TEK-es? VW Touareg teszt

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI Elegance teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Touareg kétség kívül a legkomolyabb ma kapható Volkswagen. Olyan arca van, hogy azt hinnénk, senki nem mer vele vitázni. A magyar valóság persze ezt is megcáfolta.

Sokáig azt hittem, hogy ezzel a hűtőmaszkkal van annyi tekintélye a harmadik generációs Touaregnek, hogy nem senki sem meri letiporni az útról, de teherautós azért akadt, aki úgy gondolta, ő azért erősebb. És voltaképpen igaza is volt, hiszen asszisztenseivel a Touareg előzékeny

Erősen foghíjas jelenleg a Volkswagen hazai kínálata, de a csúcsán ott trónol az új Touareg, ami már rögtön az új norma szerinti emissziós eredménnyel érkezett. Sokat számít ez, cikkünk megjelenésekor a márka egyetlen SUV-ja, hiszen a Tiguan és a Tiguan Allspace épp nem rendelhető. Viszont azt kell mondjam, talán nem is baj, a Touareg ugyanis annyira jó vétel, hogy megéri rá gyűjteni. Nyilván sokan blődségnek érzik egy alapáron 18,3 millió forintos autóról azt hallani olvasni, hogy jó vétel, de ha azt nézzük, hogy a harmadik generációs Touareg mi mindent tud, az állítás már nem is annyira meredek.

Hirdetés

Az opciós légrugózás elég tág tartományban tudja változtatni a hasmagasságot

Alapáron 18, opcióként akár 21 colos felniket is kaphatunk, utóbbihoz már R-line kivitel is dukál

Az új Touareg ugyanis egyrészt nagyobb (7,7 centivel hosszabb, 4,4-gyel szélesebb, 1,1 centivel nagyobb tengelytávra épülő), mint elődje, ugyanakkor több mint egy mázsával kevesebbet nyom a mérlegen.

Hogy a nagy autóval ne legyen nehéz manőverezni, kerülhet bele aktív négykerékkormányzás, ami nagyjából 40 km/órás tempóig a hátsó kerekeket néhány fokkal az elsőkkel ellentétesen fordítva csökkenti a fordulókört, míg felette növeli a kanyarstabilitást.

Az eredmény valóban egészen élhető, 11,9 méteres átmérőjű fordulókör és döbbenetes kanyarstabilitás. De van a futóműben még egy trükk, amit pedig elektromechanikus kanyarstabilizátornak hívnak, s ez a feláras légrugózással légies könnyedséget ad. Ugyanis úgy lett döbbenetesen jó a rugózási csillapítás, hogy közben oldaldőlés nincs. Légiesnek tűnik az autó, egyedül komolyabb fékezésnél, megállásnál tűnik fel, hogy azért mégis csak egy 2 tonnás monstrummal közlekedünk.

Kényelem mindenek felett. Olyan apróságokkal is, mint az akár a navigáció mutatására is képes "műszerblokk" ( ami valójában egy 12 colos kijelző) hajszálnyit az utastér közepe felé, vagy a 15 colos központi érintőkijelző sofőr felé fordítása

A helykínálat bőséges, elöl az ergoComfort ülések oldaltartása, a vezetőnél az ülőlap hossza is változtatható. A bőrkárpit alapáras, az Elegance esetén ilyen fekete, az Atmosphere esetén világosabb színben

Nem is lomha ez az erődítmény, ugyanis a gépház alatt ugyanaz a 3,0 literes, 286 lóerős, 600 Nm nyomatékot adó V6 TDI dolgozik, amit legutóbb az Audi A6-ban próbáltunk. Itt az egész rendszer jobbnak mutatkozott. Hangja távolabbi, kívülről sem annyira bántó, magyarán a nagyobb orrba több hangszigetelés juthatott, s a magasabb karosszériában a menetdinamika is jobbnak tűnt. Akár 6,1 másodperc alatt 100 km/órára érhetünk, a végsebesség akár 235 km/óra lehet, de a lényeg nem ez, hanem talán inkább az, hogy gyakorlatilag egy süketszobában utazunk, elképesztően kényelmesen. Ha netán akarnánk, vagy ha valaki ránk ijesztene, akkor elég gyorsan odébb tudunk állni, de hiába van hatalmas krómmaszkja a Touaregnek, hiába néz ki úgy kívülről, mint egy kommandós csapatszállító, valójában nyugalmat sugároz.

Ma a Touareg képernyője simán veri az 5 évvel ezelőtti laptopokét

Logikus, magyar nyelvű menürendszert kapunk, változtatható főképernyő-kiosztással, legyezéses lapozhatóságal

Akár teljes térkép vagy hagyományos "műszerblokk" is kérhető a sofőr előtti kijelzőre

Passzol a csendes és döbbenetesen tágas beltérhez a sofőr előtti 12, illetve a középkonzol 15 colos érintésérzékeny és még kézmozdulatokkal, gesztusokkal is lapozható kijelzője, ahogyan a változtatható beltéri LED fény is. Igazából minden a komfortról szól, a 8 fokozatú tiptronic, azaz hagyományos automata váltó is kényelmesebb, bársonyosabban váltó, mint egy DSG, s az előre-/hátramenet váltásban is gyorsabb. Az áttelezésről sokat mondó, hogy a 130 km/órás autópályás tempó nyolcadikban 1700/perc fordulattal, döbbenetes csendben futható. Még egy szolidabb gázpedál-taposásra is kettőt visszavált ilyenkor is, s az üresen is közel 2 tonnás monstrum elég jó dinamikával indul meg. Az ergoComfort első ülésekben messzemenően kényelmes az utazás, a sofőré ráadásul változtatható laphosszúságú. Hátul rövidebb ülőlapokat kapunk, de ott sem fogunk panaszkodni, akár négyzónás klímát, hátra konnektort is kaphatunk.

Alaphelyzetben is 810 literes, távirányítós, síkba hajló ülésdöntéssel 1,8 köbméteres a raktér, aminek ajtaja elektromosan, akár láblendítéssel is nyitható. Jobbra az elektromosan kinyitható vonóhorog és a légrugózás adta küszöbleeresztés gombja látható

A Touareg egyrészt nagyon elemében van hosszú távú utazásoknál, de kényelmes futóművével és a fordulékonyságot javító összkerék-kormányzásával városban is egészen élhető, pláne úgy, hogy mindenhol sok-sok asszisztens segítheti a sofőrt. Ilyen például a dugóasszisztens, ami 60 km/órás tempóig akár felfestés nélkül is képes az előttünk haladó autó követésére, s a motor stop-start rendszerét is vezérli. Autópályán legalább ennyire jól jön a távolságtartós tempomat és a sávtartó elektronika, amik mind-mind hangolhatók, s finoman is működnek. Egyetlen kritika mégis megfogalmazható: a sofőr fáradékonyságát figyelő rendszer autópályán akkor is a kormánykerék fogását kéri, amikor valójában fogjuk, csak épp nem kormányzunk, mert nincs miért. Parkolni helyettünk is képes az autó, parkolóhelyről kitolatáskor ugyanúgy óvnak minket a szenzorok, ahogyan akár egy kereszteződésben is, hogy nehogy csattanjunk az oldalról érkező autóval. Naná, hogy jár a vontatmánystabilizálás, s a tréler-asszisztens is a gyári, elektromosan ki-behajtható vonóhoroghoz, az utastér fölé pedig a márka történetének legnagyobb nyitható üvegtetejét kérhetjük.

Több mint 630 ezer forint a lézerfényszóró, de fényereje és állandó, a szemből érkezőt kimaszkoló reflektora miatt megéri rá áldozni

LED fényszórót alapáron kapunk, de az igazán komoly mutatvány az oldalanként 128 diódás lézerfény, ami nem is automata reflektoros, hanem csak a szemből érkezőt kimaszkoló, de akár folyamatosan távfénnyel világító; bődületes erejű.

Az ajtókat ugyanúgy szervomotorok húzhatják be, mint egy luxusautónál, mert a Touareg igazából az.

Hiába van alatta állandó összkerékhajtás, hiába ad egészen jó terepszögeket a szintszabályzós légrugózás, valójában egy minden úton elvivő luxusautóról van szó. Frontja nyilván megosztó, s elsőre hivalkodónak tűnhet, ám valójában a hatalmas króm maszk is finom részletekkel teli.

Városban és országúton is csendes, de igazán az a döbbenetes, hogy - legális tempóval - autópályán is alig nagyobb benne a "menetzaj", mint bármikor máskor

Az autó hazai megítélése persze erősen ambivalens: városban végre egy autó, amivel nem "büntetnek le", ha csak szerény többlettel próbálom tartani az előírt tempót. Autópályán ugyanezzel a mentalitással néhány hasonló jellegű, vagy komolytalanabb autóból csak néznek rám furán, hogy miért nem megyek gyorsabban. Legtöbbször azonban úgy érezni, hogy a Touareg védelmet ad, ez elsőre talán kellemes és megnyugtató, miután sokat járok az utcai hierarchia legaljára taszított hibriddel, de még villanyautóval is, valójában persze inkább siralmas társadalmi tükör. Mindenkitől persze a Touareg sem tud megvédeni, egy teherautós még ezzel a monstrummal is betalált, hogy kiszálljon, s üvöltözzön velem, miután rádudáltam akkor, amikor szép lassan, szinte mellettem kezdett index nélkül a sávomba sorolni, persze a városban. Szerinte ugyanis jobbról kívántam előzni. Neki is ajánlom a jobbra tartási kötelezettségről írt legutóbbi cikkemet, a Touareget pedig nem csak azoknak, akik nagyméretű SUV-t keresnek, hanem azoknak is, akik prémium nagyautót.

Akár sportosan is tud mozogni, de kellemesebb vele higgadtan vonulni

A Volkswagen ugyanis, pláne ebben a kategóriában már prémium. A Touareg pedig mesés utazóautó, nem is vészes, mondhatni döbbenetesen jó fogyasztással. A gyári 6,9 l/100 km is mesés, de még többet ér, hogy a két tankolás közötti, saját mérés szerinti tesztátlag 7,5 l/100 km lett, autópályás és városi használatban. Országúton tehát a 6 literes étvágy sem kizárt a monstrumtól. Az ára 18,3 millióról indul, a tesztautóba még bő 8 millió forintnyi extra került, de alig több mint negyed évesen, 6500 kilométeres futással 20 millióért már odaadták volna. A vetélytársakhoz mérten, akik a prémium kategóriában keresendők (azaz Audi Q7, BMW X5, Mercedes GLE), ez jutányos, pláne úgy, hogy a Touareg nem csak árával tud győzni.

Terepen is sokat tud, jóval többet, mint amire használni szeretnénk, szeretné az átlagvevő

Értékelés
Pozitív
Csendes, erős, egész takarékos, bődületesen kényelmes, minőségi beltér
Negatív
Autópályán akkor is kormányfogást kér, ha fogjuk
Árak
Tesztmodell alapára
18 362 500 Ft (2018.09.08.)
Tesztautó ára
26 743 262 Ft (2018.09.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Teljesítmény:
193 kW (262 LE) 3800 1/min-nél
Nyomaték:
600 Nm 2250-3250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,1 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4878 mm
Szélesség:
1984 mm
Magasság:
1717 mm
Saját tömeg:
1995 kg
Össztömeg:
2850 kg
Terhelhetőség:
855 kg
Tengelytáv:
2904 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
810-1800 l
Belső szélesség elöl:
1630 mm
Belső szélesség hátul:
1570 mm
Belmagasság elöl:
890-980 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1080 mm
Csomagtér magassága:
430-750 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1950 mm
Raktérnyílás szélessége:
1170 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
600 Nm 2250-3250 1/min-nél
Teljesítmény:
193 kW (262 LE) 3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,1 s
CO2-kibocsátás:
174 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.09.09. at 12:16
    Permalink

    Igazi lúzer választás – 10 év múlva annyit fog érni, mint egy Hyundai Santa Fe, de legalább újonnan kétszer annyiba kerül, semmivel nem nyújt többet, kedvezőtlenebbek a garanciafeltételek és hát utóbbi időben a gyártó sem a vásárlókkal szemben tanúsított pedáns magaviseletről híres. Audi vagy Porsche néven lehet, hogy még el lehet sütni ezt a poént, de a NépAutó emblémával ez már rohadt ciki – az egykori gyáralapítók (bizonyos Adolf) erre biztos nem lennének büszkék. Ha meg valaki tényleg a belső műszaki tartalomra gerjed, annak ott van a Pajero, Land Cruiser vagy akár egy Range Rover is, amik már a SUV kategórián is túl mutatnak – ezzel a szörnnyel ellentétben. Prémiumkategória – ugyan kérem, itt legfeljebb a gyártó haszna prémium.

    • 2018.09.09. at 18:48
      Permalink

      Te totál bolond vagy 😀 .10 év múlva a favorit Santa Fe annyit ér mint most egy full alap Suzuki a Vw ért legalább nem agy zacskó szotyit kapsz ha eladod használtan … Ez az autó nem terepjáró ” hanem SUV” mint a Land Cruiser vagy a Pajero amik egyébként ehhez képest full fapad autók tekintve hogy más célközönségnek gyártják . Land Rover-t már több éve nem gyártanak van helyette viszont Range Rover ami szóba jöhetne és szintén nem a klasszikus értelemben vett terepjáró kategória pl : Land Rover Sport ami méretben ide passzolna bőven 10 de inkább 15 millióval drágább mint a Touareg szóval ismét nem egy kategória . Hyundai Santa Fe a Touareghez képest igen csak alul marad minden tekintetben pl nincs hozzá 4 hengeresen kívül semmi más motor , minden tekintetben jóval igényesebb kidolgozású ez a Vw Touareg mint egy Santa Fe … nem is értem hogy került ide ebbe az összehasonlításba elvégre bőven nem egy kategória kettő ennyi erővel egy Suzuki Vitarát is írhattál volna mint fő konkurenst a Vw Touaregnek …

      • 2018.09.09. at 19:31
        Permalink

        A Grand Cherokee-t kihagytad – nekem ebből a kategóriából az a kedvencem. Nagyobb a presztízse, mint a VW-nek, és terepen sem vall szégyent. Terepjárót a VW-csoport nem tud gyártani. Megjelensz vele valahol, az egzotikuma miatt eleve vonzóbb, és azért mégiscsak egy legendás brand egyik csúcsterméke, ellentétben a “népautóval”, aminek a megítélését lerontja, hogy egy alomból jött az Up!-pal, Polóval és társaival…

      • 2018.09.09. at 22:06
        Permalink

        Hát ez az: 15 millióval drágább és mégsem tud többet. Ebben az autóban semmi olyan extra nincsen, ami indokolná az árát. V6-os motor a Range Rover Sportban is akad 12 millió forintért, ez meg itt 26,5 (!). A használtautó piac ezzel nagyon is tisztában van: a 10 éves előző generációs Touaregek most pont ugyanannyiért kaphatóak, mint a koreai vetélytársak (2-3 millió között), ez nem egy légből kapott adat, ezen a szekéren a tulaj minden hónapban bukik 100.000 forintot – csak az alternatívákhoz képest. A Range Rover? Még 10 éves korában is megér 4 millió forintot.
        Persze ez valószínűleg nem probléma, hiszen a célközönség az orosz és egyéb keleti oligarchák (nem is értem, hogy a tesztelő miért lepődött meg azon, hogy szívóznak vele a forgalomban), akik ki tudják ezt gazdálkodni – na de ettől még szerintem egy autós újságírónak nem körbe kéne ugrálnia azt, hogy micsoda prémiumot lát, hanem felhívni a tisztelt közönség figyelmét, hogy ez egy átverés – ez a lehető legrosszabb ár/érték arányú jármű ma a piacon. Persze más gyártók is megtehetnék, hogy ennyiért adják a portékájukat (vevő ugyanúgy lenne rá), de valószínűleg rájöttek, hogy hosszú távon nem túl menő, ha az embereknek Demszky Gábor vagy Mészáros Lőrinc (csak hogy politikailag korrekt legyek) ugrik be az autóikról.
        Hidd el, alaposan átnyálaztam mindkét típus szériafelszereltségét, műszaki adatait, mielőtt merészeltem őket összehasonlítani, de ez a cucc ennyiért egyszerűen védhetetlen. Amivel többet tud az a csili-vili lámpák meg egy masszázsülés, cserébe csak 5 férőhely van benne. Az összeszerelő robotok pedig köszönik: de a koreai éghajlaton is pont ugyanolyan jól működnek, mint Szlovákiában.

        • 2018.09.10. at 10:20
          Permalink

          Az Orosz oligarchák nem vesznek diesel motort .. több oka is van 1 . Oligarcha ami annyit jelent hogy legalább van 1 milliárd forintnak megfelelő összeg a számláján így nincs rászorulva a diesel motor 1-2 literes fogyasztás spórolására 2. Orosz így náluk a benzin 150 forint körül alakul megint csak nincs rászorulva a diesel motorra 3. Oroszoknál télen tényleg tél van és egy milliárdos nem fog azon szarakodni Szibériában ahol -40 fok is lehet vajon beindul e a diesel autó vagy várjuk meg a tavaszt mikor melegebb lesz … És még sorolhatnám az Oroszok miért nem a Tuareg Tdi-t veszik és miért fogják inkább a V6-V8 Tsi-t megvenni belőle …

          A legrosszabb értékvesztése nem a Tuoaregnek van hanem mondjuk az egyell felette lévő osztálynak nevezetesen a nálunk luxusként számontartott felső kategóriás limuzinoknak … SUV szekció pont hogy felkapott ezért tartják jobban az árukat és ha megnézed egy T-rock ból ami minőségben alulmarad egy golf7 hez képest nem engednek el annyit mint egy Golf7 ből mert az emelt hasmagasságú gnómok most felkapottabbak mint a sima hagyományos társaik … De tovább megyek egy eleve drágább X5 nek jóval nagyobb az értékvesztése és aki ilyet vesz az tökéletesen tisztában van vele hogy mennyit bukik vele .. de tök jó hogy felhívnád rá a figyelmüket … viszont adott egy olyan vásárló aki 25 milliót elkölt egy Vw-re ..szóval valahonnan van rá pénze … ergó nem hülye és tudja hogy az autója 2 évesen 25 helyett már csak 15 -et fog érni ennek ellenére bevállalja mert neki ez KELL … és a KELL az egy erős érv a józan ész ellen arra hogy hülyeségeket vásároljunk össze magunknak még akkor is ha valójában arra nincs is igazán szükségünk . Fogyasztói társadalomban élünk a gyárak pedig azt a szart fogják eladni nekünk amit hajlandóak vagyunk megvenni …

  • 2018.09.09. at 20:18
    Permalink

    Mire a gyártók egy része megtanul normális dízelt csinálni (persze jó kérdés hogy milyen áron) addigra lassan már kitiltják az összeset 🙂
    szóval baromi jó választás lehet az emberek 98%-nak, 😀

    max annak tényleg aki évi legalább 40-50000km megy

  • 2018.09.10. at 10:07
    Permalink

    Az a probléma , hogy az emberek fordítva ülnek a lovon és nem arra használják a mai diesel motorokat amire kitalálták őket … kezdetben kis teljesítményű olcsó üzemanyagszámlával szaladgáltak az autók lásd Vw 1 es golf , 123 Merci szívó diesel időszak ami megalapozta a dieselautók ” jövőjét” . Onnantól , hogy kapott turbót is a diesel motor és elkezdték teljesítményre kihegyezni már több olyan hibafaktor került bele amiket már csak nagyon drágán lehet javítani ” turbó ,kettőstömegű, pdf,stb . ” A mai dieselautókat arra találták ki és amiben még mindig verhetetlenek , hogy beülsz megtankolod és mész vele 300 km et kiszállsz elintézed a kis dolgod és hazakocsikázól újabb 300 km-t … és mindezt tudja pl egy V6 os tdi majdnem 300 lóerővel 6-7 literből ezt egyetlen egy hasonló teljesítményű 6 hengeres benzinmotor sem tudja … a történet onnantól érdekes mikor nem arra használjuk az autót amire való .. magyarán erőlködünk vele városban ahol a nem megfelelő regenerációs folyamatok miatt előbb utóbb hibákat fog generálni a motor… mi következik ebből az egyszerű usernek ? …A Vw szar tdi-t gyárt mert mindig eldugul a részecskeszűrő… és nem az hogy a balfasz nem arra használja az autót amire tervezték … Aki diesel autót vesz az nem városba tervezzen aki oda akar autót maradjon egy szívó benzinmotornál …

    Nem vagyok diesel párti és a diesel botrányról is tudtak az Usa.ban már jóval korábban , csak nem volt érdekük kirobbantani … most jött el az idő és pont leszarják a környezetvédelmet egyszerű gazdasági okai voltak … első körben 37% ot esett a Vw részvénye 2-3 nap alatt amit ha sortoltak az illetékesek elég szépet kaszáltak .. aztán jött a következő biznisz .. a hajózás áttér az olcsó nehézolajról a drágább diesel olaj használatára “nőni fognak a hajózás költségei ” .. ergó a világ diesel olaj termelését máshová kell szállítani .. nevezetesen a hajózásba .. ezért ki kell pucolni a diesel autókat az utakról mert h a beleszámoljuk a hajózás által megnövekedett diesel olaj igényt is az már erősen felverné az árakat ami már a közúti fuvarozásban is meglátszana … szóval röviden ezért kell eltűnnie a disel autóknak a közutakról ennek látjuk most a folyamatát . Bolond aki befektet egy új diesel motorral szerelt autóba tekintve hogy 10 max 15 éven belül már szerintem Magyarországon is eladhatatlan lesz egy ilyen motorral felszerelt autó . Tudom kevesen tartják meg 10-15 évig az autóikat főleg a diesel-t de gondoljunk az újra eladásra is mennyire nyomott áron lehet eladni valamit ami után a kereslet visszaesett …

Vélemény, hozzászólás?