Sorozatgyártásba kerülhet a Hyundai 770 lóerős sportautója

Egy koreai lap szerint már gyártják az alkatrészeket a hidrogénes sportmodellhez

Ellentétes hírek keringenek a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járművéről, most úgy tűnik, mégis megvalósul a több mint 770 lóerős sportautó, amit korábban csak koncepcióként mutattak be.

Immár két éve annak, hogy a Hyundai először megmutatta a nagyvilágnak az N Vision 74 koncepcióautót. Akkor "mozgó laboratóriumként" hivatkozták rá, és szinte borítékolható volt, hogy sosem kerül sorozatgyártásba. Később felröppentek pletykák, miszerint meggondolták magukat, de ezek hamar elcsendesedtek. A Korea Economic Daily viszont arról számolt be legutóbb, hogy sorozatgyártásba kerülhet a modell, nem is akármilyen teljesítménnyel.
Hirdetés
Idén februárban az Ioniq 5 N ausztráliai bemutatóján Albert Biermann határozottan cáfolta a Carscoops-nak, hogy a modell valaha is gyártásba került, ám az említett koreai lap most arról számolt be, már zajlik bizonyos alkatrészek gyártása, amelyeket a hidrogén üzemanyagcellás autóhoz fognak felhasználni, ám ezt egyelőre senki sem erősítette meg a Hyundai képviseletéből. Az N Vision 74 formatervét az 1974-es Pony Coupé alapján tervezte a Hyundai, viszont a műszaki alapokon az Ioniq 6-tal osztozik. A tervek szerint a sorozatgyártott modellek hátsókerék-hajtást és felfelé nyíló ajtókat kaphatnak - legalábbis erről számolt be a Korea Economic Daily. A portál szerint 2026-ban jelenhet meg a végleges produktum több mint 775 lóerős teljesítménnyel, és 3 másodperc környéki 0-100 km/óra mutatóval. A hidrogén üzemanyagcellás autó a koreai lap szerint nem lesz tömegtermék, hiszen információik szerint mindössze 200 készül belőle, a vételáruk pedig 131 millió forintnak megfelelő koreai von környékén alakulhat.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?