Mit kapunk, ha olcsó családi autót keresünk?
Piaci körkép: nem túlzottan koros és nem túl drága családi autók kínálata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vajon miből válogathatunk, ha nem túlzott, de mégis józan elvárások szerint, azokhoz ragaszkodva keresünk családi autót? Íme a viszonylag szűk paletta!
Elvárás volt a legfeljebb 10 éves, azaz még fájdalomküszöb alattinak mondható életkor, a 450 literes, ötödik ajtón, nem pedig szűk nyíláson keresztül pakolható csomagtér, a maximum 200 ezer kilométeres, bevallott futás, a légkondicionáló és a jó utasvédelmet sejtető függönylégzsák. Feltételezésünk ugyanis, hogy aki családi autót keres, az nem csupán a famlíiát biztosan elnyelő, üzembiztos autót szeretne, hanem azt is fontosnak tartja, hogy szeretteivel baleset esetén is - viszonylag - biztonságban legyen.
A keresési feltételeknek megfelelő hirdetések
Modell | Modell | Teljesítmény [LE] | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Citroën | C5 2.0 SX | 140 | 2004 | 194 000 | 1 198 000 |
Citroën | C5 2.2 HDi Exclusive | 133 | 2003 | 170 000 | 990 000 |
Citroën | C5 1.6 HDi FAP SX | 109 | 2004 | 182 000 | 1 190 000 |
Citroën | C5 1.6 HDi FAP X | 109 | 2004 | 185 175 | 1 090 000 |
Citroën | C5 2.0 HDi SX | 109 | 2003 | 165 788 | 790 000 |
Citroën | C5 2.2 HDi Exclusive | 133 | 2004 | 153 453 | 1 149 000 |
Fiat | Stilo MultiWagon 1.6 Dynamic |
103 | 2003 | 170 000 | 888 888 |
Ford | Mondeo Turnier 2.0 Ghia |
146 | 2004 | 163 360 | 1 099 000 |
Ford | Mondeo Turnier 2.0 TDCi Trend (Automata) |
116 | 2003 | 153 820 | 990 000 |
Ford | Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia |
116 | 2005 | 125 944 | 1 190 000 |
Ford | Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia |
131 | 2004 | 173 000 | 1 149 000 |
Ford | Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia |
131 | 2003 | 181 485 | 1 200 000 |
Ford | Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ambiente |
116 | 2005 | 154 120 | 1 199 000 |
Nissan | Primera 2.0 Tekna | 140 | 2003 | 120 000 | 1 200 000 |
Opel | Vectra C Caravan 1.9 CDTI Cosmo (Automata) |
150 | 2006 | 69 970 | 1 100 000 |
Peugeot | 307 SW 2.0 HDi PREMIUM | 107 | 2003 | 151 240 | 880 000 |
Peugeot | 307 SW 2.0 HDi Premium | 107 | 2004 | 175 000 | 1 150 000 |
Peugeot | 307 SW 2.0 HDi Premium | 107 | 2003 | 150 000 | 1 249 000 |
Renault | Mégane 1.4 16V Authentique Plus |
98 | 2003 | 154 000 | 950 000 |
Renault | Mégane 1.4 16V Authentique |
95 | 2004 | 65 000 | 950 000 |
Renault | Mégane Grandtour 1.6 Dynamique Plus |
113 | 2004 | 124 000 | 1 099 000 |
Renault | Mégane Grandtour 1.5 dCi Expression |
86 | 2006 | 161 000 | 875 000 |
Renault | Mégane Grandtour 1.9 dCi Privilege |
120 | 2004 | 119 500 | 1 150 000 |
Renault | Laguna 1.8 Dynamique |
120 | 2005 | 78 800 | 1 059 000 |
Renault | Laguna Grandtour 1.6 Authentique |
112 | 2005 | 132 000 | 1 150 000 |
Renault | Laguna Grandtour 2.0 Privilege (Automata) |
135 | 2006 | 148 000 | 1 170 000 |
Renault | Laguna Grandtour 3.0 V6 Privilege (Automata) |
207 | 2003 | 160 000 | 599 000 |
Renault | Laguna Grandtour 3.0 V6 Privilege (Automata) |
207 | 2003 | 160 000 | 599 000 |
Renault | Laguna Grandtour 1.9 dCi Privilege |
120 | 2003 | 158 000 | 850 000 |
Renault | Laguna Grandtour 1.9 dCi Authentique |
110 | 2004 | 150 000 | 1 100 000 |
Renault | Laguna Grandtour 1.9 dCi Initiale |
120 | 2004 | 198 000 | 1 200 000 |
Renault | Laguna 2.2 dCi Expression |
150 | 2003 | 132 000 | 1 160 000 |
Renault | Vel Satis 2.0 turbo Expression |
163 | 2004 | 161 000 | 1 099 000 |
Renault | Vel Satis 3.0 V6 dCi Initiale (Automata) |
177 | 2003 | 182 000 | 1 049 000 |
Volkswagen | Golf IV Variant 1.9 PD TDI Trendline |
101 | 2003 | 154 595 | 1 190 000 |
Volkswagen | Passat Variant 1.8 5V Turbo Highline |
150 | 2003 | 178 000 | 1 199 000 |
Volvo | V70 2.4 T (Automata) | 200 | 2003 | 143 000 | 1 199 000 |
A listán szereplő modellek törésjellemzői
Modell | Euro NCAP csillagok száma |
Citroën C5 | 4 |
Fiat Stilo MultiWagon | 4 |
Ford Mondeo | 4 |
Nissan Primera | 4 |
Opel Vectra | 4 |
Peugeot 307 SW | 4 |
Renault Megane | 5 |
Renault Laguna | 5 |
Renault Vel Satis | 5 |
Volkswagen Golf IV | 4 |
Volkswagen Passat | 4 |
Volvo V70 | nincs adat |
Euro NCAP csillagok és biztonság tekintetében a többiek ugyebár lemaradásban vannak. És nem csak abban, a Citroën C5 jellemzően korosabban és/vagy magasabb futással kapható meg, mint a Laguna, pedig a rossz hírnévre nem kevésbé szolgált rá. Igaz, valódi csúcsmodell – valóban fillérekért – csak a Lagunából kínálkozik. Ha említhető még titkos tipp az egy-egy megkímélt Renault mellett, akkor az a Fiat Stilo MultiWagon. Alap, 1,6-os benzinessel, 10 évesen mindössze 888 888 forintért. A sokak kedvencének számító Ford Mondeót pont azért nem ajánljuk, mert jellemzően többre tartott modell, mint bármelyik francia konkurense, pedig sok esetben nem jobb. A 200 ezres futást közelítő dízeleknél nem ritka az nagynyomású szivattyú és az injektorok, valamint a turbó hibája sem. Utóbbiak ráadásul e modellre fokozottan jellemzők, apró elektronikai hibákkal persze jóval kevesebbet borzolja tulajdonosai idegeit. Az egyetlen példányban szűrőnkön maradt Nissan Primera 2,0 literes benzinesével tartósnak és persze viszonylag torkosnak ígérkezik. Opel Vectrából is csupán egyetlen példány van, állítólag nem egész 70 ezer kilométerrel, amúgy a németországi taxik színében, egykor 4 évesen külföldről behozva, ismeretlen előélettel. Ugye nem baj, ha nem ragozzuk tovább?
Peugeot 307 SW akad vezetett szervizkönyves és banki visszavett autó is – köztük csaknem 50 százalékos az árdifferencia. A 2,0 literes HDi motoros kombi amúgy ajánlható, természetesen az aranyszabállyal, hogy jobb drágán jó állapotút, biztos előéletűt venni, mint olcsóbban egy bizonytalanabb portékát. Ha valakit nem győznek meg a franciák, s olcsón üzemeltethető autót áhít, Golf IV kombit választhat még 1.9 PD TDI motorral. A lista utolsó két tagja, a 18 5V Turbo, Highline felszereltségű, fotón szép Passat Variant, illetve az automata váltós, 200 lóerős, bőrüléses Volvo V70 aligha a józan vásárló autója – élménykeresőknek persze lehet jó ajánlat.
Mi viszont inkább kisebb teljesítményt, alacsonyabb futást, szerényebb életkort, leinformálható előéletet javasolnánk. Természetesen – ha lehet választani – ötajtós helyett a fokozottan praktikus kombi karosszériával. Pénteken jön is használttesztünk, a listában szereplő egyik legfiatalabb autó, a 2005-ös Renault Laguna Grandtour 1.6 kivesézésével. Annyit elárulhatunk, hogy nem reménytelen ennyi pénzért jó autót találni, valóban újszerű állapotot azonban már nem szabad elvárni az újkori áruk ötödéért kínált 8-10 éves járgányoktól.
Elhiszem, hogy van ilyen mert régen amikor még unokatesóméknál melóztam volt nekik is egy plymouth grandvoyager famintás 90 akárhányas kiadás. 3.8V6 motorral automata váltóval 180-185Le-vel. Azzal mentünk 1 szer nyaralni osztrákokhoz majd onnan olaszba. Autópályán tempomattal 120-as tempóval 11,5-14 liter között zabált. Az autó nem volt 1 verseny típus mert 160-165-nél nem ment többet. 100mph volt a max sebessége. De azt olyan szépen vitte zajmentesen, suhant az autó. Viszont a váltója autósor kielőzésénél borzalmas volt. Lepadlóztam és nem úgy húzott mint 1 manuális váltós autó.Ebből kifolyólag sem kéne automata váltós kocsi.1 manuális váltós autóval csak jobb előzni te tudod, hogy meddig forgatod és nem avatkozik be az automata.
Igaz, amit írsz. Sokan félnek az olasz autóktól. Nekem 20 éven át nem is nagyon volt más. Valóban a régebbi “digóverdák” nagyon rohadtak és sok elektronikai hibájuk volt. Tanultak, tapasztaltak és mostmár jók. Egyébként nekem is mondta egy rokonom, hogy miért vettem Fiatot? Bezzeg az ő Vectra C-je mennyivel jobb! Kérdeztem mennyivel? Kisebb, alacsonyabb, kevésbé felszerelt és jóval drágább. Elmondtam neki, hogy a külső lemezeket leszámítva ugyanaz az autó. Na ez volt a döbbenet. Tehát eddig tartott az előítélet.
Már én sem hiszek a mesékben, de ez igazi szerencsés vétel volt. Bécsből hozta a gödöllői Opel márkakereskedés. Az osztrák fprgalmija szerint egy 1936-os születésű úrtól vásárolták 2700 euróért. Ő volt az első tulaja. (Megvan minden papírjáról a másolat.) Tény, hogy ritkán van ilyen, de előfordul. A sajátomat ugyanilyen évjárattal a miskolci Fiat márkakereskedésben vásároltam 2011 végén. (ez már onnan a harmadik autónk) 145000km volt benne akkor, most 200900. Karbantartom, 10000km-enként olaj és szűrőcsere, volt már fékbetét, első tárcsák, hátsó felső lengőkarok, de semmi szokatlan. Jól megy, jól fogyaszt, nagy, kényelmes, jó minőségű. Szeretem.
Ezt a cromás dolgot már 1 szer én is felvetettem az autonavigator szerkesztőinek, érdekes tippnek találták ők is de még nem találtak 1 olyan példányt amit tesztelni lehetne. Én is titkos tippnek gondolom ezt a kocsit főleg annak aki nem fél az olasz autóktól. Nálam egyetlen dolog miatt esik ki a kosárból és ez azért mert a 200 lovas dízelnél nincs manuális váltó csak automata. Amúgy teljesen megfelelne számomra. Simán belevágnék vele.
Francia fostalicskák az kell a népnek 🙂
Ránéztem a listára, 2005-ös Ghia Mondeo 125000 km-rel 1,2 millióért? Hát persze babám 🙂
Ennyt a lista komolyságáról.
Érdekes cikk. Általában szeretem ezeket a cikkeket, néha sikerül olyan paraméterekkel összeállítani a listát, ami érdekel, néha olyanokkal, amik másokat érdeklnek. Ezt a paraméterlistát azonban elhibázottnak tartom egy kicsit, de azért gondolom biztos van olyan, aki ilyen szempontok alapján válogat. Ez a függönylégzsák teljesen összezavarja az egészet. Rendben a 10 éves életkor, kevesebb, mint 200 ezer km, klíma, nagy csomagtartó, eddig teljesen jó, szinte mindenki így igazítja a szempontokat a pénztárcához, és még eldönti, hogy dízelt, vagy benzinest akar, attól függ melyiket szereti (melyikben hisz 🙂 és mennyit megy évente. Komolyan mondom én olyan emberrel még nem találkoztam, aki függönylégzsákot, meg csillagokat keresett volna :))) Ha van benn ilyesmi az jó, egy plusz dolog, de kb. ennyi. Ezen a listán annak kellett volna szerepelni, hogy a feltételeknek megfelelő autó az Opel Astra kombi, a Golf kombi, a Focus kombi, a Megane kombi, a Picasso és a Scenic, ezekből Dunát lehet rekeszteni, tessék a minél fiatalabbat, jobb állapotút, kevesebbet futottat megvenni. Ez a függönylégzsák azonban összekevert mindent :)))))
Igen, így van. Egyébként van 1.8-as Fiat benzines és 2.4-es Fiat dízel 5 hengerrel, 200 lóerővel. (Az enyém 1.9-es 150 lóerős dízel)
Szia! Ez az, amire gondolsz. A “régi Cromából két generációt tartanak nyilván, mivel abból a verzióból volt ráncfelvarrott 1992-től 96-ig. Azután szünet és 2005-től ismét van Croma. (Amire Te gondolsz, a “Bravo-s pofával” -jó megfogalmazás- az 2008-tól létezik. Ez a Croma 3 facelift verziója.) Egyébként a Croma akkor készült, amikor a Fiat nagy szerelembe esett a General Motorssal, ezért az Opel Vectra C, a Saab 9-3, a Cadillac BLS, valamint az ALFA 159 ugyanerre a padlóra épül, ugyanezekkel a dízelmotorokkal, váltókkal, futóművekkel.
Egyébként én nagyon szeretem. Egy jó minőségű, kellemesen vezethető, magas építésű, igényesen összerakott autó. Üdvözlettel: Zoli
Az én tippem (ritka, de egyre gyakoribb) Fiat Croma 3, 1.9 Multijet. 120-150 lóerő, 7-9 légzsák, kétzónás automata klíma, 6 sebesség, ABS, ASR, ESP, hátragurulásgátló, alapból 550, üléseket lehajtva 1600 literes csomagtér, 5,5-6 literes fogyasztás. Két éve hajtok egy ilyen autót. Átlagos szervízigénye van, az alkatrészárak alacsonyak. A bátyám egy hónapja vett egy ugyanilyet 2006/8 évjárattal, 114000 km-rel, 1,3 M Forintért.
És hogy tud az zörögni. Pedig nagyon hangulatos.
Igen, elnézést, valóban!
Csak egy kis kiigazítás; a stilonak nem vászonból van a teteje, hanem üvegpanelek csúsznak egymásra.
Aha, szóval 15 évesen lesz o kilométeres és akárcsak a hegedű, minél öregebb, annál jobb. Leülhetsz fiam, pihenj egy kicsit.
Márk! Fel tudnánk venni a kapcsoaltot? Érdekelne a Prius témakör és Te eléggé otthon vagy ebben. Emailcímem: [email protected]. Ha vésnél egy üzit rá, akkor megköszönném. Többit emailben.
Üdv
András
Ami legtöbbször kimarad:A Suzuki Liana kombi-egyterű,5 ajtós.
2005/06-os faceliftes kiadást(tehát úgy 7-8 éveset)bőven kapni ezért az összegért.
4 csillagos a töréstesztje,japán összeszerelés,kivételesen megbízható.
Több alacsonyabb futású(akár csak 50-100 ezret)példányt is találhatunk belőle,de szinte mind bőven 200.000 alatt van.
Nincs igazán fapados kivitele,a legtöbbnél széria a 4 lufi.
Van automata és szinte csak klímás létezik belőle.Az utastere a kis tengelytáv ellenére tágasnak mondható.
Mivel nem túl ismert és felkapott kocsi,ezért gyakorlatilag minden példánya hazai eladású,szervízkönyves.
Bár a csomagtartón elhasal mert alapból csak 287 literes,de üléslehajtással közel 1 m3-ig bővíthető!
Tudom,hogy nem illik ebbe az”úri társaságba”,de titkos tippnek megteszi!Ugyanez a helyzet az utolsó szériás 2004/05-ös Mitsubishi Space Star-ral.
OFF 🙂 🙂 http://totalcar.hu/tesztek/2011/09/04/koztunk_jar_a_3_literes_csaladi_auto/
Íme a tökéletes megoldás!
Aki a korát basztatja az elvan tévedve mert ez az autó alapból 15 év előnyben van mindenhez képest.
Km-től meg nem kell félni, mert ez az autó elpusztíthatatlan és egy családnál nem az üzemanyagra akarunk költeni hanem a gyerekekre 😉
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hsd_automata-6685298
Tény, mi is írtuk.
De nincs belőle az elvárásoknak megfelelő, függönylégzsákos, 10 év és 1,25 millió forint alatti példány.
A Citroen Xsara Picasso miért nem került bele a mezőnybe? Szerintem az egy tökéletes családi autó.