Új alapváltozatot kapott a Porsche Taycan

A Porsche Taycan belépő szintű variánsa, a kreatívan csak Taycannak nevezett modell hátul hajt

A saját névadási hierarchiáját követte a Porsche az első elektromos modelljénél is. A "Taycan" lesz a legolcsóbb és leggyengébb Taycan, már ha 470 lóerőt gyengének lehet nevezni.

Kínában már tavaly bevezették a Porsche Taycan alapváltozatát, a Porsche Taycant - igen, kissé furán hangzik -, és már akkor sejteni lehetett, hogy a többi piacra is megérkezik a belépő modell. Nem csak a Turbo elnevezést ültették át az elektromos modellbe (ami egyesek szerint értelmetlen egy villanyautóban, de a Porsche szerint a Turbo nem csak a turbófeltöltőt jelenti már, hanem szimbolikusan az adott Porsche modell legjobb változatát). Következetesen alkalmazták a többi változat nevét is más Porschékhoz hasonlóan. Általánosan elmondható, hogy a további megjelöléssel el nem látott variáns mindig az alapváltozat, a leggyengébb benzinmotorral, hátsókerék-hajtással és a legalacsonyabb árcédulával (kivéve a Cayenne-t és a Macant, ahol SUV-okhoz illően mindegyik összkerekes, és a 718-as szériát, ami csak hátul hajtó változatokat kínál).
Hirdetés
Ennek megfelelően a "kezdő" Taycan is csak "Taycan", ami főleg hátsókerék-hajtása miatt érdekes tagja a felhozatalnak. A Taycan 4S, Turbo és Turbo S mind összkerekes, így az alapváltozat jó lehetőség azoknak, akik egy elektromos autóval szeretnének kilinccsel előre autózni, történetesen pont egy alap Taycannal dőlt meg nemrég a villanyautók driftelési Guinness világrekordja. Kedvezőbb ár, jobb vezetési élmény, hol itt a hátrány? Nem a hatótávnál, az biztos: az alap Taycanban csak egyetlen villanymotor dolgozik, de körülbelül ugyanannyi távot képes megtenni, mint a 4S. Sőt, bizonyos esetekben akár ez a változat bírhatja a legtovább: a Porsche honlapján elérhető kalkulátor szerint például 45%-os városi, 45%-os vidéki és 10%-os autópályás használattal a belépő Taycan aksija 340 km-t bír, míg az összes többi változat ennél kevesebbet tud. Ehhez persze szükség van a nagyobbik akkumulátor kipipálására az opciós listán, ami a Turbo és a Turbo S esetében alapáras. A legkedvezőbb esetben a WLTP ciklus szerint akár 484 km-es hatótávot is el lehet érni, bár meg kell jegyezni, a Porsche kalkulátorában még 30 fokos kinti hőmérséklettel, 19 colos felnikkel, teljesen kikapcsolt klímával és 90%-os vidéki úthasználattal is csak közelíteni lehet ezt az értéket.
Hirdetés
A hátrány nyilván a teljesítményben jelentkezik, bár itt sem kell azért sok kompromisszumot kötni. Az alapáras akkumulátorral 325 lóerőt teljesít, de a feláras teleppel, aktivált rajtautomatikával és ideiglenes túltöltéssel 470 lóerőt is ki lehet belőle sajtolni. Érdekes módon a két aksival ugyanaddig tart a 0-100 km/h-s sprint, 5,4 másodpercig. Ez több ugyan a 4S 4 másodperces gyorsulásánál, de ha hatótávban még jobban is járunk, és nem szükséges csúszós utakon használni a Taycant, talán az alapverzió rendelkezik a legjobb ár-érték aránnyal. Hazai árak még nem érkeztek, de külföldi adatok alapján akár 15%-kal is olcsóbb lehet a 4S-nél. Ráadásul a fapados felszereltség miatt sem kell aggódni, ugyanúgy alapárasak a LED lámpák, illetve rendelhető 21 colos felnivel, légrugóval és minden elektronikai kütyüvel, csak sárga féknyereg helyett feketével kell beérnünk, azaz karbon-kerámia tárcsák helyett acéllal. Összességében tehát jó ajánlatnak tűnik az alap Taycan, bár az eddigi verziók is elég sikeresek voltak, tavaly 20.000 darabot adtak el, amiből 1.000 Norvégiába került. Ott a Taycan a Porsche legkelendőbb modellje, eladásaik 70%-át produkálta a négyajtós kupé.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?