Nem meglepetés a világ legnépszerűbb autója, a második már az

Mutatjuk, mely autókból fogyott a legtöbb idén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A JATO közzétette a világszintű újautó-eladási adatokat az első félévre vonatkozóan. A két legnépszerűbb modellt azonos gyártó adja.

Míg a hazai autópiac még növekedésben van, a globális már tavaly is csökkent 0,5 százalékkal, hiszen a 2017-es 86,43 millió példány helyett csak 86,01 millió kelt el 2018-ban. Az idei első félév a JATO adatai szerint már komolyabb, 7 százalékos visszaesést mutat - 39,06 millió példányos eladással. Érdekesség, hogy a világszerte legnépszerűbb és az eladások több mint harmadát kitevő szabadidő-autók eladása még úgy is csökkent, hogy piacrészük nőtt, ez persze a piaci átlagnál szerényebb eladás-csökkenést jelent. Egyetlen olyan szegmens van, amely abszolút értékben is növelni tudta az eladásait, ez pedig a pickupoké, melyeknek közel negyede Dél-Afrikában, nagyjából ötöd-ötöd része Ázsiában, Észak-Amerikában és Ausztráliában, valamint Új Zélandon kel el, mindössze 1 százalékuk Európában. Döbbenetes, hogy a pickupok, a szabadidő-autók és a luxusautók kivételével az összes többi szegmens eladása a piaci átlagnál jelentősebben csökkent, az egyterűek idén is jelentős, 16 százalékos keresletcsökkenést kényszerültek megélni. De vajon melyik modellből fogyott a legtöbb a világon? Nem, nem egy szabadidő-autóból, hanem egy kompakt modellből, az eddig is a világ legnagyobb példányszámban eladott autójának számító, idén tizenkettedik generációjába lépett Toyota Corollából, amiből az előző évhez képest 4 százalékos növekedéssel 514 454 példány fogyott. Bár a Corolla ismét lehet ötajtós és kombi is, mivel legfőbb piacai Kína és az Egyesült Államok, 83 százalékban szedánként kelt el, az ötajtós 14 százalékos arányt ért el, míg a Touring Sports kombi csupán a Corolla eladások 3 százalékát tette ki. Bár a csökkenő piacon a Corolla eladások látható emelkedése is szép eredmény, még komolyabbat ért el a szintén új RAV4, amiből az előző évhez mérten 12 százalékkal több, 434 906 példány fogyott, amivel a világ második legnépszerűbb modellje lett. A Toyota ráadásul még egy idei újdonságával, a végre ismét Európában is kapható Camry-vel is befért a 10 legnépszerűbb modell közé. Utóbbiak közül a legjelentősebb eladás-növekedést az összesítettben negyedik Honda CR-V érte el (16 százalékos plusszal), míg a leköszönő hetedik generációs Volkswagen Golfból ilyen mértékben kevesebb fogyott. A top 10-be került Toyoták szegmenseik kedvencei is. Érdekesség, hogy ahogyan a Toyotáé a legnépszerűbb kompakt és a legnépszerűbb SUV cím is, e szegmensekben a második legnépszerűbb modelleket a Honda adja, és összesítettben is a Toyota Corolla, Toyota RAV4, Honda Civic, Honda CR-V sorrend látható, míg az ötödik helyen - főként USA-beli eladásaival - a Ford F-150 áll.
Hirdetés
Bár a pickupok eladása nőtt, a piac úgy néz ki, hogy zöldül. A belső égésű motoros autók részaránya már csupán 91 százalékot közelítő, míg az alternatív hajtású (hibrid és elektromos) modellek részaránya két százalékkal, 9 százalékosra nőtt. Látványos például a kínai piac változása, ahol a (legalább részint) villanyhajtású személyautók gyakorlatilag kiszorították a dízeleket, igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy náluk érezhetően drágább a gázolaj a benzinnél, a zsúfolt nagyvárosokban pedig erősen rá is vannak kényszerítve az autósok, hogy a lehető tisztább üzemű modelleket válasszák. A Toyota természetesen nem csak a világ két legnépszerűbb autóját, hanem a legtöbb hibridjét is adja, elsősége a hibridek piacán megingathatatlan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?