A Toyoták és Lexusok egyharmada Japánban készül, novemberben 140 ezer autó kelt el a szigetországban
Nem tud hibázni a Toyota, a világ legnagyobb autógyártója annak ellenére tartja az elsÅ‘séget, hogy a trendekkel ellentétben nem kezdett jelentÅ‘s villamosÃtásba. Ahol igény mutatkozik az alternatÃv hajtásra ott hibriddel, ahol pedig ez hidegen hagyja a vevÅ‘ket, ott egyszerű benzines vagy gázolajos modellekkel vannak jelen a piacon, ez a koncepció eddig működÅ‘képesnek mutatkozik.
Az év elsÅ‘ tizenegy hónapjában 9,36 millió autót adtak el, de csak 9,26 milliót gyártottak, azaz az igények kielégÃtéséhez a raktárkészletekhez is hozzá kellett nyúlni
Novemberben 926 ezer autót gyártottak és 905 ezret értékesÃtettek, a számok mögött a Toyota és a Lexus modelljei állnak, a konszernhez tartozó Daihatsu és Hino járműveit nem számolták bele. Utóbbi szám 13,6%-os növekedést jelent az elÅ‘zÅ‘ év azonos idÅ‘szakához képest, Japánban például 27%-kal több autót adtak el, de Észak-Amerikában és Európában is nÅ‘tt a kereslet a Toyoták és Lexusok iránt. Mivel a Toyota a világ minden szegletében jelen van, a szegényebb régiókban pedig alacsony a kereslet a zöldebb modellek iránt, Ãgy a hagyományos modellek (47%) és a villamos hajtással (is) szerelt tÃpusok (53%) aránya viszonylag kiegyenlÃtett.
[BANNER type="1"]
Az elmúlt két évben a számok visszataláltak a normál kerékvágásba, 9,5-9,6 millió autó fogyott
Az éves értékesÃtett volumen tekintetében jelenleg 2019 jelenti a rekordot, abban az évben 9,71 millió autó kulcsát adták át, majd jött a járvány. Ez jelentÅ‘s visszaesést hozott, egymillióval kevesebb jármű fogyott, azóta viszont felÃvelÅ‘ben vannak az eladások. Az idei év elsÅ‘ 11 hónapjában 9,36 millió négykerekűt adtak el a japánok, ha nem lesz számottevÅ‘ csökkenés decemberben, akkor nem csak a saját rekordjukat döntik meg, hanem a 10 milliós darabszámot is átlépik.