Az új vezérigazgató, Antonio Filosa sem tudja egyik napról a másikra átfordítani a hatalmas cégcsoport sorsát, idén is folytatódnak a gyárbezárások a Stellantisnál.
Ismét a Fiat és az Alfa Romeo húzhatja a rövidebbet a Stellantisnál
A Stellantis bejelentése szerint a gyártó ideiglenesen leállítja a Fiat Panda és az Alfa Romeo Tonale gyártását a Nápoly melletti gyárában szeptember 29. és október 6. között. A gyár 3800 dolgozóját szabadságra küldik - tették hozzá egy nyilatkozatban. A gyártást a nyugat-párizsi üzemben is felfüggesztik október 13. és 31. között, itt készül a DS3 és az Opel Mokka városi SUV. A Stellantis célja egy szeptember 23-i nyilatkozat szerint, „hogy a gyártási ütemet a nehéz európai piac keresletéhez igazítsa, miközben a lehető leghatékonyabban kezeli a készleteket az év vége előtt”. Más gyárak is ideiglenes leállásokkal néznek szembe, többek között a lengyel Tychy, a német Eisenach és két spanyol üzem - jelentette a Bloomberg, anonimitást kérő, belsős forrásokra hivatkozva.
Az Opel Mokka gyártása is szünetel október második felében
Az új autók regisztrációja Európában az első nyolc hónapban stagnált, az ACEA szerint mindösszesen 0,1 százalékos az eltérés az egy évvel korábbi számokhoz képest. Ennek ellenére a Stellantis eladásai 6,6 százalékkal csökkentek, ami jelentősen alulmúlja a teljes piacot. Az új vezérigazgató, Antonio Filosa azt ígérte, hogy gatyába rázza a cégcsoportot, növekvő eladásokkal és magasabb profittal kecsegtetett. Ennek fő eszköze az új Smart Car család, vagyis a Citroen C3 és C3 Aircross, az Opel Frontera, illetve a Fiat Grande Panda.
A cég nagy reménysége az indiaiakkal közösen fejlesztett Smart Car platform, amelyre az új Citroen C3 Aircross is épül
Kiváncsi lennék hogy mi az oka ennek a mélyrepülésnek, mert az EUrópai piac köszöni szépen jól van.
Mondjuk a hazai piac gyengélekdése nem kedvez nekik, de úgy látom azért fejlesztenek és érkeznek új modellek.
A Pomligliano d’Arco-i üzem nem (csak) európai piacra gyárt. Ott készül a Tonale tesója, a Dodge Hornet is ami akkora bukta eddig, hogy a fal adja a másikat. Valószínűleg még Trump új vámjaival is jóval magasabb profittal lehetne értékesíteni az USA-ban, mint egy Alfát Európában, de nem kell a kutyának se. Gondolom a leállás annak is szól, hogy kitaláljanak valami vonzóbb 2026-os modellfrissítést annak a típusnak.
Az európai piaccal meg az a bajuk az olasz gyáraknak, hogy megint szűk keresztmetszet lett az olasz-osztrák és olasz-svájci teherfuvarozási kapacitása. A Gotthard bázisalagúton krampácsolnak valamit, szóval idén kb. 2-3x logisztikai költséggel tudtak onnan piacra juttatni autókat, mint a kelet-európai üzemekből.
Nem pontosak a számok, de míg mondjuk az Audi Q3-at 4-500 €/autó áron el tudják juttatni egy nyugat-európai telephelyre, addig egy Alfa Tonale-nél már 1000+ € ez a költség. Lassan olcsóbb lenne Németországig közúton kamionnal vinni a kocsijaikat. Ez a Tonalet talán kevésbé érinti, de a Fiat Panda belpiacos és külpiacos ára közötti különbség önmagáért beszél.
Nem véletlenül épül még 2 új alagút az olasz-osztrák és olasz-franczia határon, de azokból a 2030-as évek közepéig/végéig semmi nem lesz.
Vagyis nem lenne hülyeség az a stratégia, hogy Dél-Olaszországba főleg a Stellantis tengeri irányú exportkapacitását rakják, de ahhoz exportképes termék is kéne.
Kiváncsi lennék hogy mi az oka ennek a mélyrepülésnek, mert az EUrópai piac köszöni szépen jól van.
Mondjuk a hazai piac gyengélekdése nem kedvez nekik, de úgy látom azért fejlesztenek és érkeznek új modellek.
A Pomligliano d’Arco-i üzem nem (csak) európai piacra gyárt. Ott készül a Tonale tesója, a Dodge Hornet is ami akkora bukta eddig, hogy a fal adja a másikat. Valószínűleg még Trump új vámjaival is jóval magasabb profittal lehetne értékesíteni az USA-ban, mint egy Alfát Európában, de nem kell a kutyának se. Gondolom a leállás annak is szól, hogy kitaláljanak valami vonzóbb 2026-os modellfrissítést annak a típusnak.
Az európai piaccal meg az a bajuk az olasz gyáraknak, hogy megint szűk keresztmetszet lett az olasz-osztrák és olasz-svájci teherfuvarozási kapacitása. A Gotthard bázisalagúton krampácsolnak valamit, szóval idén kb. 2-3x logisztikai költséggel tudtak onnan piacra juttatni autókat, mint a kelet-európai üzemekből.
Nem pontosak a számok, de míg mondjuk az Audi Q3-at 4-500 €/autó áron el tudják juttatni egy nyugat-európai telephelyre, addig egy Alfa Tonale-nél már 1000+ € ez a költség. Lassan olcsóbb lenne Németországig közúton kamionnal vinni a kocsijaikat. Ez a Tonalet talán kevésbé érinti, de a Fiat Panda belpiacos és külpiacos ára közötti különbség önmagáért beszél.
Nem véletlenül épül még 2 új alagút az olasz-osztrák és olasz-franczia határon, de azokból a 2030-as évek közepéig/végéig semmi nem lesz.
Vagyis nem lenne hülyeség az a stratégia, hogy Dél-Olaszországba főleg a Stellantis tengeri irányú exportkapacitását rakják, de ahhoz exportképes termék is kéne.