Nem kell a villanyautó, mert drága

Az árkülönbözet a villanyautózás gátja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A brit weboldal szerkesztői az iránt érdeklődtek, hogy miért nem vesznek olvasóik villanyautót. A válasz az volt, hogy azért, mert drága.



621 olvasó töltötte ki a brit TheGreenCarWebsite nevű internetes oldal felmérését, melyben arra tudakolták a választ, hogy miért nem akar beindulni a villanyautók tömeges elterjedése, illetve vásárlói szemmel milyen okok miatt nem választanak elektromos autót az üzemeltetők.
A válaszok értékelésénél érdemes figyelembe venni, hogy a felmérést a nálunk jóval gazdagabb, és a villanyos infrastruktúra fejlesztésében sokkal előrébb járó szigetországban készült, hiszen mi legtöbbször a korlátozott hatótávot és a töltőhálózat kiépítetlenségét kárhoztatjuk. Az összesítés azonban azt mutatja, hogy a válaszadók legnagyobb részét, 37%-át nem ez, hanem az elektromos járművek magas vételára tántorítja el, annak ellenére, hogy Nagy-Britanniában a kormány 5000 fontot átvállal a villanyhajtású személyautók és 8000-et az elektromos kisbuszok vételárából.
Az árkülönbözet akár 10 000 font is lehet egy EV és annak hagyományos hajtású változata között, ami még akkor is elrettentő, ha utána fillérekből lehet autózni vele. Világosan látszik tehát, hogy a gyártók kénytelenek lesznek árat csökkenteni a jövőben, ha azt szeretnék, hogy a vásárlók reális alternatívaként tekintsenek az elektromos járművekre.
A további válaszok azonban nagyjából megfelelnek az általános vélekedésnek: 29%-ot a kisebb hatótáv, 20%-ot pedig a töltőállomások ritkasága riaszt el az emissziómentes közlekedéstől. A válaszolók 11%-a az akkumulátor élettartama miatt aggódik, a válaszadók 3%-a pedig szűkös modellkínálat miatt nem tudna választani.

Az elektromos autókat gyakran kritizálják magas áruk és korlátozott hatótávjuk miatt, de még gyerekcipőben jár a piac. Érthető, hogy a legtöbben úgy vélik, túl drágák a villanyautók. Ugyanez a jelenség volt tapasztalható a belsőégésű motorral hajtott autók megjelenésekor, a piac kialakulásának kezdeti éveiben. Ugyanakkor az elektromos autók jövője is biztosított, hiszen áruk közelíteni fog a hagyományos modellekéhez. Sokan találnak majd igényeiknek megfelelő EV-t, amikor az árkülönbözet nem lesz már ilyen nagy. Ahogy felmérésünk is igazolja, a kisebb hatótáv és a töltés gyakorisága nem lesz elrettentő hatású

– összegezte a kutatás konzekvenciáit Faye Sunderland, a weboldal szerkesztője.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    [i]Először is az nem tudja megvenni és hol tölteni, aki nem akarja. Ez a legnagyobb igazság. Csövesként is megoldanám, ha akarnám, de hagyjuk![/i]

    Úgy elhajtanának a vérbe hogy lopod az áramot hogy öröm lenne nézni.Szerinted miért nincs egyetlen működő konnektor sem a lakótelepi házak alagsorában?Nehogy véletlenül arról barkácsoljál, vagy egy külön fagyasztót üzemeltess a táródban a többiek pénzén.
    Ez a nagy igazság.De ha te adnál bárkinek ingyen áramot akkor légyszi fizesd a havi villanyszámlám csak egy évig, ami csak 6800 magyar forint..

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Tévedsz arni!
    Ez a múlt, mely akár a jövőt is jelentheti legalábbis nekünk magyaroknak több mint valószínű. bár remélem hogy nem fogunk visszasülyedni a gőzösök korába!

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Nem csak a Saab jött rá erre, hanem a Renault is! Ezek új hírek, és üdvözítőek!
    “2020-ban minden tizedik Renault elektromos lesz” áll a gyártó által kiadott kommünikében!!!
    Hoppá! bővebben itt:
    http://www.renaultforum.hu/index.php?page=/index.nml&subpage=/hu/hir.nml&id=117

    “6900 EURO LESZ A RENAULT TWIZY” : és ír az aksik bérleti díjáról is!
    http://www.renaultforum.hu/index.php?page=/index.nml&subpage=/hu/hir.nml&id=137
    “2012 első félévében mintegy 50 000 töltőpont üzemel majd Európa-szerte” Ez a cikk egy konkrét teszt a szkeptikusoknak a Fluence Ze verziójával:
    http://automenedzser.hu/auto_teszt/2011/10/27/Renault_Fluence_ZE_teszt_100_kilometer_578__2NSVRV
    Az árkülönbözetet meg a Francia példával kell orvosolni -állami támogatás- !

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Mekkora állatságokat vagytok képesek itt összehordani!
    A legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgokat is félremagyarázással átláthatatlanul bonyolulttá teszitek.

    Jön a jól csengő süket duma, hogy “a szegényebbek nem tudják majd megvenni, hol feltölteni.”
    Először is az nem tudja megvenni és hol tölteni, aki nem akarja. Ez a legnagyobb igazság. Csövesként is megoldanám, ha akarnám, de hagyjuk!

    A dolgok rendje úgy van, hogy először az az igen széles réteg fogja megvenni, akik tehetősebbek, a családi házukban van ÁRAM és otthon szépen feltöltik a konnektorból. A pofonnál is egyszerűbb, semmiféle gondot, problémát fejtörést nem okoz.

    A szegények meg szépen mennek tömegközlekedéssel továbbra is, vagy a pár százezer forintos használt autójukkal, amit előbb-utóbb úgysem tudnak már megtankolni.

    KÉSŐBB, néhány év elteltével, amikor már elektromos autóból is lesz használt, olcsóbban, akkor már a középosztálybeliek is meg tudják majd vásárolni. A tömeggyártás egyre nagyobb bővítésével pedig az árak egyre lejjebb mennek és hamarosan elérik a megfizethető kategóriát.

    170 ezer Ft-ba kerül egy utcai gyorstöltő állomás, ahol akár 5-15 perc alatt is fel lehet tölteni az autókat. Ahová szükséges ilyet pillanatok alatt lehet telepíteni és meg van oldva az útközbeni töltés.

    Borúlátóan, kötekedési szándékkal túlbonyolítjátok a helyzetet, pedig a legegyszerűbb dolgok a legjobbak a világon! 🙂

    A legjobb példa a Kopasz által említett mobiltelefonok esete: Ma Magyarországon több mobiltelefon van, mint ahány lakos. Autóból ez nem lesz azért így, de a fejlődés és csere ennél gyorsabb tempóban fog lezajlani. Nem 10 év, hanem 3-5 év alatt.

    Nem hiszitek? Nem baj. Már nem kell sokat aludni, hogy elkezdődjön a folyamat, ami aztán futótűzként söpör végig Európán. Aki figyel és olvas, az már látja az egyértelmű jeleit. Aki pedig okoskodik és túlbonyolítja a legegyszerűbb dolgokat is, amellett eliramlik a fejlődés.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    S3000: Ha az általad felsorolt járművek az autóval egy kategóriába tartoznak, akkor legközelebb hozzáírom a listához, ha neked így megfelel. Kiegészíteném még: görkorcsolya, sárkányrepülő, roller, repülőszőnyeg, jetsky, kettes létra. Bár az a kérdés, ezek közül melyik alkalmas autópályázásra télen-nyáron?

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Jól látod.
    Hát igen smart communication gird kéne hozzá, ahol a kocsi mondja meg hol akar tankolni és mikor, ezzel a telepek a kutak között ütemezhetően variálhatóak és tölthetőek.

    Még mindig kisebb a költség mint az összes otthonba eljuttatni a hállózat fejlesztést.
    Az aksi csere és töltés automatizálható. A fizetést pedig egy online szolgáltatáson is meglehet tenni.

    Rátapintottál a lényegre, mint ahogy írtam ez a világ tömeg szinten csak 1500Ft/l-től felfelé létezik és ez nem holnap lesz.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    De nem tudom elképzelni, hogy ilyen befektetés bárkinek is megérje. Gondolj bele, hogy a rövid hatótáv és hosszú töltési idő miatt mekkora “kút” -vagyis aksi csere- hálózat kéne, és mennyi aksit kéne készleten tartani.

    Vegyük azt, hogy egy mai magyar átlag autós a mondjuk 700Km/tank hatótávú benzines autójával havonta 1-2 alkalommal tankol. Legyen havi 2 alkalom, az havi 1400Km, évi 17000Km. Olyan villanyautó még nincs, ami 200Km-t elmegy, de ha ezzel számolunk, akkor ugyanekkora futáshoz havonta 2 helyett mondjuk 7-szer kéne “tankolnia”, tehát a kutak forgalma minimum megháromszorozódna. Ahol ma egy kúton megfordul 500 ember és 5 perc alatt megtankol, ugyanott napi 1500 aksit kéne kicserélni. És ezt a forgalmat egy nagyon sűrű kúthálózat minden állomásának bírnia kéne. És úgy kell készleten lennie egy csomó feltöltött aksinak, hogy a háttérben még 2x ekkora készlet töltődik, és ehhez kell személyzet is, nem elég 2 kutas meg egy pénztáros.

    Szerintem ez kb lehetetlen. Vagy sosem térül meg a befektetés, vagy pedig olyan áron lehet ezt a szolgáltatást nyújtani, ami meg az autósoknak nem éri meg. Ha mondjuk elkérnek egy aksi cseréért 5000Ft-ot (bérlés, töltés díja, csere-munkadíj, +minimális haszon), és havonta 7x kell cserélnem, hogy mehessek 1400Km-t, akkor drágább és kényelmetlenebb, mint egy benzines/dízel autó.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Még mindig kevesebbe van és gyorsabb a felfutás, mint minden lakásba hálózat fejleszteni, meg a kisebb jövedelműek nem tudják megvenni a hardware-t.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    [i]“A kérdés már csak, az hogy az aksi tartási kockázatot, a logisztikai költségeket és a beruházott tőke megtérülését, hajlandó lenne e bárki kifizetni lízing díj formájában, + a teli töltöttség”[/i]

    Nem valószínű.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Srácok!
    Ne írjátok le az elektromos autózást azért mert még gyermekcipőben jár (elterjedtség/infrastruktúra, hatótáv, kényelmi, stb…) szempontok miatt! Emlékezzetek a mobiltelefonokra a 90-es években… senki nem számított az 1 évtized alatt bekövetkezett brutális fejlődésre amin keresztülment ez a technológia (az első nokiám még akkora volt mint egy féltégla, és mai szemmel nézve semmit sem tudott), de hasonló változás indukálódott a PC világában is . Ez a jövő, s már itt van. Nem véletlenül linkeltem be régebben a Franciaországi cikkeket, mivel ott már rájöttek valamire 🙂 ! A technológiai forradalom (aminek a kezdetét most láthatjuk kialakulni) időintervallumában ez a pár év, talán 1 évtized, csak egy szempillantás lesz!!!

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Mint említettem 200 km úgy ,hogy betérsz a kútra és adnak egy teli aksit, a használtat meg nekiállnak tölteni.
    Az átmenő forgalom alapján pedig lehet kockázati készletet tartani(a lassú töltéssel számolva).
    Csak 100km-ként vagy csomópontonként lenne csere állomás a kutakon. Ahol több a magas fesz a környéken és olcsóbb kiépíteni ott akár sűrűbben.(50km, mint az LPG kutak)

    A kérdés már csak, az hogy az aksi tartási kockázatot, a logisztikai költségeket és a beruházott tőke megtérülését, hajlandó lenne e bárki kifizetni lízing díj formájában, + a teli töltöttség.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Új töltőállomást avattak a budapesti Istenhegyi úton.
    A magyarországi elektromosautó-töltőhálózat kiépítésében érdekelt ABB csoport új töltőállomást avatott a Budapest XII. kerületi, Istenhegyi úti Mol-benzinkúton. A berendezés mindössze 15-30 perc alatt tölti fel a „tankoló” gépkocsikat. Az ABB Kft. a töltőállomásokat Magyarországon gyártja, az észt kormány által megrendelt kétszáz gyorstöltő is hazánkban készül majd.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Ok, de akkor ír le szépen, hogy szerinted totál zsákutca a kerékpár, a hátasló, a motor, a szekér, a villamos, a troli, a metró, a hajó, a repülő és az űrhajó is, hiszen a saját közlekedési elvárásaidat nem teljesíti.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    A kényelem a lényeg. 200Km hatótáv szerintem kevés, mert ez azt jelenti, hogy már egy belföldi “elugrunk a nagymamához vidékre” típusú kiruccanásnál is azon kell agyalni, előre tervezni, hogy oda és vissza is majd meg kell állni tankolni. Nekem az ingerküszöb valahol az 500Km hatótáv környékén van, arra azt mondanám, hogy jó.

    A töltés vagy csere nekem mindegy, a lényeg megintcsak a kényelem és a megszokás: ne tartson tovább, mint ma egy tankolás. Begurulok a kútra és 5-8 perc múlva már ott sem vagyok.

    Természetesen lehet kompromisszumokat kötni a nagyon olcsó autózásért cserében. De a 2 dologból (hatótáv és töltési idő) egyszerre csak az egyikben vagyok hajlandó engedni. Ha van rendes -mai benzinesekkel és dízelekkel összemérhető- 700-1200 Km-es hatótáv, akkor nem baj, ha a teljes töltés tovább tart. Ekkora hatótávval már lehet előre tervezni, elmegyek nyaralni és tudom, hogy bőven odaérek egy “tankkal” és ott majd rádugom a kocsit a töltőre pár órára, vagy akár egy éjszakára. A [i]többségnek[/i] ez már így jó lenne.

    Ha nincs ekkora hatótáv, akkor viszont ne legyen több a fullra töltés 10 percnél, mert 100-200Km-enként nem lehet megállni órákra töltögetni. És a legeldugottabb mellékúton is legyen 5Km-enként egy töltőállomás (mert ugye a rövid hatótáv azzal jár, hogy sok autó sokszor akar majd tankolni).

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Csintapala,

    Mit szólnál Passat méretű 200 km hatótávú villanyautóra, 3 millióért és minimum 150km-ként akkumlátór csere ponthoz?
    Beállsz 5 perc alatt cserélik a telepet te meg fizeted az aksi lízing díját és a töltést.

    ?

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    [i]“Az átlagautós szempontjából totál zsákutca az belsőégésű motoros autó.”[/i]

    LOL, megjött a villany-prius-hybrid hittérítő kommandó másik prominens tagja észt osztani.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    LOL, már megint ez a nóta? Szóról-szóra ugyanezt a hülyeséget fújod, mint minden ilyen témájú tokpikban.

    “Az USA-ban és Európa fejlett országaiban villámgyorsan terjednek az elektromos autók”

    Igen? Támaszd alá légszíves ezt a maszlagot valami statisztikával. Hány százalékát képezik a villanyautók a fejlett EU országokban vagy Amerikában az össz autó eladásoknak? 0,001 % körül?

    Az 1-2 év az inkább 10-20, vagy 50.

    [i]“Te maradhatsz nyugodtan a dízel autónál, ha félsz az újdonságoktól, a kihívástól,”[/i]

    Én azért maradok a benzinesnél/dízelnél, mert ezekkel még a kurva drága üzemanyag árak mellett is olcsóbb és kényelmesebb az autózás _jelenleg_, mint a méregdrága és kis hatótávú villanyautókkal. És ez még pár évig így is marad. Majd ha tele lesz a használt piac 3 millió körüli árú, passat méretű villanyautókkal, amiknek ~1000Km lesz a hatótávjuk 1 töltéssel és 15 perc alatt bárhol fel lehet őket tankolni, akkor váltok.

    Addig meg röhögök a hülye hittérítő dumádon.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Nem mentegetőzés képpen, de én csak a saját közlekedési elvárásaim szerint fogalmaztam meg bizonyos dolgokat. Bizonyára mindenki olvasta, amit az üzemanyag-adó-kormányok-kal kapcsolatban írtam. Ez egy olyan tényező, ami legalább 90 százalékban meghatározza az összes többi összetevőt. Évi hatvan-nyolvanezer km-t autózom a saját autómmal! Ezer kilométerekre járok dolgozni és kilencszáz-ezer km-ként tankolok. Jó pár évig a delejes autók ezt még nem fogják tudni. A dieselt nem azért írtam, mert az a jövő, hanem mert azt akár döglött macskákból is elő lehet állítani, ha lehet hinni a tudományos sajtónak. Mindenesetre, én akkor veszek ménkűs autót, ha: 1000 km hatótáv, 10 perc töltés, vagy akkucsere, és versenyképes ár. Addig “szándékosan szennyezem a környezetet”.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Az átlagautós szempontjából totál zsákutca az belsőégésű motoros autó. Jelenleg teljesen esélytelen a koncepció. Pl. a Bugatti Veyron nem mérvadó, ha nyomod neki, néhány perc, oszt kampó.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    csak annyit szólnék közbe:
    az elektromos áram sincs ingyen 🙂
    ha annyira olcsó akkor miért emelik, vagy kerül pénzbe mondjuk Budapesten a metro, troli stb..Értem én hogy a fenntartásra, karbantartásra kell fizetni, de akkor ott a MÁV..ugyanannyi egy jegy a dizelmozdonyos útra mint a villanyosra.Nem lesz itt ingyen soha semmi.Pontosan gazdasági, politikai, vagy egyéb bármi más ok miatt..És nem pesszimista vagyok, de pénz nélkül nem működik a világ.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Szia,

    Én nem azt mondom, hogy 2250 legyen egy liter bár ez is bekövetkezik majd tőzsde szinten egyszer, de akkor már hajtóanyagnak biztos nem használják majd.
    Véleményem szerint, rövid távon gázhajtás lesz a mindennapi autós lehetősége, amive még a víz felett tud maradni, ilyen megoldásokon dolgozok én is. Ezt követően ha ez elég időt biztosít a tisztán villany technológia árcsökkentő fejlesztéseihez akkor, lehet szó tömeges villany közlekedésről.
    2250 Ft/l-en már a többség úgy is tömegközlekedik majd vonattal mondjuk és csak egyesek fogják megveni a villanyautót ha a mostanihoz azonos fejlődési/fejlettségi szintet veszünk alapul.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Kedves Márk,

    Te egy nagyon okos ember vagy és a sok számításból úgy látom, hogy közgazdasági tanulmányokat végeztél, írásaid ezekre épülnek. (Mindenféle lélektani és szociológiai szempontokat teljes mértékben figyelmen kívül hagysz. Ez volt a gond Gyurcsánnyal is. Ez talpraesett, okos közgazdász, csak éppen a világ nem számok szerint működik, mert az embereknek szívük van, érzéseik vannak és leginkább ezek alapján döntenek. Nem biztos, hogy mindezt rosszul teszik.)

    De azért azt Neked is érezned kell (ha emberből vagy), hogy ez a 2250 Ft/l benzinárnál van ugyanott a villany állításod már teljesen életszerűtlen, a valóságtól fényévekre el van rugaszkodva.

    Én úgy gondolom, hogy a 800 és 1000 Ft-os benzinár környékén az autóhasználat a jelenlegi tizedére fog visszaesni, az utak pedig szinte teljesen kiürülnek itt Magyarországon. Vannak lélektani határok, amiket az emberek gyomra már akkor sem vesz be, ha apránként adagolják neki.
    Aki mindenképpen autózni szeretne, az elektromosra vált – kerüljön amibe kerül. Onnantól legalább ingyen fog menni és nem megy föl a vérnyomása minden nap az üzemanyagárak miatt.

    Azokban az országokban, ahol 3X ennyi az átlagkereset sokkal érzékenyebben érinti a lakosságot (az igazságérzetüket!) az üzemanyagárak emelkedése. Felismerik a zsákutcát és igyekeznek menekülni. Ezért van óriási kereslet mindenütt az elektromos autókra (még ha drágák is)! Csak Magyarországon nincs, mert itt a kormány még a 98 új villamos és 93 új trolibusz beszerzését is szándékosan megakadályozza, pedig az EU 100%-ban finanszírozná! Igazából csak erre adnának pénzt! De nekünk nem kell, ne ezért szereztük vissza a MOL-t! A BKK tehetetlen, Tarlós tehetetlen a Fidesz érdekeivel szemben! Hiába szeretnék fejleszteni a főváros tömegközlekedését.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Az egyetlen (100 éve várt) megoldás az emberiség felemelkedése érdekében az elektromos autózás elterjedése.
    A hatótávolság a gőzerővel folyó fejlesztéseknek köszönhetően hamarosan többszörösére emelkedik, az elektromos autók vételára pedig az óriási kereslet és a gyártókapacitások növelésének hatására jelentősen csökkenni fog. Mindez 1-2 éven belül érezhető, tapasztalható lesz.

    Az olajlobbi erősen hanyatlófélben van. Az USA-ban és Európa fejlett országaiban villámgyorsan terjednek az elektromos autók, ami ellen az olajlobbi immáron teljesen tehetetlen. Végre az emberek, a lakosság, a népek érdeke kerül előtérbe, az olajból élő semmirekellő rétegek pedig háttérbe szorulnak.

    Az Európai Unió az tömegközlekedésben is a villamos járműveket (trolibusz, villamos, metró, vonat) támogatja, azok beszerzésére ad forrásokat.

    Te maradhatsz nyugodtan a dízel autónál, ha félsz az újdonságoktól, a kihívástól, de az emberek többsége hamarosan elektromosra vált és örülni fog a hangtalan, szagtalan, ingyen autózásnak, az otthoni árammal való feltöltésnek.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Az átlagautós szempontjából totál zsákutca az elektromos autó. Jelenleg teljesen esélytelen a koncepció. Ha véletlenül növelnék a hatótávot, végsebességet (a Tesla roadster nem mérvadó, ha nyomod neki, tíz perc, meg nyolcvan Km oszt kampó), meg az árat, akkor a töltőáram kerül a húszszorosába, szemben a háztartási ménkűvel, ugyanis pótolni kell azt a sokezer milliárd dollárnyi adót amit az üzemanyagok után szednek be. Én személy szerint az alternatív üzemanyagokat támogatnám, ha a kőolaj lobbi nem tenne keresztbe, gyilkolni is képesek az ügy érdekében. Amíg több mint egymilliárd ember él a kőolajból, addig maradok a jó öreg dieselnél.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Ez így van, egyből kiderülne, hogy gazdaságilag egyenlőre agymenés számba megy.
    Vagy a többi üzemanyagnak kell drágulnia (megjegyzem zöld energia kb120 Ft/kWh amivel üzletileg érdemes foglalkozni), azaz 2,5x, hogy zöld áram jó legyen és még 2x hogy az aksi technológia árát legyűrje.
    Tehát 2250 Ft/l -es benzin árnál lesz a villany ugyan ott.
    Ha foszilis függőségünket uránra váltjuk akkor az 1000 Ft-os benzinen is működő képes.

    Az én megoldásom is csak akkor megy, ha a befektetőnek azt mondják, hogy van rajta legalább 15% évente.
    Ha ezen az áron jobban kijön az autós, mint üzemanyaggal akkor üzelet, egyéb esetbe várás van.

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    mark:

    aksit lizingelni nem rossz dolog,de az is belekerül egy 20-esba legalább.Plusz ki kell építeni hozzá sz infrastruktúrát, egy csomó aksit legyártani a cseréhez.
    Valamint sokan hitelre vesznek kocsit, és aki így vásárol annak nem fér bele még plusz 20-30 ezer.
    Szerintem…És ha ennyibe kerülne egy aksi, akkor lássuk be 4 év alatt kifizetnék az árát, amiután ismét csak felesleges kiadás a bérleti díj..Sehogy nem jó ez, amig ilyen drága…

  • 2017.10.31. at 01:43
    Permalink

    Mondtam már mit kell csinálni,
    Akisit nem adni az autóval, azt a kutakon tudja lízingelni, meg tud rá venni töltést.

    Ezzel mindenkinek elérhető árú lenne és a tankolás során aránként fizetné ki az aksik használatát.
    (aksi kockázat sincs nála)
    Egyszerűen ez a legszervezettebb módja a téma hasznosításának.

Vélemény, hozzászólás?