Toyotából épült Bigfoot Monster truck? Éljen Amerika!

Bigfoot pickuppá építette át Toyotáját egy tulajdonos a koronavírus miatti otthonlét során

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amikor a Toyota FJ Cruiser bemutatkozott az észak-amerikai piacon, a siker ellenére egyesek szerint több lehetőség is lett volna benne, mint amennyit a gyári opciók kínáltak. Nem meglepő tehát, hogy volt, aki önmegvalósításba kezdett. Íme az eredmény.

A 2006-tól gyártott Toyota FJ Cruiser korának egyik legeredetibb konstrukciója volt: egy célszerűtlen, de annál játékosabb karosszéria és egy milliószor bizonyított, robusztus mechanika párosítása. A tesztelők szerint létezése teljesen ellent mondott a józan észnek, bevezetésére sem a hely, sem az idő nem volt megfelelő. Ez azonban nem izgatta azokat, akik mindezek ellenére rajongtak az imádnivaló óriásért. Jól sejtetitek, ezt a terepjárót elsősorban az Egyesült Államok lakóinak szánták, közülük is leginkább akiknek sosem lehet elég sem pohártartóból, sem hasmagasságból. [BANNER type="1"] Jelen sztori főszereplői 2018 márciusában találkoztak először, ekkor vette ugyanis Eric Lively az FJ Cruiserét, többé-kevésbé gyári állapotában. Ez mindössze néhány héten át maradt így, pár kisebb módosítás után a tulajt elragadta a "csak még egy kicsit" mókuskerék, aminek hála elkezdődött a csoda. A kocsi emelt futóművet, nagyobb kerekeket, tovább módosított felfüggesztést, még nagyobb kerekeket, emiatt levágott lökhárítókat, új lámpatesteket, majd még nagyobb kerekeket kapott. Még mielőtt bárki kókányolásnak bélyegezné a történteket, Eric másodállásban terepjáró-alkatrészek és tartozékok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, a Toyota tehát egyfajta mozgó tesztpad szerepét is betöltötte a hobbicél mellett. Ekkor viszont jött a koronavírus, és Amerika is házi karanténba vonult. Mindez lehetőséget teremtett arra az átalakításra, amit Eric már régóta fontolgatott. Eric és barátai súlycsökkentés céljából rendszeresen szerelték le az oldalajtókat és a csomagtérajtót a sziklatúrák előtt; a három nyílászáró együtt ugyanis mintegy 115 kilogrammal csökkentette az FJ Cruiser tömegét, ami már jelentős kezelhetőségbeli előnyt jelentett a terepezéskor. Eric azonban ennél is többre vágyott, ezért a kisfexszel a nem létező B-oszlopig levágta a tetőt, az FJ Cruisernek ugyanis nincs is B-oszlopa. Az első oldalajtók a hátrafelé nyíló hátsó ajtókhoz rögzülnek. Ezeket lehegesztve és kiegészítve el is készült a hőn áhított oszlop és a szükséges merevítés is. Eric saját maga gyártotta le a hátsó szélvédő keretét, amelynek sarkaiba is ablakokat tervezett, így még az FJ Cruiser hatalmas holtterét is kiküszöbölte. A nyílásokba kiemelhető plexilapok kerülnek majd, a tömegcsökkentés jegyében. [BANNER type="2"] Kétségkívül rengeteg munka vár még Ericre, de az Instagram fotói alapján már készül a hátfal és a plató is a kocsira. Ti hogyan folytatnátok a munkát a homokszínű monstrumon? Szerintetek megérte az átalakítás? Eric szerint biztosan, ugyanis már félkész állapotban is rengeteg örömét leli benne a sziklás terepen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?