A külső már nem igazán tartogat meglepetéseket, viszont a hajtáslánc részleteit most először árulta el a Renault. Íme a franciák következő nagy dobása!
2023 novemberében jelentette be a Renault az új, tisztán elektromos Twingo érkezését, majd még a bejelentés estéjén leleplezték a koncepcióautót is. Ez alapján sejteni lehetett, a francia márka az R5 és R4 által megkezdett retrofuturista irányvonalat követi a legkisebb elektromos modelljével is, hiszen a tanulmány egy az egyben az első generációs Twingo stílusjegyeit kapta. Ugyanakkor a legfontosabb üzenet az volt: amennyire csak lehet, olcsó lesz, és a várható árat 20 ezer euró (7,7 millió forint) környékére lőtték be.
Néhány nappal ezelőtt pár fotó már kiszivárgott, így a külső aligha jelent újdonságot. A koncepcióautóhoz képest sem változott sokat. Értelemszerűen a költséghatékonyság miatt eltűnt a világító embléma, ugyanakkor a lámpatesteket szinte egy az egyben átmentették a tanulmányról. Fontos különbség, hogy a koncepción az első generációt idéző karosszériába süllyesztett kilincsek voltak, a sorozatgyártásra kész modellen viszont a hagyományosabb, egyszerűbb megoldást alkalmazták.
Az új Twingo hossza 3,79 méter, szélessége 1,72 méter, magassága 1,49 méter, míg a tengelytávja 2,49 méter
360 literes a csomagtere
A Twingo műszerfalán nem köszön vissza az R5-ben és R4-ben megtalálható képernyőegyüttes. A hagyományos fizikai gombokkal ellátott, háromküllős kormány mögött egy viszonylag apró, 7 colos digitális műszeregység, míg középen a 10 colos érintőképernyő. Alatta az első generációs Twingóban látott kialakítást idéző klímapanel, amely még a villanyos kisautóban is tekerőkapcsolókat és fizikai gombokat kapott. Apró aranyos utalás a vészvillogó is, amely szintén aránytalanul nagy és rikító volt az "eredeti" Twingóban is. Az összhatást az utasoldalon elhelyezett típusjelzés teszi teljessé.
A Twingo mozgatásáról 82 lóerős, 175 newtonméteres nyomatékkal rendelkező villanymotor gondoskodik. A hajtásláncot a 27,5 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátor teszi teljessé, amely a Renault állítása szerint 263 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az AC töltés 11 kilowattos lehet, míg DC oszlopon 50 kilowatt a maximum. A francia márka legkisebb villanyautója 3,85 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára, a 100-at 12,1 szekundum alatt tudja, a végsebessége pedig kereken 130 km/óra.
Ahogyan arra előzetesen számítani lehetett, a Twingót a szomszédos Szlovéniában gyártják majd 2026 elejétől. A várható árról egyelőre csak annyit közölt a Renault, hogy 20 ezer euró (7,7 millió forint) alatt indul az Evolution felszereltség, de a csúcsmodell Techno kapcsán is azt ígérték, megfizethető alternatíva lesz.