Mit kapunk, ha olcsó családi autót keresünk?

Piaci körkép: nem túlzottan koros és nem túl drága családi autók kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon miből válogathatunk, ha nem túlzott, de mégis józan elvárások szerint, azokhoz ragaszkodva keresünk családi autót? Íme a viszonylag szűk paletta!

Pontosan egy hete 2,5 millió forintig kerestünk kívül kicsi, belül nagy és kizárólag benzines autókat. A kitételeken sokan hőböröghetnek, leginkább azon, hogy 2,5 millió forint egy használt, nem is minden szempontból nagy autóért sok pénz. És ez persze így is van, a piac átlagára is kevesebb, 1,5 millió forint környékén van. Mi még kevesebbért, a múlt heti büdzsét megfelezve, 1,25 millió forinting nézelődtünk ideális(nak tűnő) családi autók iránt - így az átlagárba még átírási költségekkel, talán az első szervizeléssel is bele lehet férni.
Elvárás volt a legfeljebb 10 éves, azaz még fájdalomküszöb alattinak mondható életkor, a 450 literes, ötödik ajtón, nem pedig szűk nyíláson keresztül pakolható csomagtér, a maximum 200 ezer kilométeres, bevallott futás, a légkondicionáló és a jó utasvédelmet sejtető függönylégzsák. Feltételezésünk ugyanis, hogy aki családi autót keres, az nem csupán a famlíiát biztosan elnyelő, üzembiztos autót szeretne, hanem azt is fontosnak tartja, hogy szeretteivel baleset esetén is - viszonylag - biztonságban legyen.
Hirdetés
A keresési feltételeknek megfelelő hirdetések
ModellModellTeljesítmény [LE]ÉvjáratÓraállás [km]Vételár [Ft]
CitroënC5 2.0 SX1402004194 0001 198 000
CitroënC5 2.2 HDi Exclusive1332003170 000990 000
CitroënC5 1.6 HDi FAP SX1092004182 0001 190 000
CitroënC5 1.6 HDi FAP X1092004185 1751 090 000
CitroënC5 2.0 HDi SX1092003165 788790 000
CitroënC5 2.2 HDi Exclusive1332004153 4531 149 000
FiatStilo MultiWagon
1.6 Dynamic
1032003170 000888 888
FordMondeo Turnier
2.0 Ghia
1462004163 3601 099 000
FordMondeo Turnier
2.0 TDCi Trend (Automata)
1162003153 820990 000
FordMondeo Turnier
2.0 TDCi Ghia
1162005125 9441 190 000
FordMondeo Turnier
2.0 TDCi Ghia
1312004173 0001 149 000
FordMondeo Turnier
2.0 TDCi Ghia
1312003181 4851 200 000
FordMondeo Turnier
2.0 TDCi Ambiente
1162005154 1201 199 000
NissanPrimera 2.0 Tekna1402003120 0001 200 000
OpelVectra C Caravan
1.9 CDTI Cosmo (Automata)
150200669 9701 100 000
Peugeot307 SW 2.0 HDi PREMIUM1072003151 240880 000
Peugeot307 SW 2.0 HDi Premium1072004175 0001 150 000
Peugeot307 SW 2.0 HDi Premium1072003150 0001 249 000
RenaultMégane 1.4 16V
Authentique Plus
982003154 000950 000
RenaultMégane 1.4 16V
Authentique
95200465 000950 000
RenaultMégane Grandtour
1.6 Dynamique Plus
1132004124 0001 099 000
RenaultMégane Grandtour
1.5 dCi Expression
862006161 000875 000
RenaultMégane Grandtour
1.9 dCi Privilege
1202004119 5001 150 000
RenaultLaguna
1.8 Dynamique
120200578 8001 059 000
RenaultLaguna Grandtour
1.6 Authentique
1122005132 0001 150 000
RenaultLaguna Grandtour
2.0 Privilege (Automata)
1352006148 0001 170 000
RenaultLaguna Grandtour
3.0 V6 Privilege (Automata)
2072003160 000599 000
RenaultLaguna Grandtour
3.0 V6 Privilege (Automata)
2072003160 000599 000
RenaultLaguna Grandtour
1.9 dCi Privilege
1202003158 000850 000
RenaultLaguna Grandtour
1.9 dCi Authentique
1102004150 0001 100 000
RenaultLaguna Grandtour
1.9 dCi Initiale
1202004198 0001 200 000
RenaultLaguna
2.2 dCi Expression
1502003132 0001 160 000
RenaultVel Satis
2.0 turbo Expression
1632004161 0001 099 000
RenaultVel Satis
3.0 V6 dCi Initiale (Automata)
1772003182 0001 049 000
VolkswagenGolf IV Variant
1.9 PD TDI Trendline
1012003154 5951 190 000
VolkswagenPassat Variant
1.8 5V Turbo Highline
1502003178 0001 199 000
VolvoV70 2.4 T (Automata)2002003143 0001 199 000

Nos, azt hinnénk, hogy 1,25 millió forintért nem reménytelen a fenti kritériumoknak megfelelő autót találni, ami igaz is lehet, de azért ajánlatból, pláne jó ajánlatból nincs sok. Mindössze 37 hirdetés és pontosan tucatnyi modell maradt csupán fent a rostán a Használtautó.hu több mint 71 ezer személyautó-hirdetéséből. Azok negyede, a három Renault rendelkezik 5 Euro NCAP csillagos biztonsági bizonyítvánnyal. Ha utóbbi fontos, akkor Mégane, Laguna vagy Vel Satis lehet a befutó. Utóbbi ugyebár egy egyterű jellegű prémiumosnak szánt utazóautó, annak megfelelő (túl)motorizáltsággal és átlagon felüli fenntartási költségekkel, viszont akár hajszálnyit 1 millió forint felett 3.0 V6 dCi motorral és automata váltóval, valamint bőrüléssel megkaparintható. Lagunából is van automata váltós és dízel is jócskán, a legfiatalabb példány pedig egy 2005-ös, már frissítés utáni kombi 1,6-os, évi 15 ezer kilométer alatti futással. Ennél fiatalabb csak Mégane-ból kapható – kilométerórájában nagyobb számmal, viszont jóval olcsóbban. A fentiek alapján kijelenthető, hogy a Renault modelljeivel bizony érdemes barátkoznia annak, aki az említett elvárásokkal keres autót.
A listán szereplő modellek törésjellemzői
ModellEuro NCAP csillagok száma
Citroën C54
Fiat Stilo MultiWagon4
Ford Mondeo4
Nissan Primera4
Opel Vectra4
Peugeot 307 SW4
Renault Megane5
Renault Laguna5
Renault Vel Satis5
Volkswagen Golf IV4
Volkswagen Passat4
Volvo V70nincs adat

Euro NCAP csillagok és biztonság tekintetében a többiek ugyebár lemaradásban vannak. És nem csak abban, a Citroën C5 jellemzően korosabban és/vagy magasabb futással kapható meg, mint a Laguna, pedig a rossz hírnévre nem kevésbé szolgált rá. Igaz, valódi csúcsmodell – valóban fillérekért – csak a Lagunából kínálkozik. Ha említhető még titkos tipp az egy-egy megkímélt Renault mellett, akkor az a Fiat Stilo MultiWagon. Alap, 1,6-os benzinessel, 10 évesen mindössze 888 888 forintért. A sokak kedvencének számító Ford Mondeót pont azért nem ajánljuk, mert jellemzően többre tartott modell, mint bármelyik francia konkurense, pedig sok esetben nem jobb. A 200 ezres futást közelítő dízeleknél nem ritka az nagynyomású szivattyú és az injektorok, valamint a turbó hibája sem. Utóbbiak ráadásul e modellre fokozottan jellemzők, apró elektronikai hibákkal persze jóval kevesebbet borzolja tulajdonosai idegeit. Az egyetlen példányban szűrőnkön maradt Nissan Primera 2,0 literes benzinesével tartósnak és persze viszonylag torkosnak ígérkezik. Opel Vectrából is csupán egyetlen példány van, állítólag nem egész 70 ezer kilométerrel, amúgy a németországi taxik színében, egykor 4 évesen külföldről behozva, ismeretlen előélettel. Ugye nem baj, ha nem ragozzuk tovább?

Peugeot 307 SW akad vezetett szervizkönyves és banki visszavett autó is – köztük csaknem 50 százalékos az árdifferencia. A 2,0 literes HDi motoros kombi amúgy ajánlható, természetesen az aranyszabállyal, hogy jobb drágán jó állapotút, biztos előéletűt venni, mint olcsóbban egy bizonytalanabb portékát. Ha valakit nem győznek meg a franciák, s olcsón üzemeltethető autót áhít, Golf IV kombit választhat még 1.9 PD TDI motorral. A lista utolsó két tagja, a 18 5V Turbo, Highline felszereltségű, fotón szép Passat Variant, illetve az automata váltós, 200 lóerős, bőrüléses Volvo V70 aligha a józan vásárló autója – élménykeresőknek persze lehet jó ajánlat.
Mi viszont inkább kisebb teljesítményt, alacsonyabb futást, szerényebb életkort, leinformálható előéletet javasolnánk. Természetesen – ha lehet választani – ötajtós helyett a fokozottan praktikus kombi karosszériával. Pénteken jön is használttesztünk, a listában szereplő egyik legfiatalabb autó, a 2005-ös Renault Laguna Grandtour 1.6 kivesézésével. Annyit elárulhatunk, hogy nem reménytelen ennyi pénzért jó autót találni, valóban újszerű állapotot azonban már nem szabad elvárni az újkori áruk ötödéért kínált 8-10 éves járgányoktól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Elhiszem, hogy van ilyen mert régen amikor még unokatesóméknál melóztam volt nekik is egy plymouth grandvoyager famintás 90 akárhányas kiadás. 3.8V6 motorral automata váltóval 180-185Le-vel. Azzal mentünk 1 szer nyaralni osztrákokhoz majd onnan olaszba. Autópályán tempomattal 120-as tempóval 11,5-14 liter között zabált. Az autó nem volt 1 verseny típus mert 160-165-nél nem ment többet. 100mph volt a max sebessége. De azt olyan szépen vitte zajmentesen, suhant az autó. Viszont a váltója autósor kielőzésénél borzalmas volt. Lepadlóztam és nem úgy húzott mint 1 manuális váltós autó.Ebből kifolyólag sem kéne automata váltós kocsi.1 manuális váltós autóval csak jobb előzni te tudod, hogy meddig forgatod és nem avatkozik be az automata.

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Igaz, amit írsz. Sokan félnek az olasz autóktól. Nekem 20 éven át nem is nagyon volt más. Valóban a régebbi “digóverdák” nagyon rohadtak és sok elektronikai hibájuk volt. Tanultak, tapasztaltak és mostmár jók. Egyébként nekem is mondta egy rokonom, hogy miért vettem Fiatot? Bezzeg az ő Vectra C-je mennyivel jobb! Kérdeztem mennyivel? Kisebb, alacsonyabb, kevésbé felszerelt és jóval drágább. Elmondtam neki, hogy a külső lemezeket leszámítva ugyanaz az autó. Na ez volt a döbbenet. Tehát eddig tartott az előítélet.

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Már én sem hiszek a mesékben, de ez igazi szerencsés vétel volt. Bécsből hozta a gödöllői Opel márkakereskedés. Az osztrák fprgalmija szerint egy 1936-os születésű úrtól vásárolták 2700 euróért. Ő volt az első tulaja. (Megvan minden papírjáról a másolat.) Tény, hogy ritkán van ilyen, de előfordul. A sajátomat ugyanilyen évjárattal a miskolci Fiat márkakereskedésben vásároltam 2011 végén. (ez már onnan a harmadik autónk) 145000km volt benne akkor, most 200900. Karbantartom, 10000km-enként olaj és szűrőcsere, volt már fékbetét, első tárcsák, hátsó felső lengőkarok, de semmi szokatlan. Jól megy, jól fogyaszt, nagy, kényelmes, jó minőségű. Szeretem.

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Ezt a cromás dolgot már 1 szer én is felvetettem az autonavigator szerkesztőinek, érdekes tippnek találták ők is de még nem találtak 1 olyan példányt amit tesztelni lehetne. Én is titkos tippnek gondolom ezt a kocsit főleg annak aki nem fél az olasz autóktól. Nálam egyetlen dolog miatt esik ki a kosárból és ez azért mert a 200 lovas dízelnél nincs manuális váltó csak automata. Amúgy teljesen megfelelne számomra. Simán belevágnék vele.

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Érdekes cikk. Általában szeretem ezeket a cikkeket, néha sikerül olyan paraméterekkel összeállítani a listát, ami érdekel, néha olyanokkal, amik másokat érdeklnek. Ezt a paraméterlistát azonban elhibázottnak tartom egy kicsit, de azért gondolom biztos van olyan, aki ilyen szempontok alapján válogat. Ez a függönylégzsák teljesen összezavarja az egészet. Rendben a 10 éves életkor, kevesebb, mint 200 ezer km, klíma, nagy csomagtartó, eddig teljesen jó, szinte mindenki így igazítja a szempontokat a pénztárcához, és még eldönti, hogy dízelt, vagy benzinest akar, attól függ melyiket szereti (melyikben hisz 🙂 és mennyit megy évente. Komolyan mondom én olyan emberrel még nem találkoztam, aki függönylégzsákot, meg csillagokat keresett volna :))) Ha van benn ilyesmi az jó, egy plusz dolog, de kb. ennyi. Ezen a listán annak kellett volna szerepelni, hogy a feltételeknek megfelelő autó az Opel Astra kombi, a Golf kombi, a Focus kombi, a Megane kombi, a Picasso és a Scenic, ezekből Dunát lehet rekeszteni, tessék a minél fiatalabbat, jobb állapotút, kevesebbet futottat megvenni. Ez a függönylégzsák azonban összekevert mindent :)))))

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Szia! Ez az, amire gondolsz. A “régi Cromából két generációt tartanak nyilván, mivel abból a verzióból volt ráncfelvarrott 1992-től 96-ig. Azután szünet és 2005-től ismét van Croma. (Amire Te gondolsz, a “Bravo-s pofával” -jó megfogalmazás- az 2008-tól létezik. Ez a Croma 3 facelift verziója.) Egyébként a Croma akkor készült, amikor a Fiat nagy szerelembe esett a General Motorssal, ezért az Opel Vectra C, a Saab 9-3, a Cadillac BLS, valamint az ALFA 159 ugyanerre a padlóra épül, ugyanezekkel a dízelmotorokkal, váltókkal, futóművekkel.
    Egyébként én nagyon szeretem. Egy jó minőségű, kellemesen vezethető, magas építésű, igényesen összerakott autó. Üdvözlettel: Zoli

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Az én tippem (ritka, de egyre gyakoribb) Fiat Croma 3, 1.9 Multijet. 120-150 lóerő, 7-9 légzsák, kétzónás automata klíma, 6 sebesség, ABS, ASR, ESP, hátragurulásgátló, alapból 550, üléseket lehajtva 1600 literes csomagtér, 5,5-6 literes fogyasztás. Két éve hajtok egy ilyen autót. Átlagos szervízigénye van, az alkatrészárak alacsonyak. A bátyám egy hónapja vett egy ugyanilyet 2006/8 évjárattal, 114000 km-rel, 1,3 M Forintért.

  • 2017.10.30. at 01:42
    Permalink

    Ami legtöbbször kimarad:A Suzuki Liana kombi-egyterű,5 ajtós.

    2005/06-os faceliftes kiadást(tehát úgy 7-8 éveset)bőven kapni ezért az összegért.
    4 csillagos a töréstesztje,japán összeszerelés,kivételesen megbízható.
    Több alacsonyabb futású(akár csak 50-100 ezret)példányt is találhatunk belőle,de szinte mind bőven 200.000 alatt van.
    Nincs igazán fapados kivitele,a legtöbbnél széria a 4 lufi.
    Van automata és szinte csak klímás létezik belőle.Az utastere a kis tengelytáv ellenére tágasnak mondható.
    Mivel nem túl ismert és felkapott kocsi,ezért gyakorlatilag minden példánya hazai eladású,szervízkönyves.
    Bár a csomagtartón elhasal mert alapból csak 287 literes,de üléslehajtással közel 1 m3-ig bővíthető!

    Tudom,hogy nem illik ebbe az”úri társaságba”,de titkos tippnek megteszi!Ugyanez a helyzet az utolsó szériás 2004/05-ös Mitsubishi Space Star-ral.

Vélemény, hozzászólás?