Kína szépen lassan minden szegmensbe megérkezik, miért éppen a platósok lennének a kivételek? Megnéztük, mit tud a Maxus nagy reménysége, a T60 Max. Íme a tapasztalatok a dízelmotoros pickupról!
Jelenleg az európai színtéren egy „amerikai” és egy „japán” márka uralja a platósok piacát. Ezzel a felütéssel kezdődött a Maxus bemutatója. Azonban a kínai márka határozottan hisz benne, hogy ezen a közeljövőben változtatni tudnak. De pontosan honnan jön ez a gyártó? Először is tegyük ezt tisztába! A Maxus a SAIC vállalat égisze alatt fut – az óriáscég ismerős lehet, hiszen az MG újjászületése is nekik köszönhető. Hazánkban (egyelőre) csak haszongépjárműveket értékesítenek Maxus név alatt, viszont az „őshazában” SUV-ok is találhatóak a modellpalettán. De vissza a pickuphoz!
A T60 Maxra számos jelző ráhúzható, viszont a parányi és a légies semmiképpen. 5,40 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,87 méter magas (tetősínnel együtt), a tengelytávja pedig 3,16 méter. A saját tömege kereken 2,2 tonna, míg az össztömeg 3,25 tonnára rúg, a vontatási kapacitása 3,5 tonna, a fékezetlen pedig 750 kilogramm. A megjelenése semmiképpen sem hivalkodó, viszont a pickupoktól elvárt robusztusságot azért hozza.
A kínai „hangulat” elsősorban az utastérben érhető tetten. A kormány mögött 12,3 colos digitális műszeregység található, mellette ugyanekkora átmérővel az érintőképernyő. Az irányváltó feladatkört a jobb oldali billenőkapcsolóra bízták, így a két ülés közötti konzolon megspóroltak némi helyet, amelyet indukciós telefontartóval, illetve a terepmódok kapcsolójával töltöttek ki, továbbá az elektronikus rögzítőfék gombja is itt kapott helyet. Ezt leszámítva fizikai kapcsolóból nincs túl sok, a legtöbb funkció a menüből állítható. A szoftver viszonylag jól rendszerezett, logikusan felépített, ugyanakkor a megjelenése igencsak puritán – persze nem mintha ezt ne lehetne egy későbbi frissítéssel orvosolni.
Ami az anyaghasználatot illeti, nem érheti szó a ház elejét. Itthon egyetlen felszereltségi szinttel rendelhető a T60 Max, minden esetben bőrüléseket kap a vásárló. Elöl remek a tartásuk, a menetpróba idején a kényelem sem okozott gondot. A főbb kezelőszervek tapintása is kellemes, viszont a kevésbé frekventált helyeken már érződik a spórolás, ezen elemek tervezésekor előkerült a jól bevált kopogós műanyag. Hátul nincs eltúlozva a luxus, viszont a térkínálat meglepően bőkezű, két átlagos termetű felnőtt bőven befér a második sorba.
A nap végén viszont egy haszongépjárműről beszélünk, szóval nézzük a hajtásláncot! A Maxus nem bonyolította túl, semmilyen villanyos rásegítéssel nem szerelték fel a rendszert, a T60 Max szívét négyhengeres 2,0 literes, turbódízel motor adja 213 lóerővel és kerek 500 newtonméter nyomatékkal. Természetesen adott az összkerékhajtás, a váltó pedig egy nyolcfokozatú automata. Az első terepszög 26 fokos, a hátsó 29, míg a rámpaszög kereken 20 fok. Szintén fontos adat a gázlómélység, amely jelen esetben 55 centiméter.
A Drivingcamp területén tartott eseményen terepen is lehetőségünk nyílt kipróbálni a platóst. Az alapfeladatokat (mászás-ereszkedés, vizes árok, földút) könnyedén teljesítette. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a felállított pályán nem igazán találkozott extrém körülményekkel a pickup, a szervezők inkább azt kívánták szemléltetni, hogyan viselkedik távol az aszfalttól. Földúton szépen suhant a T60 Max az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul laprugós felfüggesztésekkel.
Az offroad vallatás után egy 30 kilométeres közúti körre is elvihettük az autót. Itt már egészen más arcát mutatta. A Zsámbék környéki utak java jóindulattal sem nevezhető kiváló minőségűnek, így a laprugós masinákra jellemző, kicsit pattogós hátsóval teljesítette a szakaszt. Külön említést érdemelnek a vezetéstámogató rendszerek is, amelyek kiemelkedően hozták az elvártakat, különösen a sávtartó értette a dolgát, ami egy közel 2 méter széles autónál nem annyira elhanyagolható szempont.
A Maxus magyarországi oldalán elérhető árlista alapján a T60 Max indulóára 14 990 000 forint, amely minden extrát tartalmaz, csupán a fényezésért kérnek el további 250 ezer forintot – kivétel a piros. A kínaiak 5 év/ 160 ezer kilométer általános garanciát vállalnak a platósra. Ennek kapcsán hangsúlyozták a sajtótájékoztatón, hogy már számos alkatrészből tartanak készletet itthon, viszont amiből nincs, azért sem kell Ázsiába utazni, ugyanis a vállalatnak Lengyelországban található egy nagyobb raktára. A Maxus egyébként további két haszongépjárművet is forgalmaz már itthon, a Deliver 9-et, illetve az eDeliver 3-at. Előbbi a T60 Maxhoz hasonlóan dízelmotorral kapható (a bevezető akció keretében) 7 990 000 forintért, míg utóbbi, a tisztán elektromos furgon 11 590 000 forintért vihető haza. A kínálat a közeljövőben egy tisztán elektromos pickuppal is kiegészül majd, amely az eTerron 9 névre hallgat. Ennek hazai ára egyelőre nem ismert, viszont az eseményen ezt is megmutatták közelebbről, az alábbi képeken te is láthatod.
You May Also Like