Tökéletes plasztikai műtét – Kia Picanto teszt
Kia Picanto 1.0 LX Cool teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyliteres, háromhengeres benzinmotorral tettük próbára a teljesen megújult Kia Picanto 1.0 LX Cool kisautót. Nagyon sok mindennek örültünk, de egy valamiben nem bűvölt el minket a dél-koreai csöppség.
Pici, de mokány kiállású az új Kia Picanto - vélhetően a nők körében arat majd nagyobb sikert. Vidám színekből nincs hiány, feltűnő kékben, zöldben és pirosban is kapható a kisautó, a tesztkocsit Milky Beige fehérben kaptuk
Egyre nagyobb lendülettel halad előre a Kia. A kezdő lökést egyértelműen a cee’d adta meg, de a Venga, a Sportage és a Sorento bizonyítja, nem pusztán véletlenről volt szó, a hamarosan érkező Rio pedig folytatja az offenzívát. Ennek tudatában nagyon vártuk a teljesen új, de alapvetően a régi padlólemezre épülő Picanto kisautót. A tesztgép nem ígért „fullextrás” kényeztetést – az LX Cool csupán a legolcsóbb klímás verzió, a tesztautót pedig a 100 ezer forintos „P1” csomaggal, azaz néhány olyan hasznos aprósággal (CD-rádió, USB és iPod-csatlakozó, elektromos első ablakok, magasságállítós vezetőülés, fényezett külső tükrök és kilincsek) is megtoldották, amit a vásárlók vélhetően megrendelnek majd a kocsihoz.
Minden kemény plasztik, még a kormányra, vagy a váltógombra sem jutott bőr, de a Picanto árszintjén nem érdemes álmodozni. A kétküllős kormányon alul visszaköszön a hűtőmaszk tigrisorr mintázata. A sebességmérőben fedélzeti számítógép informál a legszükségesebb adatokról. A külső visszapillantók manuálisan állíthatók
Lágy rugóinak és a karosszériához mérten nagy tengelytávjának köszönhetően meglepően komfortosan suhan a Picanto, de 890 kg-os önsúlyával azért nem vasal simára minden úthibát, olykor elpattognak a kerekek
200 literes alapméretével maximum bevásárláshoz elegendő a csomagtartó, de bővítve már javul a helyzet. Hátul is meglepően jól el lehet férni, helykínálat szempontjából, négy személlyel egy vidéki utazás sem inkvizíciós túra, csak két szatyornál senki ne pakoljon magának több holmit. A vezetőülés magasságának állítása külön opció
A vidám külső vidám belsőt, és nem utolsósorban a külső méretekhez képest temérdek férőhelyet rejt. A sarkokra kitolt kerekek miatt közel 2,4 méteres a tengelytávolság, és a tervezők nem gazdálkodtak rosszul a térrel. Négy személynek elegendő kényelemmel szolgál a Picanto, például 180 cm-es vezető mögött 190 mm térdhely marad, és három helyett öt ajtóval a hátra beszállást sem nehezíti meg az autó – egyébként, aki jobban kedveli a sportosabb fazont, már rendelheti három ajtóval is. Mivel a tető nem lejt hátrafelé, a frizura sincs veszélyben, és a miniautók körében a csomagtér is korrekt. A 200 literes, az ülések hajtogatásával 800 literre bővíthető poggyásztér küszöbe magas és bővítve a padlója sem sík. Mindezek ellenére a 2/1 arányban osztott támlás bővítés lehetősége még kiadhat olyan kompromisszumot, hogy családi autóként funkcionáljon a legkisebb Kia.
Alapáron kap manuális klímát az LX Cool, de a CD-s rádióért fizetni kell - 100 ezer forintos csomagban egyebek mellett elektromos első ablakemelőkkel, magasságszabályzós vezetőüléssel adják. Ötletes a pohártartó, ha nincs rá szükség, a fülek eltüntethetők. Nem túl nagy, de legalább mély a kesztyűtartó
Pótkerék helyett defektjavító készlet jár a Picantóhoz
Minden karosszériaelem alapáron fényezett, így nem kelt olcsó hatást a Picanto. A közel függőleges hátfal miatt tolatóradar nélkül is könnyű a parkolás
Magas, 6200 1/min fordulatnál adja le 69 lóerős teljesítményét az 1,0 literes, háromhengeres masina, amely városban kissé torkosabb a kelleténél. Aki spórolni szeretne, válassza a gázos kivitelt
Dísztárcsáik könnyűfém papucsoknak álcázzák a 14 colos lemezkerekeket - nagyobb méretet a gyár nem kínál. Szépek a bumeráng alakú hátsó lámpák, alul, jobb oldalt a tolatólámpa, balra a ködlámpa került a prizmákkal közös egységbe
Noha a Picanto formája tetszetős és tudása már közel alapszinten is elegendő, 2 599 000 forintos árával azonban a klímás LX Cool a háromhengeres alapblokkal nem a legnyerőbb, a konkurensek közül például (hasonló ellátmánnyal) a Chevrolet Spark és a Suzuki Splash is olcsóbb nála. A Kiának mégis van még ütőkártyája: egyedien hosszú, 7 év/150 000 kilométeres garanciája. Az 1,0 literes háromhengerestől tapasztalt fogyasztással nem voltunk elégedettek - jó hír viszont, hogy rögtön két gyári lehetőséggel apasztható az étvágy. A már említett start-stop rendszerrel hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet, hogy a dugóban állás nem jelent pazarlást, a még spórolósabbak pedig 300 ezer forint felárral gázüzemű MONO-FUEL változatban is megvásárolhatják az 1,0 literes, 69 helyett 82 lóerős (!) erőforrást. Utóbbi pedig már teljesen egyedi ajánlat a miniautók körében.