Opel a magánvásárlók kedvence

Személyautóból az Opel adott el legtöbbet idén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha személyautó és kishaszonjármű eladásaival az első félévben a Ford érte el a legnagyobb volument, az Opel több személyautó-vásárlót tudott magához csábítani.

A már több, mint 3 éve mélyrepülésben lévő autópiac idén végre pozitív számokat mutat, miként azt már írtuk, a teljes gépjármű piac 11,3 százalékkal nőtt az idei első fél évben, a személyautók szegmense pedig 7,3 százalékkal bővült. Komolyabb kereslet-növekedés látható az Opelnél, mely márka esetében az idei év első 6 hónapjában eladott 2980 személyautó mintegy negyedével több a tavalyi mennyiségnél, így nem meglepő, hogy a villámos márka ezúttal a piac legkelendőbb személyautója lett, piaci részesedése egyébként 2 százalékponttal, 11,6 százalékra nőtt.
Míg a vevők zömét (átlagosan 72 százalékát) a piac egészén a vállalati szegmens adja, az Opelnél hajszálnyit csekélyebb az utóbbi szám, azaz nagyobb, 30 százalékos a magánvásárlók aránya. Egyértelmű tehát, hogy hiába ért el személyautó és kishaszonjármű értékesítésével valamivel jobb eredményt a Ford az Opelnél, a villámos márka biztosan több kuncsaftot tudott megnyerni. Kategóriájukban népszerűek az Opel "újgenerációs" modelljei, azaz az Insignia, a Meriva és az Astra is, utóbbi eladásaihoz jól jött az idén megjelent Sports Tourer is. A magánvásárlók szerény vásárlóerejét természetesen az Opel is érzi, hiszen zömük leginkább csak a frissített Corsát, illetve a Astra H alapú Astra Classic III-at tudja megvásárolni.
Az Opelnél azonban derűlátóak, a márka hazai igazgatója, Kovács Tamás szerint a júniusban megtorpant eladások ellenére is reális, hogy az év végére is megmaradjon a piac 10 százalékos bővülése, 2-3 év múlva pedig az éves autóeladás ismét 6 számjegyű, azaz százezer példányos lehet, tehát a mostaninak közel duplájára nőhet. Kovács szerint 5-6 év múlva akár 140-150 ezer példányos csúcsvolumen is elérhető lehet a magyar piacon, ám addig még hosszú az út, s az Opel folyamatosan dolgozik azon, hogy megtartsa előkelő pozícióját a márkák hierarchiájában. Talán a legfontosabb, hogy jövőre a hazai piacra is befut a mintegy 12,5 millió forintos ár környékén várható, teljes értékű, 4 üléses autónak számító, konnektorból tölthető, hatótávját benzines motorral növelő Opel Ampera.
Utóbbiból egyelőre nyilván nem lesz olyan népautó, mint amilyen mondjuk az Astrából lett az Opel Magyarország 20 éves történelme során, ám azt, hogy a jövő mit hoz, egyelőre nem tudhatjuk, hogy mást ne mondjunk, Orbán Viktor legutóbbi, rüsselsheimi látogatásakor nem csak a Szentgotthárdon jövő év elejétől az Opel teljes palettája számára készülő Euro6-os benzinmotorokról, hanem az elektromos autók gyártásában való együttműködésről is szó esett. Míg előbbihez már bővül a szentgotthárdi üzem, utóbbi egyelőre inkább csak lehetőség, de nem kizárt, hogy a jelenleg még testvérmodelljéhez, a Chevrolet Volt-hoz hasonlóan az Egyesült Államokból érkező Amperának a hazai iparhoz is köze lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?