Hirdetés

Új hidrogén üzemanyagcellás koncepció a Hyundai-tól

Európa is kap a hidrogénes Hyundai SUV-ból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már jövőre piacra dobhatják a következő generációs hidrogén üzemanyagcellás Hyundai SUV-t, aminek 500 kilométer feletti hatótávot ígérnek.

Ígéretes és kívánatos városi terepjárót mutatott be hazájában a Hyundai. Új üzemanyagcellásuk az öreg kontinensre is érkezik

Szöulban debütált a Hyundai vadiúj hidrogén üzemanyagcellás SUV-ja, amit elsősorban Nyugatnak és csak másodsorban Keletnek szánnak. Az egyelőre csak szimplán Next Generation FCEV névvel illetett koncepció a hazánkban kevésbé ismert, szintén üzemanyagcellás Tucson utódja lenne. Utóbbi épp tavaly év végén frissült és gyári adatok szerint 560 kilométer a hatótávja egyetlen töltéssel. A 160 lovas és 400 Nm nyomatékú, egyelőre kizárólag elsőkerék-hajtású utódnak már 580 km hatótávot ígérnek.

Hirdetés

Más a kormány, a gombok viszont a jól ismertek. Magasra húzták a középkonzolt, amire egész komoly multimédiakezelőt is szántak. Úgy látszik, a dél-koreaiak is felveszik a prémium irányt

A kevés megosztott kép alapján szinte sorozatgyártásra kész változatot mutattak be a dél-koreaiak, a jól ismert Hyundai-gombokkal az utastérben, de már digitális műszerblokkal és óriási infotainment képernyővel, amihez tapipados kezelő is jár. Micsoda prémium irány. Úgy látszik, a Hyundai új szabadidő-autói a gyár apró crossovere által bevezetett dizájnvonalat folytatják, ami már osztott fényszórókat és merészebb vonalakat kölcsönzött a Konának is. Egyébként idén nem ez az első üzemanyagcellás tanulmányautó a Hyundai-tól, Genfben már felvonultattak egy kisebb, FE Fuel Cell nevű koncepciót is. Úgy látszik, a Hyundai azon kevés autógyárak egyike marad, akik hisznek az üzemanyagcellás hajtásokban.

Nagyobb testen is jól mutatnak a Hyundai Kona osztott fényszórói, az 560 km hatótáv pedig biztató

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?