Terepen csapat az új Suzuki Jimny
Rövid videóban mutatták meg az új Jimny terepjáró-képességeit, motorjáról is van infó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az 1998 óta szinte változatlan formában forgalmazott Suzuki Jimny végre generációváltást élt meg, ám az új modell sem veszített a terepjáró-képességeiből.
Tecnikailag jóval frissebbé vált a Jimny. Szériafelszereltség a hat légzsák, a táblafelismerő, sz automata távfényszóró, a sávelhagyásra figyelmeztető, a vészfékrendszer és a fáradtságfigyelő rendszer is
Apránként csepegtetik az információkat a Suzuki pici terepjárójával kapcsolatban. Eddig már kiderült a hivatalosan és kevésbé hivatalosan megjelent fotókból, hogy megmaradt a dobozforma, a létraalváz, a hosszában beépített motor és az összkerékhajtás.
Kiváló terepjáró képességekkel rendelkezik az új Jimny
Európában kizárólag 1,5 literes, szívó benzinmotorral kínálják majd. A 100 lóerővel és 130 Nm forgatónyomatékkal megáldott motor első hallásra nem tűnik igazán terepjáró erőforrásnak ám a gyáriak szerint mindenképp előrelépést jelent az előd 1,3 literes motorjához képest, ráadásul a lentebb látható videóban is elég meggyőzően szerepel a Jimny. Japánban egyébként a kei kategóriában megszokott 660 köbcentis, háromhengeres motorral is forgalmazzák majd.
Az utasteret is modernizálták. 7 colos érintőképernyős kijelző és automata klíma is rendelhető a Jimnyhez. A csomagtér viszont eléggé aprócska, csak a hátsó támlák ledöntésével bővíthető 377 literesre
Az autó dimenzióiról is megérkeztek az első számadatok. A Jimny 3,48 méter hosszú, 1,65 méter széles és 1,72 méter magas, a tengelytávja pedig mindössze 2,25 méteres. A kicsi méret előnye, hogy szűk helyen is elfér, ráadásul a terepszögei is javultak az elődjéhez képest. Elöl 37, hátul 49 fok, a rámpaszöge pedig 28 fokos. Persze a terepjárásban a kapcsolható összkerékhajtás és a kerekek különálló megfékezésével a kipörgésgátló is segít, valamint az elöl és hátul egyaránt alkalmazott merev tengely, amely persze a „dzsungelből” visszatérve valószínűleg nem lesz a legkomfortosabb megoldás, de a Jimny eleve nem szimplán egy hobbiterepjárónak készült.