Újra készül a klasszikus Porsche-logó
Betekintés a Porsche-jelvények gyártási folyamatába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kellemes kisfilm és szép képek a stuttgarti sportkocsikat díszítő aranyszínű pajzsok készítéséről. Tudta, hogy a logó piros-fekete csíkjai Württemberg-Hohenzollern tartományra utalnak?
A Porsche-logó ötletét a márka amerikai importőre, Max Hoffman vetette fel az alapító Ferry Porschének egy 1952-es találkozó során. A minőséget igazoló jelzés kialakítása végül a cég hirdetési menedzsere, Herrmann Lapper és a tervező Franz Xaver Reimspieß nevéhez fűződik, s pár apróbb módosítást leszámítva a mai napig változatlan az eredeti dizájn. Reimspieß, aki 1936-ban a Volkswagen-logóját vetette papírra, a cég gyökereit, valamint termékeinek minőségét és dinamizmusát tükröző aranyszínű pajzsot javasolt, melynek közepén Stuttgart címerállata, egy ló ágaskodik, Württemberg-Hohenzollern tartomány címeréből kölcsönzött agancsokkal és fekete-piros sávokkal körülvéve. A kompozíciót tetőként védelmezi a címer felső részén dombornyomással kialakított Porsche-felirat.
Az eredeti jelvényen ezzel szemben még nem emelték ki a Porsche szót alkotó betűket, és nem is festették feketére őket, a piros sávok pedig narancsosabb árnyalatúak voltak. Mivel a veterán Porschék gyűjtői felől felmerült az igény a régi jelvényekre, a Porsche Classic szakemberei újra elkezdték ezeket gyártani, az eredeti tervrajzok alapján. Az arany és ezüst rétegeket ugyanúgy viszik fel a pajzsra, mint 60 évvel ezelőtt, a festést pedig gondos kezek végzik.
A gyártóüzemből kikerülő új régi jelvényeket rigorózus teszteknek vetették alá, először a weissach-i K+F központban kis kavicsokkal lövöldözték őket, hogy ezzel vizsgálják meg a festés minőségét, majd további 240 órát töltöttek sókamrában, ahol korrózióval szembeni ellenállásukat nézték meg. A jelvények természetesen minden minőségi követelménynek megfeleltek, és még egy kedves kis videó is készült a gyártási folyamatról.
Köszönöm! 🙂
Eredetileg nem is nagyon volt logója
[url=http://www.origo.hu/auto/20120518-autologotortenelem-iii-a-porschetol-a-wartburgig.html]
Württemberg tartomány és Stuttgart város címeréből lett összehozva. Württembergi címernek szarvasok adnak alapot, Stuttgartiaknak pedig a ló tetszett meg. Ennyi.
Csak azt nem tudom, hogy hogyan függ össze a ló és az agancs.
Húúú, többek között, akkor ezért olyan drága…