Továbbra is mélyrepülésben a dízelek
Az első negyedéves adatok is a dízelek zuhanásáról árulkodnak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy tűnik, megállíthatatlan a dízelmotorok népszerűségvesztése. A gázolajos erőforrások balsorsa viszont a hibridek öröme.
Bár néha felbukkan egy-egy nyilatkozat, hogy nem kell még temetni a dízeleket, a számok nem valami biztatóak a gázolajos motorok számára
Európában egyre kisebb az érdeklődés a dízelmotoros autók iránt, ami tisztán kiolvasható az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adataiból. Az idei első negyedévben 17 százalékkal kevesebb dízel személyautót adtak el a tavalyi év azonos időszakához képest. Az összeladások tortájából 37,9 százalékos részesedést haraptak ki, miközben a benzinmotoros autók piacrésze 55,5 százalékra nőtt, ami 14,6 százalékos növekedés tavalyhoz képest.
[BANNER type="1"]
A hibridek a dízelek helyére pályáznak
Érdekes, hogy a piaci elemzők erre egyáltalán nem számítottak egészen a Németországban kipattant dízelbotrány kezdetéig. Ezek alapján úgy tűnik, alapjaiban rengette meg a dízelmotorok iránti bizalmat a csalás. Bár sok helyen a vásárlói tudatosság és a környezeti felelősségtudat számlájára írják a hibrid és a plug in hibrid modellek népszerűsödését, azért ne legyünk naívak. Inkább az előbbi tényező játszhat szerepet, hiszen egy autó fenntartásának költségei a legfontosabb szempontok között szerepelnek a vásárlásra készülve, háttérbe szorítva a környezeti terhelés kérdését. Ugyanakkor az adórendszer ésszerűsítése könnyedén terelheti a tisztább üzemű autók felé a vásárlókat, ezt láthatjuk például Hollandiában, ahol már évek óta igen népszerűek a hibridek, esetükben ugyanis nincs az autókra fizetendő útadó (road tax).
Az ár, a környezeti kompatibilitás és a használati érték hármas mátrixában jelenleg a hagyományos hibridek testesítik meg a legoptimálisabb választást
A full hibridek száma 22,9 százalékkal nőtt Európában, viszont, ha csak a magyar piacot nézzük, itt 57,8 százalékos a növekedés! Érdekes még, hogy az öt legnagyobb európai piac közül Németországban nőttek a legnagyobb mértékben (+65,7%) a hibridek eladásai, annak ellenére, hogy az elmúlt évtizedekben a dízeltechnológia egyik legnagyobb fellegváraként tekinthettünk az országra.
Vajon a dízelbotrány nélkül, milyen számokat látnánk most a piacon?
Az Európai Unió és az EFTA piacait együtt vizsgálva megállapítható, hogy összesen 145 241 darab hibrid járművet értékesítettek, ám elsőre megdöbbentő, hogy ebből 125 400 darab a Toyota emblémáját viseli. Viszont jobban belegondolva érthető ez a nagy arány, ugyanis a japán márka tudatosan tolta előtérbe a hibrid modelljeit a különböző piacokon.
A Toyota élen jár a hibrid technológia fejlesztésében és népszerűsítésében is, hiszen a legtöbb hibridet adja el



















