Tudjuk a Nissan Leaf hazai árát

8 774 500 forinttól, júniustól rendelhető itthon a Nissan Leaf

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Másfél hónapja láthattuk, hamarosan tesztelhetjük, most pedig már azt is tudjuk, hogy mennyiért és mikortól vehetjük meg itthon a növelt hatótávú, Európa számára áthangolt és Angliában gyártott Nissan Leaf villanyautót.


A Genfi Autószalonon már megismerhettük az idei évtől Európa számára Európában, Angliában, a Qashqai-jal közös gyártósoron készülő, az európai vevők igényei alapján átformált Nissan Leafet, most pedig az a nagy hír, hogy hamarosan, júniustól a hazai piacon is elérhető lesz a világ eddigi legnépszerűbb és leginkább teljes értékű villanyautója. Indulóára annak ellenére 9 millió forint alatt marad (egészen pontosan 8 774 500 Ft), hogy ez már a frissített, 175 helyett 199 kilométer hatótávú, az eredetinél 40 literrel nagyobb (370 literes) csomagterű, 53 mm-rel tágasabb hátsó lábterű, a 2010-ben érkezett, akkor Év Autója díjat elnyert, korábban általunk is tesztelt eredetihez mérten több mint 100 ponton módosított verzió.
Hirdetés

Lítium-ion (48 modulból felépülő, 24 kWh-s) akkumulátora 8 helyett immár akár 4 óra alatt telíthető lehet saját garázsban is (az egyfázisú gyorstöltéshez az autót is fel kell készíteni gyárilag - ennek, azaz a 3,3 helyett 6,6 kW-os töltőnek a felára 270 ezer forint, és speciális fali doboz is szükséges hozzá), de az összes Leafhez továbbra is elérhető (itthon mondjuk csak egyetlen helyen) az akár 100 amperes gyorstöltés is. A karosszéria az eddiginél aerodinamikusabb formájú, 32 kilogrammal szerényebb tömegű. Az európai vevők igényeire hangolt (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű kevéssel feszesebb lett, a kormányzás pedig a gyáriak szerint több visszajelzést ad. Az ülések növelt méretűek, az utastér tágasabbnak mondott, az viszont biztos, hogy a Leaf az eddiginél több színben, immár három ellátmánnyal, gazdagabb kínálattal rendelhető.
Nem nálunk, itthon ugyanis a Visia, Acenta és Tekna sorból kezdetben csak az alap lesz elérhető. Ehhez opcionális (220 ezer forint) a tolatókamerát is adó navigációs berendezés, a két másik felszereltséghez már alapáron járnak utóbbiak, sőt, az autót követő Carwings kommunikációs rendszer is, melyen keresztül okostelefonnal az előhűtés/előfűtés vagy az akkumulátor töltése is indítható. A Carwings nélküli - hozzánk érkező - Visia esetében utóbbiak előreprogramozással állíthatók be, az ellátmány pedig már esetében sem rossz: egyebek mellett intelligens kulcs, automata légkondi, 3,3 kW-os fedélzeti töltő, 6 légzsák, elektromos ablak és tükörmozgatás, valamint kormányról vezérelhető, Bluetooth-kapcsolatos audiorendszer jár hozzá. Az Acenta már automatikus fényszóró- és ablaktörlő-kapcsolást, sötétített hátsó üvegeket, elektromosan behajtható tükröket, 6 hangszórós hifit, fényezett külső tükröket, 16 colos alufelniket, valamint felármentesen világos kárpitozást kap - persze nem a hazai piacon. Ehhez már rendelhető apró napelem, mely a parkoló autó akkumulátorát tölti, azon keresztül akár a klímát is táplálja, valamint "Cold Pack" néven ülés-, kormánykerék- és tükörfűtés is elérhető hozzá (nem tudjuk hogyan, de ez utóbbit a magyar forgalmazó a Visiába is alapból beleteszi). A csúcs Tekna a téli csomagot mindenhol alapáron kapja, valamint 17 colos alufelnit, bőrkárpitot, LED fénszórót, 7 hangszórós, mélynyomós Bose hifit és 360 fokos parkolási képet adó kamerarendszert is sorol. Miként a Nissan írja, az alapverzió érkezése után a magasabb felszereltségű modellek későbbi bevezetéséről majd a vásárlói igények és az értékesítési darabszám alapján döntenek Magyarországon.
A bevezetés első fázisában az egyetlen verzióra egyetlen hivatalos Nissan Leaf márkakereskedő jut majd hazánkban, mely budaörsi telephelyével a Nissan Gablini lesz. A Leaf június közepétől lesz megrendelhető, az első példányok pedig július elején érkeznek meg a márkakereskedésbe. Bár a 8 774 500 forintos vételár hajszálnyit kedvezőbb, mint az eddig ígért 9 milliós, az nem jó hír, hogy itthon - szemben egyéb országok piacaival - egyelőre nem lesz elérhető lízingszerződéssel vagy bérelhető akkumulátorral az új Leaf. Hazai terjedéséhez persze nem csak havidíjas konstrukció, hanem állami ösztönző, adó-, parkolási vagy akár forgalmi, behajtási kedvezmény is sokat tehetne. Utóbbiakkal terjed döbbenetesen egyes országokban, például - az Európa legjelentősebb villanyautópiacának számító - Norvégiában, ahol az idén a hatodik (!) legnépszerűbb modell. E cikk megjelenése után épp ott tehetjük próbára az új verziót. Záros időn belül jelentkezünk a tapasztalatokkal!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    Mondtam már egy csomószor, hogy ne szólj bele olyanba amihez nem értesz, tehát ne szólj bele semmibe. Olvass, tanulj és 20 év múlva talán már értelmesnek nevezhetőt is tudsz majd mondani.

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    Ahogy mondod s3000, várhatóan elhanyagolható lesz az eladási szám.

    9millióért tartsak egy olyan autót ami mellé kell mégegy ha ki akarok menni a városból, ennél nagyobb hülyeséget nem is lehetne tenni.

    De hiába mondod, hogy itthon nem veszik, hát máshol sem. Nagy britanniában 3000et adtak el tavaj leafből, de az usában is kevesebb mint 7000-et ami gyakorlatilag elhanyagolható.

    Attól hogy ha egy amerikainak azt mondod valamire hogy környezetkimélő akkor megveszi, nem jelenti azt hogy aki nem ennyire ostoba az elmaradott és tudatlan.

    Mert itthon aki megengedhetne magának egy ilyen autót, annak esze ágában sem lesz kilencmillióért egy guruló konzervdobozban utazni. Ennyi pénzért sokkal jobb, kényelmesebb, kellemesebb autót lehet vásárolni.

    De sok sikert a leafnek és méginkább a tervezőknek, hogy gyártsanak olyan villanyautót ami versenyre tud kellni a belsőégésűekkel mind árban mind hatótávban mind kényelemben stb.

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    [i]“Indulóára annak ellenére 9 millió forint alatt marad (egészen pontosan 8 774 500 Ft)”[/i]

    Az irány jó, de ez még mindig kb. 2.5 millóval több mint ami elfogadható lenne induló árnak.

    [i]“az nem jó hír, hogy itthon − szemben egyéb országok piacaival − egyelőre nem lesz elérhető lízingszerződéssel vagy bérelhető akkumulátorral az új Leaf.”[/i]

    Ez nagy hiba! Pont a rendkívül elmaradott, borzasztóan tudatlan és tájékozatlan hazai autósok esetén lett volna jelentősége ennek, hogy a kiirthatatlan, és döntő részben irracionális akkumulátoroktól való félelmüket lehetett volna eloszlatni azzal, hogy nem nem a vevőnek kell vállalni az ezzel kapcsolatos kockázatokat. A másik oldalról persze megértem, hogy a nullához közelítő vásárlóerő, a hazai domináns én váram az én házam hozzáállás meg a tervezési-előrelátási képességek szinte teljes hiánya mellett nem akarnak ilyennel bajlódni a Nissannál (a várhatóan elhanyagolható eladási számokat nem is említve).

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    Az egyagysejtes pedálhuszár boy-racer-ekre gondolsz? Akkor rossz hírem van, az emberek döntő többsége nem önkielégítés miatt autózik, hanem pl. mert el akar jutni az egyik helyről a másikra, ad abszurdum úgy, hogy közben nem nyírj ki teljesen a környezetét amit ugye a végtelenül önző, agyhalott pedálhuszárjaid egyszerűen fel sem tudnak fogni.

    Egyetlenegy autógyár sem “ismerte el”, hogy a villanyautó zsákutca lenne, mivel pontosan tudják, hogy a valóságban ennek pontosan az ellentéte. Ehelyett halálosan félnek tőle és a derék, olajérdekeltségekkel kitömött tulajdonosi hátterű autógyártók évtizedek óta savazzák és azt hazudják hogy senki sem venne ilyet – ami több éve eladási számokkal jól alátámaszthatóan bebizonyosodott hogy óriási nagy hazugság -, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy fékezzék a terjedését. Ennek ellenére vesztésre állnak, méghozzá nagyon csúnyán.
    Az elavult német autógyártók még ezen belül is egy külön történet, az annyira a legalja, hogy még egy épkézláb hibridet sem tudtak piacra dobni amin ne röhögné halálra mindenki magát.

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    A kinézet szubjektív, és ennek megítélése mindenki elvitathatatlan egyéni joga.
    Nekem tetszik, de megint ott tartunk, hogy elfogadhatatlanul drága a többi hasonló helykínálatú olajoshoz viszonyítva még a 8.774.500 Ft-os alapáron is. Jelenleg nem más, mint egy nagyon drága különlegesség, mondhatnám játék, és nem csak a vételára miatt.

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    Végül is igazad van.
    Aki nem megy ki a városból,vagy nem szeret tömegközlekedni annak beválhat.Bár ennél a kocsinál még egy Combino is különbül néz ki!
    Nálam elsősorban az emészthetetlen külseje csapta ki a biztosítékot,mert a beltér amúgy nem nézne ki rosszul….

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    Nem csak szeretetből utaznak autóban, hanem egy használati eszköz. Aki napi 30-40 kilométert utazik, annak jó választás lehet. Persze, ha meg bírja fizetni.
    A többi gyártó is fejlesztgeti sajátját hírek alapján. Ha az elektromos autók piaca fellendül nem hiszem hogy ki akarnának kimaradni.

  • 2017.10.30. at 04:15
    Permalink

    Tudjuk az árát…,na és?!
    Ilyen ronda és aránytalan kompakt továbbra autó sincs még egy a földön.A Nissan Tiida ehhez képest formatervi remekmű.
    De ki is venne Leaf-et pár újgazdag környezetvédőn vagy cégen kívül?6,5 millióért ott az Auris Hsd,ott a Honda Insight(olcsóbban) vagy a hibrid Jazz.
    Kinek kell egy konnektorból tölthető,hang nélküli,200 kilométeres(röhej)hatótávú elemes matchbox?
    Az autózást minimálisan szerető embernek semmiképp.
    Több gyártó is elismerte(pl:Audi),hogy a villanyautó zsákutca,de legalább is korai még a bevezetése,ezért leálltak a fejlesztésekkel.

Vélemény, hozzászólás?