Napi ötmillió arcmaszkot gyárt a kínai BYD

Kína egyik legnagyobb járműgyártója már arcmaszkokat és kézfertőtlenítőt is készít

Buszokat, villásemelőket, elektromos autókat, és már orvosi segédeszközöket is gyárt a kínai BYD.

A BYD (Build Your Dreams, azaz építsd meg az álmaid) Kína egyik legnagyobb multinacionális vállalata, termékpalettájuk pedig igen sokrétű, elektronikai eszközök akkumulátorait, napelemeket és járműveket is gyártanak. A biciklik, tehergépjárművek, tömegközlekedési eszközök, valamint belsőégésű és elektromos autók után pedig már arcmaszkokat és kézfertőtlenítőket is készítenek, méghozzá tetemes mennyiségben.
Hirdetés
Február elején alakították át az okostelefonok összeszereléséhez használt gyártósorukat, azóta folyamatosan növelik a legyártott maszkok számát - mostanra pedig elérték a teljes kapacitást, így már napi ötmilliót állítanak elő, amivel a teljes ország termelésének negyedét tudják fedezni. Erre szükség is van, hiszen az utóbbi időben óriási hiány alakult ki maszkokból a... tudjuk mi, miatt. A gyár elmondása szerint nagyon gyorsan reagáltak a kialakult helyzetre, háromezer mérnök munkájának köszönhetően

hét nap alatt elvégezték az új termékük kutatás-fejlesztési feladatait és az előállításhoz szükséges eszközök legyártását is.

Állítólag csak az utóbbi munkához átlagosan 15-30 napra van szükség a piac más szereplőinél, a BYD viszont az egy-egy gépezet 1300 alkatrészének nagy részét házon belül készítette. A higiéniai előírások természetesen szigorúak az arcmaszkokra vonatkozóan, az okostelefonok összeszereléséhez használt pormentes kamrák viszont kifejezetten alkalmasak az előállításukra, melyek a kínai kormány ellenőrei szerint jobb minőségűek a versenytársak hasonló maszkjaiénál. Hat nap alatt pedig kifejlesztették saját kézfertőtlenítőjüket is, melyből már napi 300 ezer palackot gyártanak. Az arcmaszkok hasznosságát sokan megkérdőjelezik, és bár a vírus ellen valóban nem védi a viselőjét, a fertőzés továbbterjedését bizonyos mértékig gátolja, hiszen a betegség a köhögés, tüsszentés során a szervezetből távozó apró folyadékcseppekhez tapadva terjed a levegőben, ám a maszk felfogja ennek egy részét. A BYD reakcióideje és alkalmazkodóképessége figyelemreméltó. Kínában, a járvány epicentrumában pedig kifejezetten hasznos a munkájuk. Emellett az imázsukat is javítja, amire talán szükség is van, a 2000-es évektől kezdve ugyanis több autójuk is elég erősen hasonlított neves márkák modelljeire - bár ez a trend talán elmúlt már a cégnél, hiszen tavaly egy új dizájncentert nyitottak a Ferrari, Audi és a Mercedes-Benz volt tervezőinek közreműködésével.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.03.15. at 17:02
    Permalink

    Mi vizsgáltuk, hogy hogyan lehetne átállítani egy légszűrőket gyártó telephelyet egészségügyi eszközök gyártására, de annyira durván piackorlátozóak az EU-s intézkedések, hogy nem éri meg vesződni vele. Hiába oldhatóak meg a steril körülmények, az európai gyártóknak nincs meg a motiváció, hogy besegítsenek vészhelyzet esetén a hiánytermékek előállításába, jobban megéri leállítani a termelést.

Vélemény, hozzászólás?