Nagyon jó lesz Budapesten villanyautóval járni

Az ingyenes parkolás mellé 500 új töltőpont is várható Budapesten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

600 millió forintból csaknem 500 új villanyautó-töltő létrehozását ígéri Budapesten a Nemzetgazdasági Minisztérium és a fővárosi önkormányzat.


Az NGM keddi tájékoztatása szerint a villanyautózás elterjesztését célzó Jedlik Ányos Terv megvalósításáról írt alá együttműködési megállapodást a tárca az önkormányzattal. Ennek értelmében a főváros biztosítja a töltőállomások helyét és a hozzájuk tartozó parkolóhelyeket, míg a nemzetgazdasági tárca vissza nem térítendő támogatást nyújt ehhez az önkormányzati töltőtelepítési program keretében. A főváros és a kerületek mintegy 250 töltőoszlopra, azaz 500 töltőhelyre pályázhatnak, ezek fedezete az októberben kiírt pályázati felhívás szerinti feltételekkel garantált - hangsúlyozta az NGM.
Hirdetés

A közlemény szerint az együttműködés keretében közösen felmérik a jogszabály-változtatási igényeket, valamint közös koncepciót dolgoznak ki a kiépítendő töltőpontok helyének kijelölésére is. A megállapodás szerint a főváros áttekinti a személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó rendeleteit, és javaslatot tesz a zéró emissziós járművek elterjesztésére a személytaxi szolgáltatásoknál, illetve egy zéró emissziós járművekre épülő közösségi autómegosztó rendszer (car-sharing) bevezetésénél. E szerint állami konkurenciát kaphat a nemrég indult GreenGo.
A villanyautózás népszerűsítésével összhangban a főváros a közszolgáltatásokat ellátó járműpark esetében is megvizsgálja a zéró emissziós járművek alkalmazásának lehetőségét - közölték.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:28
    Permalink

    nekem is tetszik, h csendes és korrektül megy. 300 lovas kocsikat (általában 5sec) azért nem minden esetben nyom le minden hibrid vagy ev. másrészről, ha kihasználod az erejét (fűtés plusz hifi-zés mellett), akkor azért szívja az elektronokat.
    én azt mondom, hogy kell egy új út a belsőégésűek mellett, de nekem ez a fajta nem az igazi, nem rossz nem rossz, de még mindig nem tetszik az akksiamortizáció és a rengeteg töltési idő és minden mellett a gyenge hatótáv.

  • 2017.10.27. at 23:28
    Permalink

    Mi az, hogy lesz??
    Már most is marha jó!
    Ha otthon töltöd, akkor is kb. fél áron autózol mint bármi mással, a parkolás pedig mindenhol ingyenes.
    Tehát mostantól semmi fingató tömegnövelő, zsírnyak, zsírbicepsz, futtatott 6 karátos kutyalánc és fenyegető fellépés- nem kell!
    Aztán egyrészt dugóban araszoláskor nincs felesleges energia pazarlás, másrészt csendben utazol -értelmet nyer végre az autó HI-FI – harmadrészt úgy nyomod le a 300+Le-s sportkocsikat (és mellesleg a motorosokat) városban 0-70 gyorsulásban, mint tank a libaszart!
    Jah és mindeközben marhára GREEN faszagyerek vagy, a nyuggerek és óvodáscsoportok megmentője :)))

Vélemény, hozzászólás?