Régebb óta futó modelleket is összetört az Euro NCAP

Drasztikus biztonsági hátrányt jelenthet egy korosabb modell

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddigi legsűrűbb évén van túl az Euro NCAP, most azonban a teljesen új modellek mellett néhány frissítettet is megvizsgált.


Bár idén már eleve minden eddiginél több autót tört össze az Euro NCAP, az év végére még egy jókora csokorral készült. Mivel több kategóriából, és ráadásul nemcsak teljesen új, hanem frissített modelleket is teszteltek, számos gyengébb eredmény is született. Öt csillagot érdemelt az új BMW X3, a Hyundai Kona és a Kia Stinger, az új 6-os BMW, a Porsche Cayenne, valamint a Jaguar E- és F-Pace, továbbá a Subaru Impreza és XV is - ez persze nem meglepő, hiszen ezek teljesen új, nem olcsó modellek. Csupán három csillagot kapott az MG ZS crossover, a Citroën E-Mehari, az új Dacia Duster, valamint a Kia Stonic alapverziója is (opciós biztonsági csomagjával az is 5 csillagos).
Hirdetés

Ami viszont a nagyobb meglepetés, az a korosabb szériák frissített modelljei által elért eredménysor. Nem az autók lettek rosszabbak, hanem az Euro NCAP kritériumrendszere változott. A korábban 5 csillagos modellek közül egyedül a Toyota Yaris tudta megőrizni minősítését, míg három csillagossá változott az Alfa Romeo Giulietta, a Ford C-MAX és Grand C-MAX, az Opel Karl és a DS 3 is. Ugyanakkor a leginkább szélsőséges eredményt a Fiat Punto mutatja, ami 2005 óra van piacon, az egykor 5 csillagos modell idén egyetlen csillagot sem érdemelt az Euro NCAP töréstesztjén.
Az Euro NCAP legfrissebb eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Baleset-elkerülő rendszerek
Alfa Romeo Giulietta 3 csillag 72% 56% 59% 25%
BMW X3 5 csillag 93% 84% 70% 58%
BMW 6 GT 5 csillag 86% 85% 81% 59%
Citroën E-Mehari 3 csillag 74% 78% 48% 25%
Dacia Duster ]3 csillag 71% 66% 56% 37%
DS 3 3 csillag 69% 37% 55% 29%
DS 7 5 csillag 91% 87% 73% 76%
Fiat Punto 0 csillag 51% 43% 52% 0%
Ford C-MAX/Grand C-MAX 3 csillag 76% 60% 59% 29%
Honda Civic 5 csillag 92% 75% 75% 88%
Hyundai Kona 5 csillag 87% 85% 62% 60%
Jaguar E-Pace 5 csillag 86% 87% 77% 72%
Jaguar F-Pace 5 csillag 93% 85% 80% 72%
Kia Stinger 5 csillag 93% 81% 78% 82%
Kia Stonic (alapverzió) 3 csillag 25% 84% 62% 25%
Kia Stonic (bizt. csomaggal) 5 csillag 93% 84% 71% 59%
Mercedes-Benz X-osztály 5 csillag 90% 87% 80% 77%
MG ZS 3 csillag 71% 51% 59% 29%
Opel Karl 3 csillag 61% 60% 58% 25%
Porsche Cayenne 5 csillag 95% 80% 73% 62%
Subaru Impreza 5 csillag 94% 89% 82% 68%
Subaru XV 5 csillag 94% 89% 84% 68%
Toyota Aygo (alapverzió) 3 csillag 74% 63% 64% 25%
Toyota Aygo (bizt. csomaggal) 4 csillag 82% 63% 64% 57%
Toyota Yaris 5 csillag 83% 80% 63% 57%

Az Euro NCAP rendszere szerint bizonyos pontszámot minden egyes mérési módszer szerint el kell érniük az autóknak, hogy akár csak egyetlen csillagot is szerezzenek. Utas- és gyerekvédelem szempontjából még ma is egészen jó a csillagot idén már nem gyűjtő Fiat Punto, még gyalogosvédelem szempontjából is gyűjtött volna két csillagot, ám a sofőrsegédek és balesetelkerülő rendszerek kapcsán az övcsatolásra figyelmeztetésen túl semmit nem ad, így abban a versenyszámban egyetlen pontot sem gyűjtött, ezért lett nulla csillagos.

Miként arra Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára rámutatott, egyértelműen látható az autók biztonsági fejlődése, hiszen a kisautók köréből is számos olyan újdonság érkezett idén, például a Ford Fiesta, a SEAT Ibiza vagy a Volkswagen Polo, amelyek a mai kritériumok szerint is 5 csillagosra vizsgáztak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?