57000 | 1 490 000 Ft |
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC | 2009 | nincs adat | 1 495 000 Ft |
Citroën C1 1.0 Comfort | 2009 | 26950 | 1 499 000 Ft |
Suzuki Swift 1.3 GLX CD AC | 2009 | 42000 | 1 499 000 Ft |
hollehet ezt az autott megvenni mejik márkakereskedésben
Suzuki Splash?Höh..mikor megjelent pont valami nyílt nap volt Suzukiéknál Veszprémben, és a Teccsónál reklámozták.Megállt mellettem én meg pont egy takarítógépet vettem.Kinyitottema csomitartómat, és elnyelte a takarítógépet dobozostól.Erről eszembe jutott a volt bnőmék 3 ajtós régi Stiftje amibe egy prszívó sem fért be a csomitartóba dobozostól, csak ha az ülést előre hajtottad.
Akkor gondolj bele ha egy ilyen autóval 4-5 személlyel akarsz közlekedni, vagy akár nyaralni.Gondolom nem mindenki engedheti meg magának hogy tart egy nagy kocsit ha sokan menek valahová, és egy kicsit ha csak ketten mennek…
Szóval ha kis kategória akkor nem Spash, hanem Corsa, Meriva, Aveo, Thalia.A Splash az olyan “Kispolski” stílus.Pont mint a Spark..
Meg 2011-ben kis hazánkban a legtöbb eladott új autó is Opeléktől származott… Emellett tényleg olcsón fenntartható a legtöbb típus. (Corsa, Astra kategória)
Mäsfel milläert ha olcson fenntartharo autot akarsz akkor hozol nemetböl egy audi a4 avant 1.9 tdi AFN 110 lovast vagy egy passatot ugyanezzel a motorral ennyiböl 200000 km körülit megkapsz 98, 99, 2000 res evjärattal normälis felszereltseggel, ha szerencsed van elsö tulajost servicekönyvest, galvanizält kasztnival, es a masfelben a beregeles költsegei is benne foglaltatnak.
Vezerles: 25 ezer
Olajcsere 10-15 ezer
Munkadij ebben nincs benne, ezeket ugye csereljük azonnal.
Ha pedig benzinesbe gondolkodik az ember akkor en valami avensist neznek, 2003 tehät az ujabb kasztnisbol 1.8 motorral, azt mär otthon erdemes keresni, fenntartäsa hasonlo az elöbbiekhez, igaz drägaäk az alkatreszek de ritkän kell cserelni.
Hasonlo kategoria a mazda6, honda accord.
Ezeket a kocsikat kizärolag a jozan eszre hallgatva, penztärcät, megbizhatosägo, minöseget szem elött tartva emlitem.
Ha pedig nincs hova bedugni a cerkät, vagy feltünesi viszketegseged netän kissebbrendüsegi komplexusod van es azert nezel autot, akkor nyilvän ugyanezert a penzert rengeteg mäs tipus szobajöhet, csak az elobbi szempontokat igy mär nem lehet figyelembe venni.
Ezt a sandero baromsägot meg kalapos öreguraknak ajänlom mert nekik az a fontos, hogy uj legyen es minel kissebb felszereltsegü.
Az mär nem szämit, hogy ket ev mulva 2 kilot se fog erni.
1.5 milláéert már ojan saabot lehet venni hogy megszólal noaz ember maga alá sz#r a sok extrától és full luxus csajok meg tapadnak rá
1.5 millióért újonnan nem szabad kocsit venni. Ennyiért csak használtat! A Sandero jó választás de csak az “Artic” szinttől 2,5 Millióért. Ott már minden benne van ami kell a jó komfortérzethez. Mellesleg a kidolgozása se gáz, az I-es megan szintjét (anyagminőségben) simán hozza. Ár-érték-méret arányban még így is korrekt!
1.5 millióért csodálatos családi autót lehet venni használtan, hibátlan minőségben. Ennyiért új autót nem szabad venni, mert sokkal rosszabb minősége, felszereltsége, élettartama.
Mivel a Dacia lényegében Renault alkatrészekből áll össze, a minősége nem lehet olyan silány mint amilyennel a Dacia márkanevet azonosítják. Kidolgozásra tényleg nem felemelő, de kis pénzből nem is lehet ugrálni. Azonban én is inkább a Suzuki Splash-t választanám…:-)
Engem érdekelne,hogy mivel kizárólag gyári finanszírozással 1.5Mft a Dacia,mire ténylegesen ki van fizetve mennyibe van végösszegileg?Esetleg ez olyan mint a Renault Thalia II volt 1750000ft-ért,bementél a Renaulthoz,de ott csak 2.3mft-os Thaliáról tudtak?Vagy a legjobb volt mikor a VW szalon sarkánál óriásplakáton reklámozták a Polót 1999999ft-ért 5 légzsákkal,de ők nem is tudtak róla,sőt a reklámot sem látták a 20m-re lévő táblán!Nekem a Splash kellene,mert szerintem a dákó nem áll meg 2-2.5milla alatt.Meg amúgy is.
GYakorlatilag a spash ennyi km-rel uj auto,klimával stb,legjobb választás és marad fél millánk tankolásra.tényleg nem kell mindig uj autoba gondolkodni,sőt.gondolat ébresztésnek is jó a cikk.
laci szerint egy újszerű turbóbenzines vagy turbódiesel opel-ba, minden alkatrész – beleértve a befecskendő rendszert, az abs elektronikai rendszert, a jeladókat minden fillérekbe kerül 🙂 lacika nem mindenki rothadó, rozsdfáló F-es astrat akar 😀
Semmiféle szűrés sincs a cikkben, azon autók szerepelnek, amelyek 3 év és 1,5 millió forint alatt elérhetők. Opelt, a cikk írásakor ilyen paraméterekkel nem találtunk.
az opelt mindig kihagyjátok, miért? az is jó autó, olcsón fenntarható.