Egy hónapja sincs, hogy
hazánkba is megérkezett a 11. generációs Honda Civic ráncfelvarrott verziója, ám a japán márka nem meglepő módon már a következő nemzedéken dolgozik. Ugyanakkor a konkrét modellről egyelőre nem sokat árultak el, viszont egy kiállítás keretében részletesen beszéltek a vadiúj platformról, amely nem csak a Civic alapját fogja adni, de a HR-V, CR-V, Accord és számos más modellét is.
Fontos eredmény, hogy a padlólemez saját tömegét sikerült 90 kilogrammal lejjebb tornázni, mindezt úgy, hogy a merevsége nőtt, vagyis a Honda ígérete szerint jobb kezelhetőséget biztosít majd az új építőkészlet. Emellett kiemelték, a fejlesztés alatt álló platform lehetővé teszi, hogy az alkatrészek több mint 60 százalékát számos modellben felhasználhassák, ezzel is növelve a termelési kapacitást és csökkentve a költségeket.
Az új - egyelőre név nélküli - platformot illusztrálandó a Honda közzétett néhány fotót egy prototípusról, amely a "Next Generation Hybrid Study" (magyarul "következő generációs hibrid tanulmány") nevet viseli. Ugyanakkor minden kétséget kizáróan a Civic aktuális nemzedékéből készült, viszont a frontrészt alaposan átszabták - erre minden bizonnyal az új technológia miatt volt szükség, feltehetőleg csak így fért el a 11. generációs modellben a hajtáslánc.
Az új rendszer vélhetően a
Prelude-ban is látott 2,0 literes, négyhengeres benzines erőforrásra épül majd, amelyet villanymotorok egészíthetnek ki. Az előrejelzések szerint a soron következő Hondák a kupéban debütáló S+ Shift rendszert is megkapják, amely gyakorlatilag a váltásokat hivatott imitálni.