Több használt Volkswagen fogy, mint új Suzuki

Használtautó-import: idén a Ford Focus a legnépszerűbb modell

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre gyorsabban pörögnek ki az új rendszámok, ugyanis mind az új, mind pedig a használt autók piaca bővül. Bár az új autók eladása jobban nő, még jelentősebb az import.


Már a tavalyi évben is jelentősebben bővült az új autók piaca, mint a használtautó-import, de még mindig utóbbi a jelentősebb, többlete azonban mind szerényebb. Ennek ellenére nem feltétlenül jó, hogy több - zömében 10 év feletti - már akár kiszolgáltnak is tekinthető autó kerül útjainkra, mint új. Igaz, elsősorban nem ez rontja a hazai autópark már 14 éves átlagéletkorát, hanem az, hogy az idő bizony telik, közben pedig nem kerül elegendő új autó az útjainkra.
Miként arról múlt hó elején (is) beszámoltunk, új autóból ismét Suzuki fogy a legnagyobb példányszámban, és ez egyebek mellett az ősszel átadandó rendőrautó-kontingensnek köszönhetően aligha fog változni. Ugyanakkor az idei évben is Volkswagenekkel, használt Volkswagenekkel bővült legnagyobb számban a hazai autópark. Maradt a dobogón az Opel és a Ford is, ami mutatja, hogy a vevők továbbra is józanabbak, mint egy-két évvel ezelőtt, amikor még tarolt a BMW és az Audi. Míg a dobogó tavalyhoz képest változatlan, a top 10-ben a Toyota megelőzte a Mazdát és a Renault-t is, a Nissan a Skodát; a Kia a 21. helyről a 17. helyre jutott, az Alfa Romeo viszont két hellyel lejjebb csúszva kiesett a top 20-ból.
Használtautó-import 2017 első félévében - az 50 legnépszerűbb márka
MárkaImport darabszámPiacrész
1.Volkswagen8 85312,1%
2.Opel7 84510,7%
3.Ford7 2559,9%
4.BMW5 2157,1%
5.Audi4 8186,6%
6.Mercedes-Benz4 5366,2%
7.Toyota4 1775,7%
8.Mazda3 6725,0%
9.Renault3 2604,4%
10.Peugeot2 6443,6%
11.Honda2 3243,2%
12.Citroën2 0502,8%
13.Fiat1 9502,7%
14.Hyundai1 6472,2%
15.Nissan1 2961,8%
16.Skoda1 2841,7%
17.Kia1 1641,6%
18.SEAT1 1351,5%
19.Volvo1 1221,5%
20.Mitsubishi1 0921,5%
21.Alfa Romeo1 0491,4%
22.Suzuki7181,0%
23.Chevrolet5400,7%
24.smart4240,6%
25.Chrysler4130,6%
26.Mini3870,5%
27.Dacia3490,5%
28.Lexus3120,4%
29.Lancia2310,3%
30.Land Rover2240,3%
31.Subaru1810,2%
32.Porsche1660,2%
33.Jeep1630,2%
34.Jaguar1340,2%
35.Daihatsu1310,2%
36.Daewoo1180,2%
37.Saab1070,1%
38.Infiniti910,1%
39.SsangYong590,1%
40.Dodge540,1%
41.Rover420,1%
42.Lada230,0%
43.Cadillac220,0%
44.Maserati140,0%
45.Vauxhall130,0%
46.Tesla130,0%
47.MG120,0%
48.UAZ90,0%
49.Bentley80,0%
50.Iveco70,0%

Míg a használtan behozott autók márkadobogóján nincs változás, a modellekén van. A két éve még harmadik Ford Focus a BMW 3-as sorozata után a Volkswagen Passatot is megelőzte, az idei első félévben a legnépszerűbb modell volt a használtan behozottak körében. Keseregni valója persze a Volkswagennek sincs, hiszen a Golfról is elmondható, hogy megelőzte a 3-as BMW-t, így a dobogó második és harmadik helye is a Volkswagené, negyedik az egyre kevesebbeket, de persze még mindig sokakat meggyőző 3-as BMW, követője prémium vetélytársa, az Audi A4, a praktikus és viszonylag olcsó családi egyterű Opel Zafira pedig a hetedikről a hatodik helyre lépett. Előbbre lépett a Mazda6 és az Opel Astra (a H generáció jön nagy számban be), lecsúszott viszont a Mercedes-Benz A-osztály. Szintén a piac józanodását jelzi, hogy az első generációjával már egészen olcsón elérhető Opel Meriva és a Ford Fiesta is bekerült a 20 legnépszerűbb importmodell közé, de az is, hogy az elmúlt évekkel ellentétben idén több Audi A3, mint A6 érkezett. Kikerült a BMW 5-ös sorozata, a Skoda Octavia és a Volkswagen Sharan is.
Hirdetés
Használtautó-import 2017 első félévében - a 20 legnépszerűbb modell
ModellImport darabszám
1.Ford Focus2 595
2.Volkswagen Passat2 538
3.Volkswagen Golf2 383
4.BMW 3-as sorozat1 925
5.Audi A41 625
6.Opel Zafira1 419
7.Mazda61 271
8.Opel Corsa1 221
9.Mercedes-Benz A-osztály1 194
10.Ford Mondeo1 129
11.Opel Astra H1 057
12.Opel Meriva883
13.Mazda3878
14.Volkswagen Polo877
15.Audi A3872
16.Audi A6828
17.Honda Civic819
18.Honda Jazz783
19.Ford Fiesta761
20.Renault Scénic723

Miközben új autóból az idei év első felében összességében 54 794 példány került az útjainkra (ami ez előző évinél 19,2 százalékkal több), használtból 73 468, ami pedig az újaknál közel 20 ezer példánnyal, a tavalyi számnál viszont csak 5 százalékkal több. Látható, hogy hamarosan ismét utoléri az új autók piaca a használt-import mértékét, ugyanakkor még mindig jóval kevesebb új autó fogy annál, mint ami szükséges lenne az autópark korosodásának megállításához. Jó hír azonban, hogy az importmodellek között mind több az olcsóbban fenntartható, a költségesebben üzemeltethető prémiummodellek pedig visszaszorulóban vannak, persze még mindig szép számmal jönnek. Esetükben ugyanis sajnos nem ritka, hogy a korrekt karbantartásra már nem jut elég pénz, közlekedésbiztonság, de egészség (emisszió) szempontjából is jobb, ha inkább kevésbé villantós, de jobb állapotú autók kerülnek az útjainkra.
Így frissült az autópark 2017 első félévében
Autók számaNövekedés az előző évhez képest
Újautó-eladások68 08419,2%
Használtautó-import73 4685%
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:02
    Permalink

    Ha egy proffé volt egy autó az még talán elmegy, bár szerintem köztük is van sok aki betéve tudja elméletben egy fúziós reaktor működését, de közben az olajszintjét már nem tudná ellenőrizni az autóján..de legalább van pénze a drága kötelező szervízekre.A hölgy tulajdonos autóktól meg kifejezetten írtózom, mert elnézést, ha megbántanék bárkit is, de a tapasztalataim alapján csak akkor veszik észre hogy valami nem stimmel az autóval, ha már lassan motorcsrére szorul az.Amúgy ímádlak benneteket csajok, de inkább a fakanál és nincs ebben semmi rossz!!!
    Az meg sajnos tényleg igaz, hogy inkább az ipar a nagy környezetszennyező, nem az autók…persze a sok kicsi sokra megy és ha minden embernek megfordulna a fejében, hogy nem veszem meg ezt, vagy azt az autót, mert nagyon magas a károsanyag kibocsátása, akkor azért sokat tehetnénk levegőnk tisztaságáért.Persze ehhez megfelelő mennyiségű zsetonra is szükség van.
    Ezek után már egészen biztos vagyok benne, hogy nekem környezetvédelmi miniszternek kellett volna tanulnom:-)

  • 2017.10.27. at 16:02
    Permalink

    [i]“Ja, és akkor arról nem beszéltünk, hogy a károsanyag kibocsátást nyitott, vagy csukott motorházfedélnél kell-e mérni…”[/i]

    Mert mi különbség van a csukott vagy a nyitott motorházú mérésnél?

  • 2017.10.27. at 16:02
    Permalink

    [b]“Nemetorszagban mar az euro 5-os autokat is kitiltjak ! “[/b]

    Legfeljebb a belvárosokból… egyébként még mindig lehet akár Euro2-es autókkal is közlekedni, csak az adójuk sok, az én 124-es Mercim is napi használatban volt.

  • 2017.10.27. at 16:02
    Permalink

    Népbutítás ez az egész emisszió mizéria.
    Az ózonlyukat kis mértékben a kipufogógáz, sokkal inkább az erőművek és az ipari kibocsátás és komoly hányadát pl. a szarvasmarha tenyésztés (az állatok bélgáza) növeli. Nem azt mondom, hogy nem szennyezik a levegőt az autók, de a nagy részét teherautók és a tömegközlekedés adják. Ja, és akkor arról nem beszéltünk, hogy a károsanyag kibocsátást nyitott, vagy csukott motorházfedélnél kell-e mérni…

Vélemény, hozzászólás?