Sorhat és hibrid hajtás. Itt a konnektoros BMW-k új generációja!
Már a számok alapján is tökéletes párosítás az X5 sorhatos motorja és hibrid hajtása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meghallgatta a BMW a márkafanatikusok imáit, sorhatos benzinmotorral párosították az újgenerációs hibrid hajtásláncukat, mely először a negyedik generációs X5-be kerül.
Megjelent a hibrid BMW-k új generációja, az X5 xDrive45e iPerformance soros hathengeres benzinmotort használ
A konnektoros X5-tel és 7-es sorozattal a BMW némileg kiverte a biztosítékot a márkafanatikusoknál. A sornégyes benzinmotort kevesellték, és bár így is tökéletesen és nem mellesleg rendkívül tiszta üzemben használhatóak, a márka belátta, hogy sorhatos motorral még népszerűbbek lesznek az itthon zöld rendszámra jogosult iPerformance BMW-k. Megérkezett az első modell az új hajtáslánccal, ez az X5 xDrive45e iPerformance, melyre mostantól egy rossz szó nem lehet.
Új dizájn megoldással emelik ki a hagyományos modellek közül, a vesék pálcái kapnak kékes fényű krómozást
A konnektoros hibrid rendszer új generációja mutatkozik be ezzel, benzinmotorként egy háromliteres soros hathengeres egység dolgozik a BMW Efficient Dynamics motorcsaládjának legfrissebb kiadásából. Azt egyelőre nem tudni, hogy jelenleg használt 40i motor csökkentett teljesítményű verziójáról van-e szó, minden esetre az X5 xDrive45e orrában 286 lóerőt teljesít. Ehhez csatlakozik egy 112 lóerős villanymotor, mely a nyolcfokozatú ZF váltóval egy házba került, ahogy korábban is, vagyis az új rendszer is képes elektromos üzemben is valódi összkerékhajtást biztosítani.
Tisztán elektromos üzem is választható, úgy már állítólag 80 kilométert is megtehet egyhuzamban, miközben a kényelem és a dizájn változatlan a további X5 modellekétől
286 lóerős benzinmotor, 112 lóerős elektromos, a rendszer így 394 lóerőt teljesít egy nyolcfokozatú ZF váltón keresztül
A korábbi rendszerhez képest a sorhatos hibrid X5 egy másodperccel hamarabb ér 100 km/h-ra, vagyis a 394 lóerős összteljesítményű rendszerrel 5,6 másodperc alatt teljesíti a sprintet. Fogyasztása kombinált üzemben csupán 2,1 liter is lehet 100 kilométerenként, miközben a hibrid hajtáslánc hatékonyságán úgy növeltek, hogy elektromos üzemben akár 80 kilométert is megtehessen. 49 gramm/km károsanyag kibocsátás mellett 120-ról 140 km/h-ra növelték a tisztán elektromos üzemben elérhető maximális sebességet, vegyes üzemben viszont 235 km/h a csúcs. A rendszer kiegészítő egységei miatt a csomagtér alap esetben 500 literesre csökkent, ledöntött ülésekkel 1716 liter, miközben a padlóba épített akkumulátor miatt az új X5 súlypontja rendkívül alacsonyra került. Az új X5 xDrive45e iPerformance 2019-ben kerül bevezetésre, a megnövelt teljesítményű hajtásláncra pedig számíthatunk a 7-es sorozatban, de a 8-as sorozatnak sem állna rosszul.
A váltóval egybe épített villanymotor előnye, hogy az xDrive hajtás tiszta üzemben is valós összkerékhajtást biztosít