A prémium modellekre koncentrálna a Volkswagen
Úgy tűnik, hogy stratégiát vált a Volkswagen. Az elmúlt években a növekedést tartották szem előtt, 2015-ben még a világ legnagyobb autógyártójaként beszélhettünk a márkáról, azóta viszont elhódította tőle ezt a címet a Toyota. A jövőben már nem hajszolnák ezt az előkelő címet, helyette a nagyobb haszonkulcsot részesítenék előnyben, ehhez pedig a prémiumautókra kell koncentrálniuk.
A kisebb modelleket kiszórnák a kínálatból, ami az Audinál például már el is kezdődött
Összes márkáját tekintve körülbelül 100 modellt kínál most a Volkswagen csoport, de már megkezdték a belsőégésű motoros járművek elhagyását a kínálatból a villanyhajtásúak javára. Ebben persze nem csak annak van szerepe, hogy a nyugati piacokon egyre inkább közeledik a korlátozás. Ugyanúgy hatással van erre a döntésre az ellátási hiány. Azonban a globális chiphiány és a legyártott autók számának csökkenése ellenére is rekordnyereséget ért el a Mercedes-Benz és a BMW is. Ezt a példát akarja követni a Volkswagen is, természetesen az Audival az élen. Ezért búcsúzhatunk például az A1 és a Q2 modellektől is. Egyébként a Volkswagen csoport tavalyi 20 milliárd eurós adózás előtti nyereségét is nagyrészt az Audi és a Porsche termelte ki.
52 milliárd eurót ölt villanyautók fejlesztésébe a Volkswagen, a belsőégésű motoros modellek számát pedig 60 százalékkal megvágnák
„A legfontosabb célunk immár nem a növekedés” – nyilatkozta a Arno Antlitz a Volkswagen csoport pénzügyi igazgatója a Financial Times lapnak. „
Ehelyett a minőségre és a haszonkulcsra összpontosítunk.” Antlitz elárulta azt is, hogy a tervezettnél korábban sikerült 10 százalékkal csökkenteniük a fix költségeket. Ugyanakkor rámutatott, hogy a villanyautók kevésbé nyereségesek, mint a belsőégésű motorral hajtott modellek, főleg az akkumulátorok nyersanyagköltségeinek jelentős növekedése miatt. A pénzügyi igazgató bízik abban, hogy a háború hamarosan véget ér és a nyersanyagok ára csökkenésnek indul, miközben az új akkumulátor-technológiáknak köszönhetően a gyártási költségek hosszú távon csökkennek.
A villanyautók kevesebb hasznot termelnek