Nem Ãgy szoktuk meg a Logant, de jól áll neki a versenyautós körÃtés
Romániában kÃnálják eladásra az egyedileg épÃtett Logan versenyautót, az árcédulán egy Daciától teljesen szokatlan szám szerepel. A négyajtós modell második generációja 2020-ban hagyta háta mögött a gyári állapotot, csupán néhány olyan elemet tartalmaz, amit a Dacia munkatársai épÃtettek bele a szalag mellett. Az utasteret teljesen kibelezték és becsövezték, a bútorzat és az öv is a versenyszabályoknak megfelelÅ‘, a Momo kormány és a hidrós kézifék arról árulkodik, hogy komolyan vették a feladatot.
A Logan eleve könnyű, de ebbÅ‘l még sikerült faragni, Ãgy nem kell óriási teljesÃtmény a dinamikus mozgáshoz
Az autó külseje sokat vadult, agresszÃvabb az elsÅ‘ lökhárÃtó, hátulra pedig még diffúzor is került, bár ez tűnik a leggagyibb részletnek. A stabilitás jegyében kiszélesÃtették a nyomtávot, a felnik 17 colosak. A súlycsökkentés és a biztonság jegyében plexibÅ‘l vannak az oldalablakok, a versenyre kész Logan súlya 1050 kilogramm.
A versenyautó árából három Sandero vagy két jobban felszerelt Jogger is kijönne
A motor sem maradt a gyári, ám nem távolodtak el a francia gyökerektÅ‘l. A F4R kódjelű Renault blokk hajtja a Logant, a kétliteres mifelénk is ismerÅ‘s, többek között a Megane II vagy a Laguna második és harmadik nemzedékében is felbukkant, a sportosabb modellekben turbóval is lélegeztették. A konkrét erÅ‘forrás az Európában ismeretlen Dacia Sandero RS motorja némi tuninggal kiegészÃtve, a végeredmény 220 lóerÅ‘. A minÅ‘ségi alkatrészeknek és az egyediségnek megvan az ára, átszámÃtva 14 millió forintért keresi új gazdáját az izmos Logan. Bevállalnád?