Nagyobb arc, kisebb motorok – új VW Crafter

Harmadával tisztább az új VW Crafter

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Félidős modellfrissítése után csakis 2,0 literes turbódízel motorokkal kapható a Volkswagen nagyobbik haszonjárműve, a Crafter.


A háromféle tengelytávval, négyféle karosszériahosszal és kétféle magassággal, dobozos áru- vagy személyszállítóként, de platós, szimpla vagy dupla fülkés teherautóként vagy a felépítmények csaknem végtelen kombinációjának alapot adó fülkés padlólemezzel is kapható Crafter mostantól új, a Transporterekre és az Amarokra kacsintó vastag lamellás hűtőmaszkkal készül. Frissítésével hajszálnyit változott utastere is: frissek a kárpitok, módosult a műszerfal rajzolata és egy-egy kapcsoló is.
A lényeg természetesen a motorpaletta, a korábbi öthengeres, 2,5 literes turbódízelek helyét a jól ismert 2,0 literes, közös nyomócsöves CR TDI veszi át, háromféle teljesítményszinttel. Az alapgép 109 lóerős, 7,9 l/100 km vegyes fogyasztással. Ugyanilyen étvágyú a 136 lóerős is, a dupla turbós, 163 lovas csúcsgép pedig az opciós, Stop/Start-elektronikás BlueMotion csomaggal a trió legtakarékosabbjának számít 7,2 l/100 km-es kombinált értékével, de nélküle is étvágytalanabb gyengébb variánsainál. A hátóskerékhajtású Crafter terhelhetősége a kisebb tömegű motorok miatt átlagosan 10 százalékkal nőtt.
Az új verziók Németországban már most rendelhetők, az első példányokat június végén vehetik át a megrendelők. Addigra minden bizonnyal a hazai piacra is befut a gyakorlatilag változatlan áron ígért, de a korábbinál negyedével szerényebb üzemeltetési költségeket ígérő, harmadával csökkentett szén-dioxid emissziójú friss Crafter.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?