Óriások hónapja: itt az új BMW X5
Négy év után váltják le a BMW X5-öt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Váratlan fordulatként toppant be a BMW egy újabb modellel, méghozzá az egyik legfontosabbal, az új X5-tel. Újak az alapok, a formák, megágyazva ezzel az év végén érkező X7-nek.
Minden irányban nagyobb az új X5 elődjénél, széltében már több mint két méter
Alig egy nappal az audi Q8 után a bajorok is előhúzták a nagyágyújukat. A BMW amúgy sem kevés modellt mutat be idén, ám képes a Z4, a 8-as és az X7 mellé még egyet besuvasztani. Ez az X5, a márka egyik legkelendőbb modellje, aminek jelenlegi generációja 2014 óta van piacon. Ez azt jelenti, hogy a szokottnál rövidebb idő alatt váltják le a meglévő modellt, aminek több oka is lehet. Egyrészt az új X5 legfontosabb eleme a moduláris CLAR padlólemez, ami például az 5-ös és 7-es sorozat alatt is van, ez alá pedig már előre is dupla lengőkaros futóművet építenek. Gyártás szempontjából költségcsökkentésnek és gyorsításnak is tökéletes, valamint így könnyebben igazíthatják a motorokhoz a részecskeszűrőt a hamarosan életbe lépő WLTP szabványnak megfelelő károsanyag kibocsátási normák érdekében.
Csomagtérfedele kétfelé nyílik, ráadásul motorosan, hét ülést nem ad, arra majd jön később az X7
Az új X5 persze formailag is egészen más, mint előtte, 3,6 centivel hosszabb, 6,6-tal szélesebb, így már több mint két méter széles, valamint 1,9-cel magasabb. Tengelytávolsága több mint 4 centivel nyúlt, így a hátul ülők most még tovább terpeszkedhetnek, nem mintha eddig szűk lett volna. A vesékkel összenőtt lámpákat elfelejtették, az X3-hoz hasonló orr a függőlegesen megnyújtott vesékkel a BMW új SUV arcát mutatja, a hamarosan érkező X7 is hasonlóan fog mutatni, bár mindegyiknél másabb lesz kicsit. Az övvonal karaktere is egészen új, a hátrafelé lépcsőzetesen emelkedő borda kicsit rextonos, de mindenképp karakteres.
Digitális lett a műszeregység, ami már a többiekhez hasonlóan a navigációt is ki tudja tenni teljes képernyőre
Teljesen új dizájnú a középkonzol, ide került az indítógomb is és a szokványos kapcsolók mellé még sok minden. Több mint négy centit nyúlt a tengelytáv, aminek a hátul ülők örülhetnek
Bent is változnak a formák, valamint az elrendezés. Az indítógomb a középkonzolra került, ahol új váltókapcsolót is láthatunk, de talán a legfontosabb újdonság a digitális műszeregység, ami a Volkswagen termékekhez hasonlóan teljes képernyős navigációra is képes. Emellett a pult tetején láthatjuk az ismert 12,3 colos érintőképernyős multimédiás fejegységet, amihez egy szintén átdolgozott iDrive kezelőfelület tartozik. Motorok tekintetében hathengeres dízeleket, valamint hat- és nyolchengeres benzineseket várhatunk, már-már természetesen 8 fokozatú automata váltóval. Hibrid is érkezik a közeljövőben, ahogy az korábban is volt, négyhengeres benzinmotorral és konnektorról való tölthetőséggel A legkomolyabb verziónak az X5 M ígérkezik az M5 600 lóerőre húzott 4,4 literes V8-asával. Ha minden igaz, az új X5 forgalmazása még idén elindul Európában.
Négy-, hat- és nyolchengeres motorjai lesznek, meg persze összkerékhajtása és elöl dupla lengőkaros, hátul ötlengőkaros futóműve