Új úton a koreai autógyártás: szupersportkocsi 800 lóerővel

de Macross Epique GT1: az első koreai szupersportautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Goodwood Festival of Speeden tartották az első koreai szupergép európai premierjét, az olajmágnás által megálmodott Epique GT1-ért 1,5 millió dollárt kérnek.


A Goodwood Festival of Speeden tartották Korea első szupersportkocsijának, a de Macross Epique GT1-nek az európai premierjét. Az először a tavaly novemberi Dubaji Autószalonon bemutatott sportkocsi a koreai olajmágnás és lelkes autógyűjtő, Keyser Hur fejéből pattant ki, akinek rendelkezésére állnak az anyagi lehetőségek ahhoz, hogy megkíséreljen egy ilyen belépőt a szupersportautó-iparba. Mr. Hur a torontói székhelyű kanadai céget, a Multimaticot bízta meg az autó műszaki részleteinek kidolgozásával. Az ő révükön került az Epique utastere mögé hosszában elhelyezett, a Roush által 800 lóerőnél is erősebbre és közel 1000 Nm-es nyomatékra tuningolt 5,4 literes kompresszoros Ford V8-as.
Hirdetés
A bődületes nyolchengeres 3,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra állórajttal a de Macrosst, melynek végsebessége állítólag a 370 km/h-t is túlszárnyalja. Az első futóműbe a Red Bull-beszállító DSSV-től érkeztek a lengéscsillapítók, a transaxle - motor és hátsó tengely közé pakolt - váltót a Ricardo szállítja. Az Epique GT1 már rendelhető, adók nélkül 1,5 millió dollárt kell leszurkolni, hogy aztán valamikor fél év múlva megérkezzen az első koreai szupersportautó. Jelenleg az amerikai forgalomba helyezéshez szükséges engedélyek beszerzése folyik a Turin International közreműködésével, és az európai homologizáció ügyintézését is elkezdik hamarosan.

Már csak a típus imidzsét kellene valahogy gatyába rázni, hiszen odáig rendben van, hogy a de Macross európai csengésű (legalábbis a koreai fül számára), de kicsit sok az áthallás - Marcos, De Tomaso - viszont valós érzelmi töltet nincs mögötte, ami marketing szempontból gondokat okozhat majd. Állítólag a cég igyekezett az alapító személyes barátját, Jacques Villeneuve-öt meggyőzni, hogy adja a nevét a projekthez, de valahol elakadtak a tárgyalások, úgyhogy biztosan nem lesz Villeneuve-plakett az egyelőre de Macross Epique GT1-ként prezentált koreai szupergépen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?