Targább, mint valaha – itt a legújabb Porsche 911

Detroitban debütál az új Porsche 911 Targa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2012-óta gyártják a legújabb, 991 gyári kódú 911-es Porschét. Most a Targa verzióval bővítették az eddig is igen gazdag kínálatot.


A Targa bemutatásával már 16-féle változatban kínálják[/url] a legendás 911-es legfrissebb inkarnációját. A gazdag választékban minden tehetős vevő megtalálhatja a neki megfelelő autót; csak a 911-es kínálatán belül ott a tökéletes gran tourismo, a közútra túl erős übersportautó és a szinte versenykész pályaautó is. A Targa modell ezen felül olyat tud, amit kevés másik. A sima lemeztetős 911 Carrera és a vászontetős 911 Carrera Cabrio előnyeit ötvözi, nem teljes értékű kabrió, de méltó emléket állít a legendás első szériás 911 Targának. A Porsche ugyanis a hatvanas évekre már ismert és sikeres gyártó volt a tengerentúlon is. Sportsikereivel jó nevet szerzett, később autói több hollywoodi produkcióban is főszerepet kaptak. A biztonsági előírások folyamatos szigorításához is alkalmazkodtak, és amikor azt hitték, hogy biztonsági szempontok miatt be fogják tiltani a roadstereket, kihozták az első Targát, ami fix bukókerettel és a mögé helyezett kupolaszerű hátsó üveggel, valamint kivehető tetődarabbal készült. Szinte kabrió érzés, szinte lemeztetős biztonság adta a kompromisszumot, a dizájnt meg a zuffenhauseni mérnökök - azóta külön legenda lett és megint a kínálat része.
Hirdetés
Nevét az olasz Targa Florio versenyekről kapta, ahol a Porschék remekeltek az ötvenes években, egyfajta kényszer szülte, nem akartak piacot veszteni, most pedig a régi rajongók szívéhez szólnak és talán újakat is szereznek. A modern, vízhűtéses 911-esek Targa verziói nyitható üvegtetős, összkerékhajtású kupék voltak, ezzel többet adtak mint egy tolótető a sima Carrerán, de nem voltak annyira szépek, mint ez eredeti bukókeretes, üvegkupolás. Most ezen változtattak, de nem kell félni, az ész nélküli retró szellem helyett nagyon is átgondolt a múltidézés. A most megjelent autón egy apró, villanymotorral mozgatható vászontetővel „csukták be” a Targát, a szuper hangulatot meg a klasszikus dizájnelemek újrafelhasználása garantálja.

Korábban kérdéses volt, de az új Targa is összkerekes lesz, tehát Targa 4 és Targa 4S-ként lesz elérhető. Előbbi 3,4 literes boxer hatossal, 350 lóerővel; S verzióban 3,6 literrel és 400 lóerővel. Természetesen mindkettő elérhető lesz a hétfokozatú manuális és a szintén hétgangos PDK, dupla kuplungos automata váltóval is. Az autónak magyar ára még nincs, Németországban 109 338 euró, azaz átszámítva mintegy 33 millió forint a bázis adókkal együtt. Detroitban látható először élőben, az utakra meg valószínűleg még a nyár előtt megérkezik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?