Pokolba a Toyotával: GRMN Sports FR Concept Platinum

A Gazoo Racing idén is kompresszoros GT86 versenyautót visz a Nürburgringre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tokióban fogják bemutatni a 2012-ben a 24 órás nürburgringi futamon kategóriagyőztes japán Gazoo Racing által épített, kompresszoros Toyota GT86 versenyautót.


A január 11-13. között rendezett Tokiói Autószalonon mutatja be a Gazoo Racing a Toyota GT86-on alapuló versenyautóját, a GRMN Sports FR Concept Platinum elnevezésű prototípust, mely a korábban prezentált GRMN FR Sports Concept továbbfejlesztett váltzata. A két autó azonban csak megjelenésében tér el egymástól: új hátsó szárnyat, első és hátsó fényszórókat készítettek, és a motorháztetőre is légbeömlő nyílásokat vágtak, amire a motorra illesztett, erejét jelentősen megnövelő kompresszor miatt volt szükség.
Hirdetés

Az autó neve a Gazoo Racing Masters of the Nürburgring rövidítéséből ered, amivel a Gazoo a tavalyi nürburgringi 24 óráson, a GT86-tal elért kategóriagyőzelmére utalnak. Az új fényszórókban LED-ek világítanak, a 8 küllős 18 colos felnikre pedig a gyári szerelésnél méretesebb, elöl 245/30, hátul 265/35-ös abroncsokat húztak. Utasterét négypontos biztonsági övekkel felszerelt kagylóülésekkel, biztonsági bukóketreccel és a felesleges elemek kidobálásával tették versenyzésre alkalmassá.

Az istálló az első adatokat is nyilvánosságra hozta lassan végleges formát öltő versenygépről. 4350 x 1850 x 1250 mm-es külső dimenzióival 11 cm-rel hosszabb, 7,5 cm-rel szélesebb, és 17,5 cm-rel alacsonyabb (!), mint a gyári kivitel, tengelytávja változatlanul 2570 mm maradt. Tömege 1280 kilogramm, ami nem sokkal alacsonyabb, mint az alapmodellé. A 2 literes, 4 hengeres boxermotor teljesítményét kompresszor felszerelésével emelik 330 lóerőre, nyomatéka 205-ről 431 Nm-re emelkedik, és 6 fokozatú kézi váltón és sperrdifin keresztül hajtja az autó hátsó kerekeit.
fotók: autoblog.it
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 09:16
    Permalink

    “január 11-13. között rendezett Tokiói Autószalonon mutatja be a Gazoo Racing a Toyota GT86-on alapuló versenyautóját”
    Ezért nincs róla “rendes” fotó.
    “Az sem szimpatikus, hogy a szép vonalú hátsólámpát egy vacak, s a karosszéria formájához nem is nagyon illeszkedő téglalap alakú lámpatestre cserélték?”
    Ennek a mondatnak a végére nem .-ot kellett volna tenni?
    “Miért “Pokolba”? a TOYOTÁ_val?”
    Ez egy versenyváltozata a gt86-nak, amivel a Nürburgring 24h-ra akarnak menni. Szóval a Rinre viszik a Toyotát. A Ringet pedig zöld pokolnak becézik, vagyis a toyota megy a zöld pokolba, röviden pokolba mennek a Toyotával. Tehát jó a cím, pokolba a Toyotával, mivel oda való, a zöld pokolba (legalábbis ez a versenyváltozat biztosan).

  • 2017.10.30. at 09:16
    Permalink

    Miért “Pokolba”? a TOYOTÁ_val? Hát nem azt a klsza alapot – a GT86-ot – turbózzák tovább?
    Amúgy nincs egy rendes fotó sem erről a változatról? Az sem szimpatikus, hogy a szép vonalú hátsólámpát egy vacak, s a karosszéria formájához nem is nagyon illeszkedő téglalap alakú lámpatestre cserélték?
    Nem ettől megy jobban az autó, ez tök felesleges volt.

Vélemény, hozzászólás?