Nagyot robbant Németországban az elektromos autók eladása

Csaknem ötször annyi villanyautó fogy Németországban, mint tavaly

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németországban is éledezik az új autók piaca, a tavalyi év értékesítési adatait már ott is túlnőtte a piac, leginkább az elektromos modellek eladása nőtt.

Ahogyan arról beszámoltunk, április után az idei év már a tavalyinál jobbnak ígérkezik a hazai autópiacon, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy leginkább azért, mert a tavalyi április nagyon-nagyon gyenge volt. Hasonló arányú, de több nagyságrenddel komolyabb számok érkeztek most a német autópiacról. Miként arról az MTI hírt adott, a VDA (Verband der Automobilindustrie e. V.) legfrissebb havi jelentése szerint áprilisban Németországban 229 650 új autót helyeztek forgalomba, 90 százalékkal többet a tavaly áprilisi, a koronavírus-válság miatt rendkívül alacsony szintre visszaesett számnál. A forgalomba helyezések idén áprilisi eredménye a magas növekedéssel együtt is a második legalacsonyabb áprilisi szám a német újraegyesítés óta, a tavalyi pedig logikusan minden idők leggyengébbje volt.
Hirdetés
Az idei áprilisi forgalomba helyezések száma 26 százalékkal marad el a 2019 áprilisitól. Az első négy havi 886 ezer forgalomba helyezés azonban már 8 százalékkal haladja meg a tavalyit. (Nálunk ugyebár 9,9%-os az éves növekedés, az idén áprilisi adatok pedig 70%-kal jobbak, mint a tavalyiak). Elektromos és részben elektromos autót 50,8 ezret helyeztek forgalomba áprilisban, 396 százalékkal többet, vagyis csaknem ötször annyit, mint egy évvel korábban. Az elektromos autók részaránya 22,1 százalék volt a teljes forgalomba helyezésekben. A teljesen elektromos autókból 414 százalékkal, hibridekből 380 százalékkal többet helyeztek forgalomba az idén, mint tavaly áprilisban.
Hirdetés
Németországban az autóipar belföldi megrendelései 168 százalékkal nőttek áprilisban, az év első négy hónapjában pedig 10 százalékkal, ugyanakkor a germánok a nemzetközi piacon is jól szerepeltek, a német autógyárak külföldi exportmegrendelései 94 százalékkal nőttek áprilisban, az év eleje óta pedig 34 százalékkal. A termelésben még komolyabb az áprilisi növekedés, de persze volt honnan. Miután a német autóipari termelés tavaly áprilisban 97 százalékos csökkenéssel gyakorlatilag leállt, az idén áprilisban ehhez az alacsony bázishoz képest 2701 százalékkal 316 ezerre emelkedett. A 2019 áprilisi termelési volumenhez képest azonban ez még mindig 22 százalékos elmaradást jelent. Az év első négy hónapjában 1,255 millió autó készült Németországban, 22 százalékkal több a tavalyinál.
Hirdetés

Az autógyárak termelését világszerte hátráltató alkatrészhiány miatt a VDA mérsékelte az idei németországi autógyártás volumenére vonatkozó előrejelzését: 4,2 millió autó helyett 4,0 milliót prognosztizálnak a gyártók, azaz a tavalyihoz képest a korábban becsült 20 százalékos helyett 13 százalékos növekedést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?