Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás máshol

Komoly fennakadások várhatók az autók műszaki vizsgáztatásában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szerződéses műszaki vizsgáztatók nem kapnak érvényesítő matricát.

Békeidőben sem mindig zökkenő- és várakozásmentes az autók, illetve a gépjárművek műszaki vizsgáztatása, s már-már megszokott, hogy egyéb átszervezések, váratlan fennakadások gátolják a rendszer működését. Így van ez most is: a napokban a műszaki vizsgáztatási folyamatban tanúsítóként közreműködő vizsgáló állomásokat arról tájékoztatta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a fővárosi illetőséget átvevő Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelősége, hogy a határidőjelző sorszámcsík és plakett, valamint a környezetvédelmi osztályba sorolást jelző plakett kiadása a vizsgáló állomások számára február 11-től további intézkedésig felfüggesztésre kerül. Így aztán ezen vizsgáztatóhelyek sem a forgalmiba nem tudják bejegyezni a műszaki vizsga hosszabbítását, sem a rendszámra nem tudnak új matricákat ragasztani, hanem a vizsgáztatást legfeljebb Műszaki Adatlap kiadásával tudják lezárni, mely alapján aztán az okmányirodák adhatnak majd ki matricákat.
Hirdetés

Egyes vizsgáztatók - nem kis pánikban - arra gondoltak, hogy a matricahiány egy újabb átszervezés előjele, ám a háttérben - hivatalosan meg nem erősített információk szerint - nem ez áll. A nem állami vizsgáztatóhelyek működését ellehetetlenítő "intézkedés" oka információink szerint az, hogy a Közlekedési Hatóságnál épp nincs pénz az új matricák legyártatására. Mivel a fővárosi, szerződéses vizsgálóhelyek zöménél már elfogytak a kiadható matricák, a néhány, a Közlekedési Hatóság által üzemeltetett központi vizsgahelyen az elkövetkezendő hetekben tumultus, máshol pedig matrica nélküli vizsga várható. Csak remélni tudjuk, hogy a Közlekedési Hatóság mihamarabb talál forrást a matricák legyártására, s ezáltal a szerződéses partnereknél végzett, matricakiadással együtt járó műszaki vizsgáztatás újraindítására.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Sosem fogom megérteni, minek kell műszaki vizsga. Vannak olyan országok, ahol egyáltalán nincs, mégis nagyon jól megvannak, és az autóparkkal is minden rendben. Akkor nem kell matrica, lyukasztás, stb. stb. Persze tudom, akkor sokkal kevesebb ingyenélő vízfejre lenne szükség.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    “Egy két dolgot sosem fogok megérteni. Minek is kell a matrica?”

    Hogy a Yard mögötted lássa van e vizsgád vagy nincs.

    Sasszemmel szúrják ki ha nem OK a kis lyukasztás a szélén….

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Megint létszámcsökkentés akar lenni az autós szakmában?El lopta valaki az NKH matrica pénzét?
    Meg akarja valaki szívatni a vizsga helyeket,mint ahogy minket zöldkártyásokat?KORMÁNY ABLAK?
    Intéznek mindent egy ablaknál?Úgy tűnik lesz dolga a diktátorokat leváltó új kormánynak.Kis országunkban szép lassan, mindent lebutítanak embereket, hatóságokat,intézmény rendszereket,
    törvényeket stb semmilyen pártot nem lenne szabad szakmai dolgok közelébe engedni.Politikus
    bűnözők miatt tartunk ahol tartunk. Nem a kutyákat kelleme csippelni hanem a hiszékeny csóró néppel magát megválasztó hazudozó ígérgető honatyákat,robbanó csipp a fejbőr alá ha lopott,csalt
    hazudozott mobilos népszavazás kiértékelés gombnyomás csipp robban kész.De a rosz emlék igy is megmaradna róla.lásd a libász gyilkos úra töltve/ robbantott nyakkal most nem kampányolna.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Egyértelműen a vizsgáztatás ÁLLAMI monopóliummá tétele a cél,akárcsak a dohányboltoknál,csak nem nyiltan csinálják!
    Először majd néha hiányzik a matrica,aztán jönnek a betarthatatlan jogszabályi feltételek,később már csak az NKH vizsgáztathat majd! Manapság ez a stílus megy.
    Kell az államnak az autósok minden forintja.
    Az átláthatatlan helyzetre hivatkoznak de mióta a kormányhivatalok/járások irányítanak még a megszokottnál is nagyobb a fejetlenség,senki sem tudja pontosan,hogy mi a dolga!

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Csak ne tápláljon senki hiú reményeket a csúcsvezetők önkritikájával kapcsolatban mert csalódni fog ! De az a gyanúm ,hogy ezeknek a vezetőknek /nőnemű / családtagjai harcos környezet és álatvédők zöld természetvédők harcolnak a jó levegőért ! Az lenne a kívánatos hogy autóval csak ők közleked-hessenek ! Csak hát abból igen kevés áfa bevétel és autópálya díj folyna be az állami kasszába amiből nagyon kicsit lehetne ellopkodni ! Épp úgy mintha mindenki antialkoholista lenne és a dohányzást is abbahagyná ! Megnézném mennyivel csökkennének az adóbevételek .

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Csak ne tápláljon senki hiú reményeket a csúcsvezetők önkritikájával kapcsolatban mert csalódni fog ! De az a gyanúm ,hogy ezeknek a vezetőknek /nőnemű / családtagjai harcos környezet és álatvédők zöld természetvédők harcolnak a jó levegőért ! Az lenne a kívánatos hogy autóval csak ők közleked-hessenek ! Csak hát abból igen kevés áfa bevétel és autópálya díj folyna be az állami kasszába amiből nagyon kicsit lehetne ellopkodni ! Épp úgy mintha mindenki antialkoholista lenne és a dohányzást is abbahagyná ! Megnézném mennyivel csökkennének az adóbevételek .

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Csak ne tápláljon senki hiú reményeket a csúcsvezetők önkritikájával kapcsolatban mert csalódni fog ! De az a gyanúm ,hogy ezeknek a vezetőknek /nőnemű / családtagjai harcos környezet és álatvédők zöld természetvédők harcolnak a jó levegőért ! Az lenne a kívánatos hogy autóval csak ők közleked-hessenek ! Csak hát abból igen kevés áfa bevétel és autópálya díj folyna be az állami kasszába amiből nagyon kicsit lehetne ellopkodni ! Épp úgy mintha mindenki antialkoholista lenne és a dohányzást is abbahagyná ! Megnézném mennyivel csökkennének az adóbevételek .

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Csak ne tápláljon senki hiú reményeket a csúcsvezetők önkritikájával kapcsolatban mert csalódni fog ! De az a gyanúm ,hogy ezeknek a vezetőknek /nőnemű / családtagjai harcos környezet és álatvédők zöld természetvédők harcolnak a jó levegőért ! Az lenne a kívánatos hogy autóval csak ők közleked-hessenek ! Csak hát abból igen kevés áfa bevétel és autópálya díj folyna be az állami kasszába amiből nagyon kicsit lehetne ellopkodni ! Épp úgy mintha mindenki antialkoholista lenne és a dohányzást is abbahagyná ! Megnézném mennyivel csökkennének az adóbevételek .

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Csak ne tápláljon senki hiú reményeket a csúcsvezetők önkritikájával kapcsolatban mert csalódni fog ! De az a gyanúm ,hogy ezeknek a vezetőknek /nőnemű / családtagjai harcos környezet és álatvédők zöld természetvédők harcolnak a jó levegőért ! Az lenne a kívánatos hogy autóval csak ők közleked-hessenek ! Csak hát abból igen kevés áfa bevétel és autópálya díj folyna be az állami kasszába amiből nagyon kicsit lehetne ellopkodni ! Épp úgy mintha mindenki antialkoholista lenne és a dohányzást is abbahagyná ! Megnézném mennyivel csökkennének az adóbevételek .

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    A matricák költsége és a szerződött műszaki vizsgahelyek ellehetetlenítése szerintem értelmetlen magyarázat.
    Ugyanis a Nemzeti Közlekedési Hatóság- későbbiekben NKH- a szerződéses vizsgáló helyektől -későbbiekben “maszek vizsga helyek”- már előre kér egy bankszámlára feltöltött összeget, melyet a sikeres vizsgát tett gépjárművek után egyenként azonnal leemel. Ezáltal az NKH vizsgadíj azonnal folyik a be a nagy kalapba. Egy maszek vizsgahelyen a tulajdonos által kifizetett vizsgadíj több részből épül fel. Az alap összeg az NKH felé befizetett vizsgadíj amely ugyancsak összetett: jármű vizsga+környezetvédelmi mérés (régi zöldkártya)+ plakett (matrica), az imént említett együttes összeg forintra pontosan megegyezik azzal az értékkel amit egy NKH vizsgahelyen mely általában egy megyében egy van a megyeszékhelyen (regionális kirendeltségen) kellene fizetni a műszaki vizsgáért. Ez nagyjából 15000 huf. Erre a pénzösszegre tevődik még a bevizsgálóhely munkadíja amely annyi amennyit ő kíván kérni hisz “maszek”, ez az úgy nevezett teremköltség, mivel ott vizsgázott az autó. Tehát az állami bevétel egyenlő ha “maszek” ha NKH vizsgahelyen vizsgázik az jármű. A matricák gyártásának a kiadási oldala is egyenlő, hiszen ugyanazt a matricát adják a “maszek” és az NKH vizsgahelyen és az okmányirodai ügyintézés során is, illetve az ára is egyenértékű! Továbbá a legyártani való matricák száma sem változik attól, hogy csak az NKH helyen adnak ki. Hiszen akkor a “maszek vizsgahelyen” kiállított adatlappal az okmányirodában úgy is adnak matricát. A járműpark száma ettől nem változik.
    Itt valami változtatás áll a háttérben melyet a cikkben is említenek, csak még nem szivárogtatták ki.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Semmit nem kell megelőlegezniük, ugyanis az NKH-nak van egy számlája amire a vizsgáztatást végző cégeknek előre fel kell tölteniük bizonyos összeget, csak akkor tudnak vizsgáztatni.Innen vonogatják le autónként a nekik járó díjat.Ha az adott vizsgáztató cégnek leapad ez a befizetése, azonnal leállítják a rendszerét.(Központilag bármikor meg tudják állítani vizsga közben is, pl. ellenőrzés céljából)Így nem fordulhat elő, hogy nem kapják meg a pénzüket az elvégzett vizsga után.
    Tehát, kéne hogy legyen pénz matricára!
    (Egy szervizes.)

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Egy két dolgot sosem fogok megérteni. Minek is kell a matrica? A forgalmiba be lehet irni netalán bélyegezni, hogy milyen környezetvédelmi osztályba sorolt egy autó. Ezután a tulajdonos el tudja
    dönteni, hogy közlekedhet-e autójával bizonyos szmogriadó vagy hasonló esetén. Ugyan úgy mint
    a páros ill páratlan rendszámú meghatározáskor. Ennyi az egész. Ezt a matrica gyártást is egy
    túliskolázott barom találta ki mint, hogy legyen mindenféle kártya, lakcim, TB, Adó, stb. Javaslom
    az ilyen kártyák mellé a tök ász bevezetését ami mindezek érvényességét igazolja.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Most komolyan mennyibe is kerül egy műszaki viszgáztatás? És ebből nem futja a matricára? Ez nevetséges és tényleg szánalmas egyben elkeserítő, hogy mi akik csak élni és közlekedni szeretnénk ezt nem tehetjük meg és rohangáljunk az egyes okmány irodák között, hogy vaj mikor kapok matricát? No komment Szerencsére én csak augusztusban fogom vinni a szekeremet vizsgáztatni, de vaj kérdés addigra ezt meg tudják/akarják oldani?? 🙁 Már 2 évvel ezelőtt is volt olyan állomás persze nem Pesten, aki a ’93-as gépemre tudott volna adni zöld környezetvédelmi matricát, persze 3x is rákérdeztem és megadtam a WOL számkódot és mondta, hogy igen erre ezt lehet felrakni a két éve bevezetett szmog baromság miatt, hogy a páros/páratlan rendszámú kocsik közlekedhetnek csak, ill. a piros matricásoknak (jelen esetbe én is ilyen vagyok) piros lapot kap a közlekedésben! Na erre felbuzdulva, mondván, hogy a kocsimban katalizátor is van (Opel Vectra A ’93 facelift-es tehát 2.ik generációs) szerintem EURO2-es kéne hogy legyen, aminél meg kéne, hogy adják a zöld utat a zöld matricához! 🙂 Hát vettem a fáradtságot és ezt kapjátok ki!! A kolléganőm (kis Opel Corsa-ja volt) megkért, hogy menjek el vele a Mozaik utcába, mivel nem adták meg neki a zöld plaketett a kocsijára elsőre, pedig neki tényleg járna és mikor beálltunk a fékpadra egy kb 15 perces ellenőrzés után megkapta, de persze az 1x már befizetett ellenőrzés költségét nem írták jóvá, hanem újabb bőrt lehúztak a jó magyar állampolgárról! (Szőke nőnek nézték szerintem), de minden esetre ez a pofátlanság teteje, mondván hogy ez egy hatósági hely és itt nincs helye a pardonnak! Mint egy bürokratikus katonai szervezet! Na a lényeg, mivel elmentem vele megkérdeztem már a kocsimat is ott lévén ennél nagyobb szerv nincs és mutattam a kocsim papírjait, erre mondja a bácsi, hogy hát igen ez lehet ez is meg az is (nézzi a monitoron guvadt szemmel), mert abban az évben két féle motorral adták ki a kocsimat?? Ehhh, mondom és akkor mi a pálya erre mondja a bácsi, hogy tessék kérni az Opel Mo-tól (GM) hivatalos igazolást, hogy a kocsim megfelel az EU2-nek és akkor kapok matricát! Természetesen a céget telefonon nem tudtam elérni és a helyszín vhol. Budaőrsön van! (A kérdés itt jön: Akkor egy másik műszaki állomás miért adhatja meg a matricát? Ő mi alapján dolgozik? Hol itt az egységes rendszer? És ha tőle megkapom és megállít a fakabát, akkor én kaphatok büntetést?) Ha vki ebben tud nekem segíteni, akkor keressen meg nyugodtan. az alábbi email címen: joe_007(at)freemail.hu! Köszi a segítséget és én még bizakodom a szebb jövőben eme kicsiny országban is! .) Üdv, autóstársaim.
    P.S.: Ha ez a téma nem ide tartozik, akkor mint kezdő iskolást, vki útba tudna igazítani, hogy merre folytassam?

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Ha,ha,ha, nem értem mit duzzogtok ezen, hát nem látjátok mi lesz a megoldás? Itt Tündérországban a kormányzat kommunikácios irodája kiad majd egy nyilatkozatot, (amit természetesen néhány miniszter is elismétel a hiradóban,) hogy
    ” Az érvényesitő plakettek felhelyezésének áthelyezése a kormányablakokba, egy sikertörténet volt”
    És a gond megoldva.:-)

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Undorító és szánalmas ez az egész. A Holdra kellene kilőni azt az agyoniskolázottat, aki a Kormányablak/Kormányhivatal rendszert kitalálta. Amióta “működik”, minden lassabban és nehezebben megy. Két hete fontos ügyet kellett volna intéznem. A Kormányablakban készségesen és mosolyogva adtak 6 telefonszámot, amelyek közül öt számon előfizető nem kapcsolható, a hatodik pedig csak várakoztat, de órák múlva sem kapcsolnak senkit. A vizsgáztatásnál ugyanez lehet a helyzet. Sok pártkatonát el kellett helyezni, ezért létrehozták ezeket a dicső intézményeket. Sem hozzáértés, sem munka, sem tolerancia, hiszen számonkérés sincs.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    A magyar műszaki vizsgáztatás rendszere már a ló másik oldala, a lenyúlás magas foka, rablás fényes nappal, az autósok sanyargatása. Ezt még tetézi ez a filléres matrica ügy is. Felháborító…
    Ezért tesznek el a központi hivatalban ülő vízfejek havi milliós fizetéseket közpénzekből, mellé milliós prémiumokat.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    “De így, hogy nekik sincs pénze ezeket a filléres matricákat legyártani,”

    Ez full kamu!!!
    Eon gázra van pénz???

    Kérdés meg merik e tenni, hogy a szerződött partnerek Többé Nem kapnak matricát ???

    Félek, hogy igen….pár 100 új munkanélküli nem izgatja őket…

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Ac cikk elejen, arra gondoltam, hogy a külsös cegek, azert nem kapnak matricat, hogy az NKH-nak legyen bevetele, de igy, hogy nekik sincs penze ezeket a filleres matricakat legyartani, a ez mar szanalmas. En örülök, h 80 euroert kenyelmesen müszakiztatok, nem basszak össze a kocsimat, amikor raallnak a fekpandra (NKH-nal öröm nezni, hogy bannak a kocsikkal). Egy müszaki vizsgaztatasnak nem kene ilyen problemasnak lenni.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Az egészben a legszomorúbb, hogy megint az átlagpolgárt fogják szivatni forgalmi/rendszám elvétellel meg ilyesmivel a vaskalaposabb rendfenntartók, mert nekik nem lesz elég a műszaki adatlap közúti ellenőrzéskor.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    továbbra is kár hogy nem lehet szerkeszteni a hozzászólásokat…

    A rendszernek önfenntartónak kellene lennie, ugyanis a matrica díját a vizsgázó kifizeti, Tehát csak “megelőlegezni” kell a díjat, amit aztán a 30- 60 napos fizetési határidővel tovább is kell utalni a gyártónak..ha nincs meg a pénz az nem sikkasztás? öööö nem, az átcsoportosítás…

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    mibe is kerül a két matrica? 5-600 forint? szerintem ha erre nincs pénz a műszaki vizsga bevételeiből, akkor kezdjenek aggódni a fizetésük miatt az NKH-s alkalmazottak….

Vélemény, hozzászólás?