Új Kia Sportage – testvérénél olcsóbb, de messze nem fillléres
Számtan: az új Kia Sportage árai és felszereltsége
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A menetpróbán még nem ismertük az új Kia Sportage árlistáját. Most viszont már igen. Benzinesből az alap, dízelből a 2,0 literes a tuti.
Alapáron 16 colos felniket kap, ködfényszóró és LED menetfény nélküli a Sportage. A bemutatón báziskivitelt persze nem láthattunk. Igaz, az említett tételek már a második szinttől járnak
Jövő héttől már a hazai piacon is rendelhető új Kia Sportage, melynek nemzetközi bemutatóján még csak az alapárát tudtuk: 5 599 000 forinttól kapható az új modell. Kereken 200 ezer forinttal drágábban, mint a kifutó széria, de ugyanennyivel olcsóbban, mint az ikertestvér Hyudai Tucson.
1.6 GDI (132 LE) | 1.6 T-GDI (177 LE) | 1.7 CRDi (115 LE) | 2.0 CRDi (136 LE) | 2.0 CRDi (185 LE) | |
LX | 5 599 000 | - | 6 219 000 | 6 556 000 | 6 806 000 |
LX Exclusive | 6 499 000 | - | 7 119 000 | 7 456 000 | 7 706 000 |
EX Limited | 6 949 000 | - | 7 569 000 | 7 906 000 | 8 156 000 |
EX Premium | 7 999 000 | - | 8 619 000 | 8 956 000 | 9 206 000 |
GT Line | - | 8 999 000 | - | - | 11 046 000 |
De konkrétan milyen autót is kapunk 5 599 000 forintért? Természetesen alapmotorosat, az 1.6 GDI-t, amiről továbbra is határozottan állítom, hogy nem rossz a maga 132 lóerejével és remek hatfokozatú váltójával. Hat légzsák, visszagurulás-gátlós ESP és persze kötelező guminyomás-szenzor már az alapverzióban is van. Meg még elektromos első ablak, manuális légkondi, állítható magasságú vezetőülés és ki-be, le-fel állítható kormány, fedélzeti számítógép és MP3-olvasós CD-rádió is 6 hangszóróval. És ez az egyetlen verzió, amihez csak 16 colos, remekül ballonos gumikat hordó, de már könnyűfém felnik járnak. Nem szerény, 900 ezer forintos lépcső az LX Exclusive szint. Ez automata, kétzónás légkondit, elektromosan bezáródó, fűthető külső tükröket, bőr kormánykerék- és váltógomb-borítást, fűtést az első és a hátsó ülésekhez, valamint a kormánykerékhez is ad. Továbbá tempomatot, multifunkciós kormányt és Bluetooth kihangosítót, sötétített hátsó üvegeket, tetősíneket, első ködfényszórót, 17 colos alufelnit és látványos LED menetfényt is.
A hátsó LED-es lámpa sem alapvetés, azok is csak a paletta második felére jellemzők
Az elektromos csomagtérajtó a hazai piacon csak a leggazdagabb, GT Line kivitelhez jár, a sávtartó már az EX Limited szinttől, a holttérfigyelő viszont mindenképp feláras
Jó dolog a nyitható panorámatető, az EX Limited szinthez 250 ezer forintért kérhető, az EX Premium és a GT Line esetén széria
Az 1.7 CRDi motor felára 620 ezer forint az azonos felszereltségszintekkel kínált 1.6 GDI-hez mérten, a 2,0 literes 136 lóerős további 337 ezer forint, a 185 lóerős dízelért még 250 ezer forintot kell fizetni. Utóbbiakból a középsőt javasolnám. Az már kapható az önálló felszereltségként 790 000 forintos GT Line csomaggal is, ha valaki arra vágyna. A dízelekhez kínált bolygóműves automataváltó 100 ezer forinttal olcsóbb (450 000 forint), mint a duplakuplungos. Bár dízelmotorral, Biztonság és Kényelem csomaggal együtt 12 246 000 forint a legjobban felszerelt dízel Sportage, 8 millió forintért már haza lehet gurítani egy minden fontosat megadó, középső ellátmányú és automataváltós 136 lóerős dízelt, ami jó ajánlatnak számít. Természetesen a márkától megszokott 7 év/150 000 kilométer garanciával. Ha pedig nem kell nekünk a kuplungmentes kényelem, akkor 100 ezer forintért kérhetünk stop-start elektronikát a kisebb (1.6 GDI és 1.7 CRDi) motorokhoz és próbára tehetjük a jótállást: vajon fogja bírni az önindító? A jó drágra AGM akkumulátor persze tuti nem, és arra a 7 éves garancia sem fog élni, így aztán az előbbieken túl alacsony gördülési ellenállású abroncsokat adó "Eco Dynamics" csomagot sem feltétlenül ajánlanám. Összességében a Sportage is rámutat a régi igazságra: jó ár/érték arányt csak az alap, alapközeli verziók adnak.
GT Line sajátosság a LED ködfényszóró és a vágott aljú kormánykerék is. Izgalmas autó lehet a Sportage, de a gazdagabb kiviteleknek persze meg is kérik az árát
Nem olvastam,de úgy látszik egyre járt az agyunk a cikkíróval:) Nem egyedi eset a történelemben,hogy egy termék a rossz időzítés miatt lesz bukás,bár azért nagy bukás nem lesz szerintem a Sportage sem,legfeljebb az eladások nem futnak fel annyira,amennyire egyébként lehetne. Arról persze lehetne vitatkozni,hogy jobb,ha házon belül jön a konkurencia,mint kívülről,de még jobb, ha egy konszern az azonos kategóriába tartozó autóit legalább a bemutató idejében jobban elkülöníti egymástól.
Nagyon jó meglátások. Olvastad már a TC Sportage-bemutatóját? A végén ott van, amire Te is utalsz:
“Február elsején rajtol a Sportage Magyarországon. Legkeményebb ellenfele édestestvére, az alig pár százassal drágább, viszont úgy megjelenésre, mint minőségérzetre erősebb Tucson lesz, ebben biztos vagyok. Nem sokat kell már tanulnia Korea autógyártásának, ez látszik minden új Kián. [b]Legfeljebb annyit, hogy konszernen belül ne egymás elől marják el a vásárlókat.[/b]“
A Tucson amennyivel drágább,annyival jobban is néz ki,szerintem megéri a felárat,bár jó lenne egy cikk a Tucson-Sportage felszereltségbeli különbségeiről is,mert nem biztos,hogy abszolút értékben drágább a Tucson. Egyébként nem fognak egymásnak bekavarni az eladásokat tekintve? A Tucson nagy siker Európában,nem biztos,hogy jó ötlet volt közel egy időben két különböző,egyazon kategóriába tartozó autót bemutatni egy konszernen belül.